Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-16@09:03:00 GMT

بخشودگی جرائم مالیاتی قابل بخشش در لرستان

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۱۱۷۲۲

بخشودگی جرائم مالیاتی قابل بخشش در لرستان

به گزارش خبرآنلاین از لرستان، هادی ملکشاهی  به استاد دستورالعمل شماره ۲۰۰/۹۹/۵۰۹مورخ۲۰خرداد ۹۹ابلاغی سازمان امور مالیاتی از تازه‌ترین تسهیلات حمایتی فعالان اقتصادی در قالب بخشودگی جرائم قابل بخشش مالیاتی تا پایان سال جاری سخن گفت.

وی افزود:  مودیان می توانند در صورت پرداخت مانده بدهی (طبق برگ قطعی ابلاغ شده تا پایان دی ماه سال ۱۳۹۸) حداکثر تا تاریخ۱۳۹۹/۰۳/۳۱ برای واحدهای تولیدی نود درصد(۹۰%) و برای سایر مودیان هشتاد درصد(۸۰%) از بخشودگی مالیاتی استفاده نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد : چنانچه پرداخت مانده بدهی (طبق برگه قطعی ابلاغ شده از آغاز بهمن ۹۸ تا آخر خرداد ۹۹)حداکثر تا پایان تیرماه سالجاری صورت گیرد، مودیان مالیاتی مشمول ۱۰۰ درصد بخشودگی خواهند شد.

مدیر کل امور مالیاتی لرستان گفت : شرایط بخشودگی ۱۰۰ درصدی برای مودیانی فراهم است که نسبت به پرداخت مانده بدهی خود طبق برگه ابلاغ شده از تاریخ آغاز تیر ۹۹ حداکثر ظرف مدت یک ماه اقدام نمایند.

ملکشاهی تأکید کرد: همچنین شرط برخورداری از بخشودگی جرایم موضوع ماده (۱۶۹)مکرر قانون مالیاتهای مستقیم برای عملکرد سالهای ۹۱ لغایت ۹۴، پرداخت بدهی مالیات عملکرد آن سال می باشد.

وی تصریح کرد: برای سال ۹۵ به بعد شرط برخورداری از بخشودگی جرایم موضوع ماده (۱۶۹)قانون مالیاتهای مستقیم، ارسال فهرست معاملات هریک از سالهای مذکور می باشد.

مدیرکل امور مالیاتی لرستان اظهار کرد: در صورت پرداخت مانده بدهی قطعی شده پس از مهلت‌های تعیین شده به شرح بندهای فوق به ازای هر ماه دو درصد (۲%) از بخشودگی موضوع این ماده تا پایان سال کسر می گردد. وی در ادامه با اشاره به تبصره۲ این بخشنامه مهلت‌های تعیین شده در بندهای ذکر شده در این ماده به ترتیب تا تاریخ ۱۳۹۹/۰۴/۳۱، ۱۳۹۹/۰۵/۳۱ و دو ماه پس از ابلاغ برگ قطعی برای اشخاص با موضوع فعالیت ذیل تعیین کرد:

۱- مراکز تولید و توزیع غذاهای آماده اعم از رستوران ها، بوفه ها، طباخی‌ها، تالارهای پذیرایی، قهوه‌خانه‌ها،اغذیه فروشی‌ها;

۲- مراکز مربوط به گردشگری شامل: هتل ها، هتل آپارتمان ها، مجتمع‌های جهانگردی و گردشگری

مهمان‌پذیرها، مهمانسراها، مسافرخانه‌ها، مراکز بوم‌گردی، مراکز اقامتی، پذیرایی، تفریحی، خدمات بین راهی، موزه‌ها و زائرسراها

۳- حمل و نقل عمومی مسافر برون شهری اعم از هوایی، جاده‌ای، ریلی و دریایی

۴- دفاتر خدمات مسافرتی، گردشگری و زیارتی

۵- مراکز، باشگاه‌ها و مجتمع‌های ورزشی و تفریحی

۶- مراکز و مجتمع‌های فرهنگی، آموزشی، هنری و رسانه‌ای

۷- مراکز تولید، توزیع وفروش صنایع دستی

۸- آموزشگاههای رانندگی، آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی

مدیر کل امور مالیاتی استان اذعان داشت: اعمال بخشودگی جرایم برای هریک از سنوات یا دوره‌ها در هر منبع با پرداخت بدهی قطعی آن سال یا دوره امکان پذیر می‌باشد. اما  برای سال ۱۳۹۵به بعد شرط برخورداری از بخشودگی جرایم موضوع ماده (۱۶۹) قانون مالیات های مستقیم، ارسال فهرست معاملات هر یک از سال‌های مذکور است.

 همچنین مودیانی که بابت اصل مالیات و جرایم غیر قابل بخشش، فاقد بدهی می‌باشند و یا به واسطه معافیت‌های قانونی، مشمول جرایم عدم انجام تکالیف قانونی شده‌اند، حسب مورد از بخشودگی صد درصد (۱۰۰%) جرایم برخوردار خواهند شد.

ملکشاهی در پایان گفت: سقف بخشودگی جرائم قابل بخشش این دستورالعمل برای هردوره یا سال درهر منبع حسب مورد حداکثر تا مبلغ ۵۰ میلیارد ریال تعریف شده که‌ بخشودگی بیشتر حداکثر تا درصدهای تعیین شده در ماده مذکور و با رعایت مقررات ماده ۱۹۱ قانون مالیات‌های مستقیم  در حوزه اختیارات مدیریت تعریف شده است.

46

کد خبر 1400189

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان لرستان پرداخت مانده بدهی بخشودگی جرایم قانون مالیات امور مالیاتی قابل بخشش تا پایان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۱۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات «وعده صادق» به همه اهدافش نائل شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سردار سرلشکر باقری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، گفت: عملیات وعده صادق با اسم رمز یا رسول الله با موفقیت کلامل از شب گذشته تا امروز صبح به انجام رسید و به همه اهدافش نائل شد.

علت این عملیات عبور رژیم صهیونیستی از خطوط قرمزی بود که برای ما به هیچ وجه قابل قبول نبود. اینکه رژیم صهیونیستی بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران را مورد هدف قرار دهد و مستشاران قانونی کشور ما را که به دعوت دولت سوریه برای مقابله با تروریسم در آن کشور حضور قانونی داشتند، مورد هدف قرار بدهد و به شهادت برساند، عبور از خطوط قرمزی بود که در همین ۱۰ روز گذشته در همه جهان غیر از دو سه کشوری که حامی مطلق رژیم صهیونیستی هستند این اقدام را محکوم کردند و این اقدام کاری بود که بایستی مورد پاسخ قرار می‌گرفت و مقام معظم رهبری هم فرمودند که این تنبیه بایستی صورت بگیرد و با همت سپاه پاسداران و کمک سایر نیرو‌های مسلح انجام شد.

عملیات به نحوی طرح ریزی شد که هم مرکز اطلاعاتی بزرگی که اطلاعات لازم را برای این جنایت برای صهیونیست‌ها تأمین می‌کرد در ارتفاعات جبل الشکل در مرز سوریه با فلسطین اشغالی هدف قرار بگیرد و هم پایگاه هوایی نوآتیم که هواپیما‌های اف ۳۵ برای هدف قراردادن بخش کنسولی سفارت ما در دمشق از آنجا بلند شده بودند مورد هدف قرار گرفتند و به حمد الله هر دوی این مراکز به طرز قابل توجهی مورد هدف قرار گرفتند و از کار افتادند.

در این عملیات، تعداد قابل توجهی پهپاد، موشک‌های کروز و بالستیک مورد استفاده قرار گرفت با استفده از تاکتیک‌های کاملا اندیشیده شده و طراحی مناسب که نه گنبد آهنین و نه سگر دفاهی موشکی رژیم صهیونیستی نتوانست مقابله قابل توجهی با این امکانات و عملیات داشته باشد و عملیات به اهدافش نائل شد.

آمریکا هم که اعلام می‌کرد که از عملیات دمشق اطلاع نداشته، اما در واقع با چراغ سبز او انجام شده بود اعلام می‌کرد که به دنبال توسعه تنش در منطقه نیست، اما اطلاعات ما حاکی از آن بود که در دفاع از رژیم صهیونیستی با تمام توان در فضای عراق و اردن وارد عمل شد و تلاش کرد که عملیات خنثی شود، اما او هم نتوانست چنین کاری را انجام بدهد و بخمدالله عملیات به هدفش رسید.

ما این عملیات را منتج به نتیجه کامل می‌بینیم و این عملیات از نظر ما خاتمه یافته است و قصدی بر ادامه این عملیات وجود ندارد، اما چنانچه رژیم صهیونیستی اقدامی را علیه جمهوری اسلامی ایران چه در خاک ما و چه در مراکز متعلق به ما در کشور سوریه یا جای دیگری انجام بدهد عملیات بعدی ما بسیار بزرگتر این انجام خواهد شد. توانمندی ما بر این مبنا بود که ده‌ها برابر بزرگتر از این عملیات، عملیات موشکی و پهگادی علیه رژیم داشته باشیم، اما این کار را انجام ندادیم و سعی کردیم در حدی که تنبیه اتفاق بیفته عملیات انجام بشه و مراکز جمعیتی، اقتصادی مورد هدف قرار نگرفتند تا ارتش متجاوز صهیونیست‌ها بدانند اقدام تجاوزگرانه و جنایت بارشان بدون پاسخ نمی‌ماند و قطعا ما آمادگی این را داریم که از خاک، منافع و فضای مان به نحو احسن دفاع کنیم.

این عملیات توسط سپاه پاسداران انجام شد، اما در هم افزایی با سپاه پاسداران، بحمدالله ارتش جمهوری اسلامی ایران، با واحد‌های پدافندی سپاه و ارتش، دفاع از فضای کشور را بر عهده داشتند و همچنان دارند. نیرو‌های مسلح ما در آمادگی کامل به سر می‌برند و چنانچه نیاز باشد مجددا وارد عمل خواهند شد و تدابیر لازم برای امنیت فضا و سایر مراکز کشور به عمل آمده است و امیدواریم این عملیات طلیعه‌ای برای پیروزی مردم فلسطین علیه رژیم صهیونیستی باشد.

دیگر خبرها

  • تصویب تشدید مجازات سرقت‌های زیر ۲۰ میلیون تومان در مجلس
  • کاهش ۶ درصدی کشفیات مواد مخدر در خراسان‌شمالی
  • پرداخت ۴۲۹ میلیارد تومان اعتبار به شهرداری‌های ایلام
  • رشد 111 درصدی درآمد دولت از محل جرائم و خسارات در بودجه / درآمد ناشی از جرایم رانندگی در صدر/ 1403 برای چه مواردی باید جریمه بپردازید؟
  • پیش‌بینی بارش‌های پراکنده برای آسمان لرستان
  • مالیات خودروهای لوکس اعلام شد/ مالکان ابن خودروها باید مالیات بدهند
  • کشف جرائم سایبری در استان سمنان ۳۲ درصد رشد داشت
  • عملیات «وعده صادق» به همه اهدافش نائل شد
  • ۵۶ زندانی جرائم غیر عمد در کنگاور، چشم‌انتظار همت خیران
  • ۵۶ زندانی جرائم غیر عمد در کنگاور، چشم‌انتظار همت خیران+فیلم