Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، نان خامه‌ای از جمله شیرینی‌های همیشگی قنادی‌ها می‌باشد که انصافا طعم بی نظیری هم دارد، حالا درست کردن این نان خامه‌ای در خانه می‌تواند یک امتیاز مثبت باشد برای کسانی که می‌خواهند با مقیاس‌های خودشان این شیرینی را تهیه نمایند.

مواد لازم:

۱ لیوان آب / لیوان ۲۵۰ میلی لیتری (یا پیمانه قنادی)
۱ لیوان آرد
۱۲۵ گرم کره یا مارگارین
نوک انگشت نمک
۳ عدد تخم مرغ اگر کوچک بودند ۴ عدد

برای کرم:
۲/۵ لیوان شیر
۳ قاشق غذاخوری آرد
۱ عدد تخم مرغ
نصف لیوان شکر
۱ پاکت وانیل شکری (۵ گرم و یا وانیل ایرانی کمی)
۱ پاکت کرم شانتی (اگه در دسترس ندارید حذف کنید، ولی خب اگه باشه بهتره)

برای روی پروفیترول:

یک بسته سس شکلات آماده

طرز تهیه:

ابتدا خمیر را درست کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱ لیوان آب و کره را داخل قابلمه ریخته بجوشانید سپس یک لیوان آرد را اضافه کرده نوک انگشت نمک را اضافه کرده خوب هم بزنید.۳-۲ دقیقه در حالیکه هم میزنید بپزید و از روی اجاق بردارید. ۱۰ الی ۱۵ دقیقه منتظر شوید خمیر سرد شود. سپس ۳ عدد تخم مرغ را یکی یکی در خمیر شکسته با همزن برقی هم بزنید نکته مهم هم همین است. باید تخم مرغ‌ها را تکی تکی خوب به خورد خمیر بدهید، خمیر حالت چسبناکی بخود میگیرد. یا با قاشق و یا با کیسه خامه زن خمیر را به بزرگی گردو یا با هر اندازه‌ای که دوست دارید با فاصله داخل سینی که کاغذ روغنی انداختید قرار دهید. داخل فر ۱۷۵ درجه از قبل گرم شده ۴۵_۴۰ دقیقه تا وقتی که سرخ شود بپزید.

موقع پخت خمیرها، کرم را حاضر کنید. شیر، آرد، ۱ عدد تخم مرغ و شکر را داخل قابلمه کوچکی بریزید و هم بزنید. سپس روی اجاق در حالیکه مدام هم میزنید بپزید تا قوام بگیرد. بعد از اینکه از روی اجاق برداشتید وانیل را اضافه کرده هم بزنید.

هر از گاهی هم بزنید روی آن پوسته نبندد. بعد از پختن پروفیترول ۵ دقیقه صبر کنید. پروفیترول پخته شده را دو قسمت کنید ۱ قاشق مرباخوری کرم را داخل آن گذاشته ببندید روی بشقاب سرو بچینید. بعد از اینکه تمام پروفیترول‌ها را پر کردید و روی آن‌ها سس شکلاتی بریزید (وقتی که سس شکلاتی کاملا سرد شد روی آن‌ها بریزید در غیر اینصورت باعث میشه پروفیترول‌ها نرم و خمیر بشن)

برای سس شکلاتی روی آن:

۱ پاکت سس شکلاتی حاضری
۵۰۰ میلی لیتر شیر یا نصف لیوان خامه صبحانه
پودر سس شکلاتی آماده و شیر را داخل قابلمه‌ای بریزید و روی اجاق در حالیکه مدام هم میزنید بپزید.

منبع: turktarifi_banoo

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شیرینی نان خامه ای شیرینی خانگی عدد تخم مرغ سس شکلاتی روی اجاق هم بزنید روی آن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۲۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برق ۳۰ روستا در هرمزگان قطع است/ انسداد محور بندرلنگه به خمیر

مهرداد حسن‌زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به تداوم بارش‌ها در استان و لزوم توجه جدی مردم به هشدارها اظهار داشت: در حال حاضر مشکل خاصی در حوزه تأمین آب شهرها و روستاها وجود ندارد و وضعیت در این حوزه پایدار است.

وی افزود: در حوزه برق ۲ فیدر متوسط، ۱۴ پایه فشار ضعیف، یک دستگاه ترانس ۱۰۰ کیلو وات آسیب دیده و موجب اخلال در شبکه برق شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان ادامه داد: بر اثر آسیب‌های ناشی از بارندگی برق ۳۰ روستا در شهرستان‌های بندرعباس، قشم و بستک قطع شدن است که عوامل شرکت برق در حال تلاش برای رفع مشکل هستند.

حسن‌زاده تاکید کرد: در حال حاضر محور بندرلنگه به بندر خمیر در محدوه آبنمای کنخ مسدود شده است و رانندگان بایستی از مسیر جایگزین یعنی محور بندرلنگه- دژگان - بندر خمیر برای تردد استفاده کنند.

وی عنوان‌کرد: در شرق هرمزگان نیز محور فرعی جاسک به جگدان و محور آبنمای بشاگرد به صورت موقت مسدود شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان خاطرنشان‌کرد: مردم به شایعات توجه نکنند و همه اخبار از طریق اداره کل مدیریت بحران استانداری هرمزگان دنبال کنند.

حسن زاده در رابطه با ویدئوی منتشر شده در رابطه با گرفتار شدن خودرویی ۲۰۶ در سیلاب، تاکیدکرد: بررسی‌های میدانی انجام شده و چنین در استان هرمزگان گزارش نشده است.

کد خبر 6079819

دیگر خبرها

  • طرز تهیه اسموتی توت فرنگی خوشمزه! یک مُدل با شیر، یک مُدل رژیمی
  • طرز تهیه کباب لاهماجون ، خوشمزه‌ترین کباب ترکی
  • دستگیری متهم به سرقت وسایل منزل و لوازم داخل خودرودرنیشابور
  • طرز تهیه کباب لاهماجون، خوشمزه‌ترین کباب ترکی
  • طرز تهیه کیک شکلاتی فقط در ۷ دقیقه (فیلم)
  • پرسپولیس و استقلال: گل بزنید و قهرمان شوید!
  • برق ۳۰ روستا در هرمزگان قطع است/ انسداد محور بندرلنگه به خمیر
  • سالاد فیله مرغ سوخاری با سس رنچ، جذاب‌ترین سالادی که تابه‌حال خورده‌اید
  • لذیذترین کیک گدازه شکلاتی فقط در ۷ دقیقه + فیلم
  • اقدام متقابل ایران همچنان پابرجاست/ بزنید می‌خورید