Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرارو- معاون اول قوه قضائیه با اشاره به پرونده اکبر طبری گفت: برای بسیاری از معاونین عالی قوه، رییس پیشین و حتی من احراز نشد که ایشان متخلف است وگرنه حتما اقدامی می‌کردیم.

غلامحسین محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضائیه در ارتباط با پرونده اکبر طبری گفت: عده‌ای می‌پرسند آقای طبری در مراجع قضایی چقدر از فسادش به دیگران سرایت کرده و اعمال نفوذ کرده؟ باید گفت تخقیقات زیادی شده، بسیاری از افراد با ایشان همکاری کردند، اما بسیار موارد نادری بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بین قضات، ۲ قاضی شاغل و بازداشت شده و ۲ قاضی بازنشسته مربوط و دخیل در این پرونده داشتیم.

وی افزود: هم‌چنین تعدادی وکیل و دلال هم در این پرونده دخیل بودند و مجموعا ۲۱ نفر مربوط به اکبر طبری تحت تعقیب قرار گرفتند.

معاون اول قوه قضائیه گفت: در پاسخ به این سوال که آیا ایشان فسادش آشکار و روشن بوده باید گفت ایشان مقدار زیادی پیچیده عمل کرده و بدون تحقیقات ۱ ساله، تخلفاتشان بروز و ظهور نداشته و فقط شایعاتی بوده است و در سال ۹۷، وقتی اطلاعات سپاه به میدان آمد سرنخ‌های جدیدی پیدا شد.

وی اظهار کرد: برای بسیاری از معاونین عالی قوه، رییس پیشین و حتی من احراز نشد که ایشان متخلف است وگرنه حتما اقدامی می‌کردیم.

حرفم درباره توبه درست است و بر آن پافشاری دارم

محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوال ایسنا، در ارتباط با اظهارات چند روز پیش او مبنی بر در نظر گرفتن فرصت «توبه» برای مجرمین و انتقاداتی که از این اظهارات که همزمان با برگزاری دادگاه طبری مطرح شده است، گفت: من عرضم در خصوص در نظر گرفتن فرصت «توبه» برای مجرمین درست بوده و الان هم بر این مسئله پافشاری دارم.

وی افزود: انسان‌ها جایزالخطا هستند و نعمتی که خدا به ما داده این است که توبه ما را می‌پذیرد. ما باید بستر فساد را کم کنیم و اگر ما نتوانتیم بستر لغزش را کم کنیم مقصر هستیم و باید بعد از برطرف کردن بستر هشدار‌های لازم را بدهیم.

محسنی اژه‌ای خاطرنشان کرد: اگر فردی مرتکب خطا شد و واقعا می‌خواهد کارش را جبران کند فرصت جبران دهیم.

وی در پاسخ به سوالی در ارتباط با اینکه آیا عدم احراز تخلفات طبری توجیه قابل قبولی است و چرا دادگاه عیسی شریفی علنی برگزار نمی‌شود؟ گفت: اگر کسی از من در مورد اکبر طبری بپرسد و من به او بگویم واقعا از تخلفات وی مطلع نشدم من حق را به او می‌دهم که قانع نشود.

وی افزود: از وقتی بعضی قرائن مشخص شد، کارگروهی تشکیل شد، اما وی کار را پیچیده انجام داده بود و اکنون، چون معما حل شده، آسان شده است.

محسنی اژه‌ای با بیان این‌که تشخیص علنی بودن یا نبودن دادگاه برعهده قاضی است، گفت: ما مردم را محرم می‌دانیم، اما ممکن است بعضی اطلاعات مطرح شده در دادگاه مورد سواستفاده دشمنان قرار بگیرد و این می‌تواند دلیل غیرعلنی بودن دادگاه‌ها باشد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: اژه ای قوه قضاییه محسنی اژه ای اکبر طبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۳۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسلا کارگرانش را اخراج می کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یو اس نیوز، مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا از اخراج بیش از ۱۰ درصد نیروی کار این شرکت خبر داد.

تسلا حدود ۱۲۷ هزار نیروی کار دارد و تصمیم جدید حدود ۱۴ هزار نفر را شامل می شود.

دو هفته پیش این شرکت تولید کننده خودروهای برقی از کاهش فروش خود در سه سال گذشته خبر داد.

این شرکت چندملیتی هشدار داده در سال جدید میلادی هم رشد فروش به طور قابل توجهی ضعیف تر از هدف اعلام شده خواهد بود.

اخیراً یک پرونده جدید هم علیه این شرکت خودروساز به اتهام نقض قانون پرداخت دستمزد کارگران در دادگاه کالیفرنیا باز شده است.

این پرونده از سوی دو نفر از کارگران سابق تسلا در دادگاه منطقه‌ای ساکرامنتو مطرح شده و آنها از جانب هزاران نفر از کارگران تسلا خواستار دریافت ۵ میلیون دلار خسارت از این شرکت شده اند.

کد خبر 6080169

دیگر خبرها

  • عذاب وجدان حکم قصاص را متوقف کرد
  • عذاب وجدان حکم قصاص را متوقف کرد| قسامه چیست و چطور با ۵۰ قسم یک نفر قصاص می شود؟
  • پلمپ ۲ واحد متخلف در طبس
  • سرمربی سابق تیم ملی در دادگاه فرهنگ و رسانه
  • تسلا کارگرانش را اخراج می کند
  • مجازات کابینت ساز متخلف در ارومیه
  • جریمه مشاور املاک متخلف در مشهد
  • آملی لاریجانی: خویشتن‌داری جمهوری اسلامی در برابر اقدامات متعدد شرارت‌آمیز صهیونیستها حدّی دارد
  • دستگیری ۸۷ متخلف زیست محیطی در استان قزوین
  • دستگیری ۸۷ متخلف محیط زیست در قزوین