Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@18:40:25 GMT

درآمد مالیاتی 10 میلیارد دلاری روسیه از نفت

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۱۳۲۸۸

درآمد مالیاتی 10 میلیارد دلاری روسیه از نفت

خبرگزاری آریا - بودجه روسیه بر اساس سیستم مالیاتی این کشور 10 میلیارد دلار بیشتر از شرکتهای نفتی داخلی در سال 2020 دریافت خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا ، رشد اقتصاد روسیه به دلیل اقداماتی که برای مقابله با شیوع ویروس کرونا انجام شده و همچنین ریزش قیمتهای نفت که درآمدهای بودجه از محل صادرات نفت را کاهش داده است، امسال آسیب دیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


الکساندر سازانوف، معاون وزیر دارایی روسیه به رویترز گفت: اگر چه درآمدهای فروش نفت کاهش پیدا کرده اما بودجه روسیه از حداکثر 10 میلیارد دلار (700 میلیارد روبل) مالیات اضافی از شرکت‌های نفتی بهره مند خواهد شد.
این امر ناشی از مکانیزمهای مالیاتی روسیه و سیاست این کشور برای ثابت نگه داشتن قیمت سوخت بدون در نظر گرفتن نوسانات قیمت بین المللی نفت بوده است. زمانی که قیمت‌های نفت پایین است، شرکت‌های نفتی بودجه را پرداخت می کنند. زمانی که قیمت‌های نفت بالاست، دولت روسیه به شرکت‌ها برای ثابت نگه داشتن قیمت‌های سوخت پول می‌دهد.
به گفته این مقام روسی، امسال قیمت‌های نفت بین 30 تا 40 دلار در هر بشکه است و بودجه روسیه بر اساس سیستم مالیاتی، حداکثر 10 میلیارد دلار از شرکت‌های نفتی دریافت خواهد کرد. هنگامی که بودجه برای عمل به الزاماتش به پول نیاز دارد، این سیستم به خوبی عمل می کند و روسیه تحت هیچ شرایطی این سیستم را کنار نمی گذارد یا در آن بازنگری نمی کند.
با این حال میزان پولی که بودجه روسیه از طریق این سیاست مالیاتی خاص دریافت می کند، برای جبران ضرر ناشی از سقوط قیمتهای نفت کافی نخواهد بود.
آنتون سیلوانوف، وزیر دارایی روسیه اواسط مارس اظهار کرد که درآمد روسیه از نفت و گاز 42.8 میلیارد دلار (سه تریلیون روبل) کمتر از میزان برنامه ریزی شده خواهد بود.
بر اساس گزارش اویل پرایس، وی اذعان کرد که اقتصاد روسیه آن طور که امید می رفت، عملکرد خوبی نخواهد داشت و قیمت نفت به تنهایی عامل کاهش درآمدهای بودجه روسیه به میزان 40 میلیارد دلار در مقایسه با برآوردهای اولیه است.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: میلیارد دلار بودجه روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۳۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگشت ۶ هزار و ۷۰۰ ریال مالیات به مودیان تولیدکننده زنجانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز زنجان؛ مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: پارسال ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال از مالیات اخذ شده با بررسی‌های صورت گرفته به مودیان تولیدکننده در استان برگشت داده شد.

شکوری افزود: یکی از گلایه‌های فعالان اقتصادی، دیرکرد در استرداد مالیات بر ارزش افزوده بود که با رویکرد جدید نظام مالیاتی و پس از اصلاحاتی که در قانون مالیات بر ارزش افزوده صورت گرفت، استرداد مالیات بر ارزش افزوده به‌شدت سرعت گرفت.

وی با بیان اینکه تسریع در امور مربوط به استرداد مالیات یکی از شاخص‌های نشان دهنده تکریم ارباب رجوع است، تصریح کرد: موضوع برخی از این استرداد‌ها چندین سال طول کشیده بود ولی این موضوع به روز شده است و تاخیر در این خصوص وجود ندارد.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان با بیان اینکه رویکرد سازمان امور مالیاتی حمایت از تولید است، خاطرنشان کرد: همه تلاش ما تسهیلگری در خصوص مالیات برای بخش تولید است، چرا که اگر چنین حمایت‌هایی انجام نشود اشتغال و تولید در کشور تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

شکوری با بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد از درآمد‌های استان زنجان از طریق مالیات تامین می‌شود، گفت سهم درآمد‌های مالیاتی در تامین منابع بودجه ۷۴۸ همت (هزار میلیارد تومان) و سهم استان در سال گذشته در تامین درآمد‌های مالیاتی ۹۲ هزار میلیارد ریال بود.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: سال گذشته بیش از ۱۷ هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و روستا‌های فاقد دهیاری استان واریز شد.

وی خاطرنشان کرد: تمام مالیاتی که از سوی صنوف، واحد‌های تولیدی و خدماتی و همه مودیان پرداخت می‌شود به جامعه باز می‌گردد و صرف عمران و آبادانی شهر‌ها و روستا‌ها می‌شود.

دیگر خبرها

  • واردات ۸.۴ میلیارد دلاری قطعات خودرو و موتورسیکلت در سال ۱۴۰۲
  • برگشت ۶ هزار و ۷۰۰ ریال مالیات به مودیان تولیدکننده زنجانی
  • صادرات ۷.۶ میلیارد دلاری زنجیره فولاد در سال ۱۴۰۲
  • اجرای بهینه‌سازی مصرف انرژی در برنامه هفتم درآمد صد میلیارد دلاری برای کشور دارد
  • حاجی بابایی: افزایش قیمت نفت تغییری در بستن بودجه ایجاد نمی‌کند
  • کاهش درآمدهای مالیاتی به میزان ۸۵ همت در بخش دوم بودجه ۱۴۰۳
  • واردات ۸۰۰ میلیون دلاری قطعات موتورسیکلت با رشد ۴۰ درصدی
  • درآمد ۵میلیارد دلاری از صادرات خدمات فنی و مهندسی
  • صادرات ۱۳۰ میلیون دلاری محصولات آرایشی و شوینده
  • درخواست ۲.۸ میلیارد دلاری سازمان ملل برای کمک به فلسطینیان