Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، مسعود خوانساری امروز در سیزدهمین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران که با حضور وزیر اقتصاد و امور دارایی برگزار شد، اظهار داشت: اعلام شده که تورم 22 درصدی در سال جاری داشته باشیم  ولی شواهد نشان می‌دهد که قطعا تورم بیش از این خواهد بود بخصوص با توجه به افزایش قیمت اکثر اقلام نشان می‌دهد که رقم تورم  22 واقعی نیست و قطعا رقم تورم بالاتر خواهد بود لذا می‌طلبد که حتما تدبیر جدی انجام شود که اقتصاد و بخصوص بنگاه‌ها دچار لطمات بیشتر نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آنچه که مسلم است ما کاهشی در زمینه‌های جاری مشاهده نمی‌شود حقوق ماهانه پرسنل دولتی سر ماه پرداخت می‌شود اما در بخش خصوصی چنین چیزی نیست و بسیاری از بنگاه‌ها با کاهش نیرو روبرو شده‌اند و بسیاری از حقوق معوقه کارگران ماه‌هاست که پرداخت نشده است و نشان می‌دهد که فشار در بخش خصوصی و بنگاه‌ها است و شاید دولت و مجموعه دولت کمتر از این کاهش‌ها آسیب ببینند.

خوانساری اظهار داشت: اگرچه دولت پیش‌بینی کرده‌اند که برای جبران بخشی از کسری بودجه چاپ اوراق قرضه را می‌خواهند انجام دهند و کار مثبتی است اما طبق گزارش بانک مرکزی در سال 98 به مبلغ 975 هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده که 26 درصد افزایش نسبت به سال قبل داشته اما با توجه به اینکه تورم تولیدکننده 36.7 درصد بوده، نشان می‌دهد که تسهیلات سال گذشته کمتر شده و اگر قرار باشد اوراق قرضه‌ای که منتشر می‌شود خریدار اصلی بانک‌ها باشد بازهم تسهیلات بانکی کاهش کمتری نسبت به سال قبل پیدا می‌کند.

رئیس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به 10 کسب و کار آسیب‌پذیر از کرونا اظهار داشت: متاسفانه در مشاغل آسیب‌پذیر واحدهای تولیدی و بنگاه‌ها منظور نشده است.

وی افزود: در مورد استمهال دریافت فهرست بیمه و عدم جریمه شدن آنها از سوی تامین اجتماعی علیرغم تصویب دولت متاسفانه این موضوع عملیاتی نشده است.

خوانساری اظهار داشت: اگر سال جهش تولید است همه ما باید تلاش کنیم که افزایش تولید داشته باشیم و موانعی که در بحث اقتصاد کشور وجود دارد امیدواریم با درایت دولت از بین برود تا حداقل افزایشی را در تولید داشته باشیم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اتاق بازرگانی تهران مسعود خوانساری نشان می دهد بنگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۳۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز گلستان، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: در جلسه کارگروه رفع موانع تولید گلستان مشکلات این واحد‌ها بررسی و موانع تولید آنها مشخص و برای رفع این مشکلات تصمیم گیری شد.

درویشعلی حسن زاده گفت: مشکلات این واحد‌های تولیدی مربوط به بانک کشاورزی، شرکت توزیع نیروی برق و سازمان جهاد کشاورزی استان بود که با همکاری نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مرتبط برای رفع موانع تولید این واحد‌ها تصمیم لازم گرفته شد.

دیگر خبرها

  • رفع ابهامات حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور و مفاصا حساب قراردادها
  • وزیر صهیونیست: بایدن به اسرائیل آسیب رساند
  • بابایی کارنامی: رونق بنگاه‌های اقتصادی متضمن امنیت شغلی کارگران است
  • تجدید میثاق مدیران و کارکنان بانک رفاه کارگران با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی
  • نمایش دستاوردهای جهاددانشگاهی در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • خط و نشان کارگران برای دولت /گره کور حق مسکن باز می شود؟
  • ارائه تسهیلات ۹۰ درصدی در گمرک قزوین
  • افزایش ۵۷ درصدی دستمزد ۱۴۰۱ بیکاری را ۸ درصد کاهش داد
  • بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت