Web Analytics Made Easy - Statcounter

کریم نوایی نظامی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: باتوجه به مصوبات کمیته ساماندهی مبادی مرزی در حال حاضر ساعت کاری پایانه مرزی دوغارون افزایش یافته و در حال حاضر این کانون اقتصادی از ساعت هفت صبح تا ۱۹ هر روز فعال است.

وی ادامه داد: در حال حاضر فقط ۵۴۰ دستگاه کامیون حامل بار در پایانه مرزی دوغارون در صف انتظار و خروج به سمت کشور افغانستان قرار دارند که در صورت همکاری گمرک اسلام قلعه افغانستان و افزایش سرعت انجام امور اداری و با توجه به زیرساخت های لازم در این گذرگاه رسمی زمینی پایانه مرزی دوغارون قابلیت این را دارد که طی مدت ۴۸ ساعت آینده این تعداد ناوگان متوقف شده در مرز ایران و افغانستان را به طرف این کشور هدایت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر پایانه مرزی دوغارون تایباد گفت: طی ۷۲ ساعت گذشته افزون بر ۵۵۰ دستگاه انواع کامیون حامل بار ترانزیتی از سمت پایانه مرزی دوغارون به سمت کشور افغانستان خارج شده است.

نوایی افزود: تعطیلی پنج روزه عید سعید فطر در کشور افغانستان، افزایش ورود انواع کالا به سمت گمرک مرزی دوغارون و فراهم نبودن زیرساخت های لازم گمرکی در کشور افغانستان باعث ازدحام کامیون های حامل بار در این گذرگاه رسمی شده است.

وی اضافه کرد: شلوغی در مرز دوغارون امری طبیعی است که هر از چند گاهی در این معبر اتفاق می افتد که با همکاری دستگاههای متولی در مرز برطرف می شود.

پایانه مرزی دوغارون رتبه پنجم ترانزیت خروجی و رتبه سوم صادرات را در بین پایانه های خروجی کشور دارد و ۹ درصد از سهم صادرات کشور را از آن خود کرده است.

در بخش مسافری روزانه بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر شامل راننده، مسافر و کارکنان بخش های مختلف اداری و خدماتی در این پایانه تردد دارند و سالانه بیش از یک میلیون مسافر از طریق معبر رسمی دوغارون وارد دو کشور ایران و افغانستان می شوند.
منطقه ویژه اقتصادی دوغارون در نقطه صفر مرزی با کشور افغانستان و در فاصله ۱۸ کیلومتری شهرستان تایباد و در ۲۲۰ کیلومتری مرکز استان (شهرستان مشهد) واقع شده است ، قرارداشتن در مسیر جاده ابریشم و کریدورهای بین المللی  و وجود گمرک دوغارون با بیش از ۱۰۰ سال قدمت ، تنها مرز رسمی کشورمان با کشور افغانستان بوده که این منطقه را از دیگر مناطق متمایز کرده است.

از دیگر مزایای این منطقه می توان به فاصله نزدیک (۱۲۰کیلومتری) با ولایت هرات که کانون مبادلات و فعالیت‌های اقتصادی افغانستان است اشاره کرد.

برچسب‌ها تایباد عید سعید فطر مرز دوغارون افغانستان توسعه صادرات اشتغال فراگیر هرات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تایباد عید سعید فطر مرز دوغارون افغانستان توسعه صادرات اشتغال فراگیر هرات تایباد عید سعید فطر مرز دوغارون افغانستان توسعه صادرات اشتغال فراگیر هرات پایانه مرزی دوغارون کشور افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۳۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی گمرک مرزی افغانستان و ایران در استان نیمروز

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ «محمد هاشم حنظله» کمیسار منطقه مرزی «پل ابریشم» امروز اعلام کرد: «پل ابریشم» به عنوان گمرک مرزی ایران و افغانستان اکنون بازگشایی شده است و رفت و آمد از این گذرگاه مرزی به صورت عادی جریان دارد.
این مقام مرزی افغان ساعاتی قبل از بسته شدن گمرک مرزی ایران و افغانستان در منطقه مرزی پل ابریشم خبر داده بود.

دیگر خبرها

  • ثبت بیش از ۸ میلیون تردد در محور‌های آذربایجان‌غربی
  • تردد بیش از ۱۴۲ هزار مسافر در پایانه‌های مرزی خوزستان
  • کامیون بار مرغ زنده قاچاق در مرز‌های میانی سیستان و بلوچستان توقیف شد
  • ثبت بیش از ۸ میلیون تردد در محورهای آذربایجان‌غربی
  • بازگشایی گمرک مرزی افغانستان و ایران در استان نیمروز
  • تردد ۲۷ هزار مسافر در مرز دوغارون
  • رفت و آمد ۲۷ هزار مسافر از گذرگاه مرزی دوغارون خراسان رضوی
  • افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها در گیلان
  • طرح «باک پُر» در مرز زمینی دوغارون به اجرا در آمد
  • افزایش ۵۰ درصدی صادرات از گمرکات آذربایجان غربی