Web Analytics Made Easy - Statcounter

نقدی با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد دروس دانشگاه فنی وحرفه ای به صورت کارگاهی و آزمایشگاهی برگزار می‌شود گفت: آمار اشتغال فارغ‌التحصیلان این دانشگاه بیش از ۶۰ درصد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، «رضا نقدی» در وبینار کشوری حامیان دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان با صاحبان مشاغل تحت عنوان آمایش و توسعه دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان با رویکرد ارتباط صنعت و دانشگاه ، دانشگاه فنی وحرفه ای را به عنوان تنها دانشگاه دولتی مهارتی در استان سمنان با هدف تربیت نیروی انسانی متخصص، کارآفرین عنوان کردو گفت: برگزاری وبینار اشتغال‌زایی در سطح استان در راستای همین مأموریت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان هم اندیشی و توسعه دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان با رویکرد کارآفرینی و ارتباط با صنعت را از مهمترین اهداف  برگزاری وبینار کشوری برشمردواضافه کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای مصمم است در جهش تولید موفق و مؤثر باشد از سوی دیگر اخذ ۱۰۱ رشته محل جدید با رایزنی اصحاب صنعت و دریافت مجوز تغییر سرفصل‌های این دانشگاه و بروز کردن فصول درسی از وزارت علوم از جمله اقدامات صورت گرفته در این راستا است.

 

نقدی درادامه به طرح آمایش سرزمین دانشگاه فنی و حرفه‌ای نیز اشاره داشت و بیان کرد: این دانشگاه در هر استان و شهر متناسب با نیاز و پتانسیل موجود در آنجا رشته اخذ خواهد کرد.

 

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان از وجود38 رشته کاردانی و ۲۰ رشته کارشناسی دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان خبردادوگفت: از ترم تحصیلی جدید، ۱۰رشته به رشته های کاردانی و کارشناسی افزوده شده که این رشته ها منطبق بر نیاز صنعت و بازار کار است.

 

وی با بیان اینکه  با توجه به آمار بالای اشتغال فارغ‌التحصیلان در دانشگاه فنی وحرفه ای شاهد افزایش آمار پذیرش هستیم  اضافه کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان به عنوان تنها دانشگاه دولتی مهارتی در استان با هدف تربیت نیروی انسانی متخصص، کارآفرین و متناسب با فرصت‌های جدید شغلی برای پاسخگویی به نیازهای بازار کار در حوزه‌های مهارتی و تکنولوژی و همچنین افزایش اشتغال مولد و کاهش بیکاری، رسالت و مأموریت خود را دنبال می‌کند.

 

حلقه واسط بین دانشگاه و صنعت با تشکیل پارک‌های علم و فناوری انجام می شود

«اسماعیل جلالی» نیز دراین وبینار، تربیت تکنسین‌های ماهر را مهمترین رسالت دانشگاه فنی و حرفه‌ای دانست و گفت: حلقه واسط بین دانشگاه و صنعت با تشکیل پارک‌های علم و فناوری ایجاد می شود.

 

رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان  با تأکید براینکه ارتباط بین صنعت و دانشگاه در سه محور ماهیت کار، کارآفرینی و فن آفرینی صورت گرفته است ادامه داد: دانشجویان باید به به گونه‌ای تربیت  شوند تا ایجاد اشتغال کنند.

 

وی تقاضا محور کردن رشته‌ها در سطح دانشگاه‌ها را امری مهم خواندوافزود: دانشگاه فنی و حرفه‌ای ارتباط بین دانشگاه‌ها و صنعت را مستحکم‌تر و با تربیت نیروی متخصص و فنی و چیره دست خلأ ناشی از نبودن نیروی کار ماهر در صنعت را پر کند.

 

دانشگاه فنی و حرفه‌ای دانشگاهی مهارت محور با تربیت نیروی کار ماهر است

«علی سلامتی» نیز در این همایش بر خط با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای دانشگاهی مهارت محور با تربیت نیروی کار ماهر است، گفت: ارتباط مؤثر بین دانشگاه و صنعت در رشد هر دو مجموعه یعنی هم دانشگاه و هم صنعت ضروری است.

 

مدیرکل دفتر امور هماهنگی اقتصادی استانداری سمنان افزود: استانداری سمنان برای ارتباط بیشتر این دو مجموعه مهم در راستای حل معضل بیکاری در جامعه آمادگی همکاری دارد تا بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری که سال جاری را جهش تولید اعلام کردند، بتوانیم تأثیرگذار باشیم.

 

دانشگاه فنی و حرفه‌ای به عنوان پایلوت در زمینه فرآیند هوشمندسازی پیشگام است

در ادامه«مجید دارایی» دانشگاه فنی و حرفه‌ای را به عنوان پایلوت در زمینه فرآیند هوشمندسازی پیشگام عنوان واظهار امیدواری کرد:با همکاری و تعامل خوب مخابرات منطقه سمنان و این دانشگاه شاهد تقویت زیرساخت‌های دانشگاه برای دستیابی به دولت الکترونیک و هوشمندسازی در راستای استفاده از ظرفیت آموزش‌های مجازی باشیم.

 

مدیرکل مخابرات استان سمنان با اشاره به اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان با چهار دانشکده  دارای فیبرنوری اختصاصی است اظهارداشت: بر اثر شیوع بیماری کرونا بستر آموزش مجازی در سطح این دانشگاه در دستورکارقرار گرفت و لذا الزامی بود که به منظور استفاده حداکثری از ظرفیت سامانه مجازی بومی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان با چهار سرور مجازی با ظرفیت دسترسی بسیار بالا و پهنای باند بی نهایت و آپلود بدون مرز در اختیار اساتید دانشجویان قرار بگیرد که این کار خوشبختانه انجام شد.

 

وی افزود: مقرر شد در راستای توسعه زیرساخت‌ها و تحقق عملی کارآفرینی تفاهم‌نامه همکاری میان شرکت مخابرات منطقه سمنان و دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان منعقد شود تا تمامی سایت‌ها، کارگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها، کلاس‌ها، خوابگاه‌ها و ستاد مرکزی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان و دانشکده‌های آن به تکنولوژی فیبرنوری مجهز شوند که خوشبختانه این امر نیز صورت گرفته است.

 

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان دانشگاه فنی وحرفه ای استان سمنان بین دانشگاه تربیت نیروی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۳۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی ۳۹۴ هزار نفر از خدمات آزمایشگاهی مراکز تامین اجتماعی زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ جراحی علمداری بااشاره به اینکه سال گذشته ۳۹۴ هزار و ۶۴۸ بیمه شده تحت پوشش این سازمان از خدمات آزمایشگاهی مراکز طرف قرارداد تامین اجتماعی استفاده کردند، گفت: سهم سازمان برای پوشش هزینه‌های این آزمایش‌ها بیش از ۳۵۶ میلیارد ریال بود.

وی افزود: این آمار نسبت به سال گذشته ۱۸ درصد از لحاظ میزان مراجعه و بیش از ۷۲ درصد از لحاظ میزان هزینه رشد داشته است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان ادامه داد: سال گذشته در مراکز ملکی تأمین اجتماعی استان زنجان بیش از ۱۱۲ هزار بار برای خدمات آزمایشگاهی مراجعه شده که نسبت به سال ماقبال آن هشت درصد رشد داشته است.

جراحی علمداری با تأکید بر اهمیت دقت در نتایج آزمایش‌ها در روند بهبود بیماران، گفت: در مراکز درمانی تأمین اجتماعی نیز مثل آزمایشگاه‌های مراکز طرف قرارداد روند خدمت و دقت در خدمات به طور مستمر رصد می‌شود تا از هرگونه انحراف و خطا در خدمات تشخیصی آزمایشگاه‌ها جلوگیری به عمل آید.

دیگر خبرها

  • امتحانات نهایی باعث حذف کنکور می‌شود؟
  • بررسی ادامه تحصیل از کارشناسی به دکتری علوم آزمایشگاهی در کمیته‌های تخصصی
  • جشن واگذاری زمین در قالب طرح جوانی سمنان برگزار شد
  • هدایت دانشجویان در قالب طرح بورسیه به صنایع میبد
  • ۷۰ درصد تشخیص پزشکان وابسته به آزمایشگاه است
  • انجام ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تست آزمایشگاهی در کردستان
  • فعالیت ۲۵۴ آزمایشگاه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • اولین کنفرانس ملی مهارت به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای برگزار می‌شود
  • بیانیه مدرسین دروس معارف دانشگاه‌ها در حمایت از حمله به اسراییل
  • بهره مندی ۳۹۴ هزار نفر از خدمات آزمایشگاهی مراکز تامین اجتماعی زنجان