Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان یزد، نخستین جشنواره نقالی و شاهنامه‌خوانی «نقشا» در بخش‌های مختلف نامزدهای خود را برای رقابت معرفی کرد و ابوالفضل صباغیان از استان یزد در بخش نقالی نوجوان آقایان، به مرحله بعدی این رویداد هنری راه یافت.

این نوجوان ۱۴ ساله از پنج سال پیش فعالیت در حوزه نقالی و شاهنامه‌خوانی را آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دانش آموز پایه هفتم در سال تحصیلی ۹۹ ۹۸ رتبه اول جشنواره دانش آموزی استان را به دست آورده است.

به گفته مرشد محسن میرزاعلی دبیر اجرایی نخستین جشنواره نقالی و شاهنامه‌خوانی «نقشا» بیش از ۷۰۰ اثر با حضور شرکت‌کنندگانی از ۷۰ شهر سراسر کشور به دبیرخانه این رویداد رسید و خروجی بازبینی اولیه آثار دریافتی ۳۲۰ اثر بود که از سوی متخصصان نقالی و شاهنامه‌خوانی به مرحله داوری نهایی راه یافتند.

نخستین جشنواره نقالی و شاهنامه‌خوانی نقشا در بخش نقالی کودک، شاهنامه‌خوانی کودک، شاهنامه‌خوانی بزرگسال بانوان، نقالی بزرگسال بانوان، نقالی بخش نوجوان آقایان، نقالی بخش نوجوان بانوان، شاهنامه‌خوانی بخش نوجوان بانوان، شاهنامه‌خوانی بخش بزرگسال آقایان و نقالی بخش بزرگسال آقایان به همت مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

آئین اختتامیه جشنواره با معرفی برگزیدگان، سوم تیرماه همزمان با میلاد حضرت معصومه (س) با حضور جمع محدودی از پیشکسوتان نقالی و شاهنامه‌خوانی و نامزدهای جشنواره در کنار آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی برگزار می‌شود.

گفتنی است، آئین پایانی جشنواره نقالی و شاهنامه‌خوانی نقشا به‌صورت زنده و مستقیم از اپلیکیشن حوزه هنری و دامنه‌های پرمخاطب همچون آپارات و اینستاگرام پخش می‌شود.

برای نصب اپلیکیشن حوزه هنری عدد ۱ را به ۵٠٠٠٢٠٧٧ ارسال کنید.

کد خبر 4951209

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد حوزه هنری یزد نقالی ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین شیوع کرونا ایلام آتش سوزی بیرجند گرگان آتش سوزی جنگل ها یاسوج صنایع دستی استانداری سمنان جشنواره نقالی و شاهنامه خوانی حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۴۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«رد پا» مسافر ایتالیا شد

فیلم کوتاه «رد پا» به کارگردانی مصطفی اعلمی در بخش رقابتی جشنواره فیلم‌های کوتاه کورتی دا سوگنی - آنتونیو ریچی ایتالیا حضور پیدا می‌کند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری تسنیم، فیلم کوتاه «رد پا» به کارگردانی مصطفی اعلمی از تولیدات باشگاه فیلم رویش، محصول مرکز فیلم جوان سوره به بخش رقابتی بیست و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کوتاه کورتی دا سوگنی - آنتونیو ریچی (Corti da Sogni - Antonio Ricci) ایتالیا راه یافت.

بدین ترتیب این جشنواره 16 تا 20 آوریل برابر با 28 فروردین تا یکم اردیبهشت ماه در شهر راونا ی ایتالیا برگزار می‌شود.

هدف از جشنواره بین‌المللی کورتی دا سوگنی - آنتونیو ریچی، ترویج فرهنگ سینمایی از طریق مناظره‌های فیلم، کنفرانس‌ها، نشریات و هر ابزار دیگری است که امکان انتقال ارزش‌هایی را که این جشنواره نمایندگی می‌کند، فراهم می‌آورد.

همچنین هیات داوران این جشنواره، افراد حرفه‌ای در زمینه سینما نیستند، بلکه سه متخصص از دنیای علمی هستند: جیووانا موریگی فیزیکدان، پیرلوئیجی رندی هواشناس و ونسا اسپاداوکیا دانشمند محیط زیست.

در این رقابت، از بین هزار فیلم کوتاه ارسالی، 64 فیلم به نمایندگی از 19 کشور از جمله ایتالیا، فرانسه، اسپانیا، ایران، بریتانیا، ترکیه، کانادا، استرالیا و... برای مرحله نهایی انتخاب شدند.

«ردپا» که جایزه بهترین فیلم داستانی را از سیزدهمین جشنواره فیلم 100 کسب کرد، پیش از این در هند و اسپانیا نیز به نمایش درآمده‌ و پخش بین‌المللی این فیلم کوتاه برعهده مرکز بین‌الملل سوره است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضور بانوان در عرصه‌های هنر، نقطه قوتی برای تقویت فرهنگ اسلامی است
  • حضور موثر بانوان در عرصه‌های هنری نقطه قوت تقویت فرهنگ اسلامی است
  • معرفی آثار راه‌‌یافته به مرحله رقابتی جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • معرفی آثار راه‌ یافته به مرحله رقابتی جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • رقابت ۱۰ نقال و پرده خوان در اختتامیه جشنواره روستایی آسمان هشتم
  • معرفی آثار راه‌یافته به مرحله رقابتی جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • دهمین‌جلسه درس‌گفتارهای «سعدی‌خوانی» برگزار می‌شود
  • بزرگداشت روز سعدی با حضور قدمعلی سَرّامی در دهمین سعدی‌خوانی
  • «رد پا» مسافر ایتالیا شد
  • بانوان هنرمند با نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی دیدار می‌کنند