Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاهش قیمت املاک، راهکار واقعی مسئولان را می‌طلبد نه ‌این‌که برخی افراد دنبال پرت‌کردن حواس از مسائل اصلی و پاک‌کردن صورت مسئله باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، افزایش قیمت زمین و مسکن در کشور و خراسان جنوبی، بیش از هر زمان دیگری است. مشکلات این موضوع برای محرومان و زوج‌های جوان بیشتر قابل درک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  به راستی دلایل واقعی افزایش قیمت زمین و مسکن چیست؟ بسیاری بر عدم مدیریت دولت در 6 سال سکانداری را مهم‌ترین عامل افزایش قیمت‌ها در تمامی زمینه‌ها به‌خصوص مسکن می‌دانند. اما در خراسان جنوبی و شهر بیرجند، برخی دست روی مزایده‌های بنیاد مستضعفان گذاشتند. موضوعی که بی‌ربط به افزایش قیمت مسکن نیست اما عامل اصلی به شمار نمی‌رود.   مطالبه به‌حق مردم، حذف دلالان و سفته‌بازان از بازار مسکن و واگذاری زمین‌های دولتی به نیازمندان واقعی مسکن است وگرنه در شرایطی که برخی صاحبان و مشاوران املاک روزانه قیمت پیشنهادی خود را برای املاک بالا می‌برند، برگزاری یا عدم‌برگزاری مزایده بنیاد مستضعفان تأثیری در کاهش نرخ املاک ندارد.   برای کاهش قیمت املاک باید دنبال راهکار بود؛ نه پرت‌کردن حواس از مسائل اصلی و گرفتارشدن در پاک‌کردن صورت مساله.   اگر قرار بود با حذف مزایده‌ها قیمت کاهش یابد که از مزایده آخر بنیاد مستضعفان که باطل شد، زمان زیادی گذشته است. پس چرا افزایش روزانه نرخ املاک ادامه دارد؟   راهکار اصلی کاهش قیمت مسکن، واگذاری زمین‌های در اختیار مسکن و شهرسازی به فاقدین مسکن و نه سرمایه‌داران، حذف دلالان و سفته‌بازان از بازار مسکن و مقابله با قیمت‌گذاری غیرکارشناسانه برخی صاحبان و مشاوران املاک برای افزایش سودآوری، اخذ مالیات سنگین از واحدها و زمین‌های خالی برای اجبار به عرضه به بازار است.   اما در خصوص املاک بنیاد مستضعفان باید گفت با راهکاری جامع می‌توان با برگزاری مزایده به کاهش قیمت مسکن در بیرجند کمک کرد که مهم‌ترین رکن این راهکار، هزینه‌کرد درآمد حاصل از فروش زمین‌های بنیاد در راستای تولید مسکن ویژه فاقدین مسکن است.   با قول مساعد آقای مرتضوی برای هزینه‌کرد تمام درآمد این بنیاد در استان اتفاق های مثبتی در راستای محرومیت زدایی در استان برداشته خواهد شد.     اما یک سوال عمده از مسئول اصلی مسکن در استان؛     مدیرکل مسکن و شهرسازی، تصمیم شما برای کاهش نرخ مسکن در بیرجند چیست؟   انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: بنیاد مستضعفان افزایش قیمت کاهش قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۴۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخذ حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال جریمه از مشاوران املاک متخلف زاهدان


ابوالفضل مهدیار  گفت: جریمه های مذکور از ۷۲ پرونده معرفی شده به تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان اخذ شده که بیشترین این تخلفات شامل اخذ حق الزحمه مشاور املاک بیش از قیمت مصوب ابلاغی اتحادیه و تنظیم قرارداد خارج از سامانه است.

وی بیان کرد: مشاوران املاک متخلف بعد از محرز شدن تخلف علاوه بر استرداد وجه اضافی به شاکی، به پرداخت جزای نقدی محکوم می شوند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: مسکن جزو کالاهای ضروری زندگی محسوب می‌شود نمی‌توانیم اجازه دهیم برخی با اقدامات غیرقانونی خود موجب اخلال در بازار مسکن و اجحاف در حق شهروندان را فراهم کنند.

وی خاطرنشان کرد: ضمن حمایت از کاسبان خوش انصاف با مشاورین املاکی که به جهت دریافت سهم بیشتری از معامله اقدام به سوداگری، قیمت سازی و گرانفروشی می کنند به صورت قاطعانه و بدون هیچ مسامحه ای برخورد خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • اخذ حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال جریمه از مشاوران املاک متخلف زاهدان
  • هزینه اضافی به بنگاه ممنوع؛ حق انتخاب با مشتری است سامانه خودنویس یا مشاور املاک؟
  • آغاز آماده سازی زمین های نهضت ملی مسکن در سمنان
  • شمار واحدهای نهضت مسکن ملی از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار گذشت
  • سهم یک چهارمی ساخت خانه‌های روستایی در طرح نهضت ملی مسکن مازندران
  • دیدار مدیرکل بنیاد مسکن استان با امام جمعه قزوین
  • افزایش قیمت مسکن به دلیل توقف یک دهه‌ای ساخت
  • جزئیات واگذاری زمین نهضت ملی مسکن در روستاهای تهران
  • تأمین زمین ۷۵ هزار متقاضی مسکن حمایتی در خوزستان
  • جهش ۲۲ پله‌ای فارس در اجرای طرح نهضت ملی مسکن