Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@19:05:11 GMT

فریاد عدالت‌خواهی برای جورج فلوید سوئیس

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۱۴۹۸۶

فریاد عدالت‌خواهی برای جورج فلوید سوئیس

به گزارش روز سه شنبه خبرگزاری فرانسه از ژنو، «مایک بن پیتر» جوان ۳۷ ساله نیجریه‌ای دو سال پیش در شهر لوزان سوئیس درگذشت، اما مرگ وی در آن زمان توجهات کمی را به خود جلب کرد و اعتراض های اندکی را علیه خشونت پلیس رقم زد.

این در حالی است که تصاویری از لحظه های آخر زندگی فلوید در سراسر جهان انتشار یافت و اعتراض های گسترده جهانی را به همراه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فلوید ۴۶ ساله در شهر مینیاپولیس ایالت مینه سوتا در حالی به قتل رسید که قاتل وی زانوی خود را بر گردن او نهاد و چنان فشرد که راه نفس کشیدن را برایش تنگ کرد.

در همین حال، فریاد اعتراض های جهانی به قتل فلوید، سوئیس را بر آن داشته است تا پرونده بن پیتر را دوباره بررسی کند. بن پیتر پس از خودداری از تجسس از سوی پلیس، در جریان رویارویی خشونت بار با پلیس جان باخت.

به گفته «سیمون انتا» وکیل خانوادگی بن پیتر، ۶ افسر پلیس وی را از ناحیه شکم روی زمین انداختند و چند دقیقه او را در حالت خفگی نگه داشتند. بن پیتر چند ساعت بعد، پس از ابتلا به حمله قلبی در بیمارستان درگذشت.

وکیل خانوادگی بن پیتر، این مورد را شبیه به مورد فلوید خواند اما درعین حال وضعیت وی را به دلیل خشونت بار بودن، جدی تر دانست.

وی در عین حال تاکید کرد که در ارتباط با مورد فلوید، واقعیات فیلمبرداری شد و ما می توانیم دقیقا ببینیم که چطور زانو روی گردن وی گذاشته شد.

با گذشت دو سال از مرگ بن پیتر، پرونده مرگ وی همچنان باز است و تحقیقات روی آن انجام می شود.

در همین حال، کارشناسان پزشکی سوئیس ساعاتی پس از قتل فلوید، درمورد یافته هایشان در ارتباط با مورد بن پیتر مورد پرسش و پاسخ قرار گرفتند. احتمال دارد که این افراد تا قبل از یک جلسه محاکمه احتمالی در پایان سال جاری یا سال ۲۰۲۱میلادی، مورد بازجویی های بیشتر قرار گیرند.

روزنامه های مطرح سوئیس نوشتند که سوئیس نیز جورج فلوید دارد و معترضان در تجمعات ضد نژادپرستی در چند شهر سوئیس، نام این دو را بر زبان آوردند.

«اودیل پلت» وکیل مدافع یکی از افسران پلیس پرونده بن پیتر گفت که نتایج کالبدشکافی، مرگ وی بر اثر خفگی را رد کرده است. کارشناسان پزشکی سوئیس نیز عوامل مختلفی از جمله استرس، چاقی و مشکلات قلبی را دلیل مرگ وی اعلام کردند.

اما در اعتراض های اخیر در سوئیس علیه نژادپرستی و خشونت پلیس، نام بن پیتر تنها نامی نبود که در کنار نام فلوید به زبان ها آمد. معترضان و رسانه های سوئیسی از «هرو مندوندو» و «لامین فتی» دو فرد دیگری که به دلیل رفتار خشونت بار پلیس در سال های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۶ جان باختند، یاد کردند.

با این همه، بسیاری از ناظران از جمله سازمان عفو بین الملل مدعی اند که نژادپرستی سیستماتیک در نیروهای پلیس سوئیس جایگاهی ندارد.

برچسب‌ها ژنو سوئیس ایالات متحده آمریکا اعتراض نژادپرستی پروندهٔ خبری خشم مردم آمریکا و تهدیدات ترامپ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ژنو سوئیس ایالات متحده آمریکا اعتراض نژادپرستی ژنو سوئیس ایالات متحده آمریکا اعتراض نژادپرستی بن پیتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۴۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) تکذیب احضار سفیر سوئیس به سپاه پاسداران

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی منبع: تسنیم

دیگر خبرها

  • «خشونت در خونم بود»؛ داستان تنها زنی که عضو یاکوزای ژاپن شد
  • هنوز فلسطینی‌ها حق ورود به مسجدالاقصی را ندارند + ویدئو | رفتار خشونت‌آمیز صهیونیستها با فلسطینی‌ها ببینید
  • فریاد شیران: واگذاری استقلال و پرسپولیس یک موفقیت برای دولت است
  • آلمان: تشدید حملات شهرک‌نشینان صهیونیست به فلسطینیان نگران‌کننده است
  • (ویدیو) تکذیب احضار سفیر سوئیس به سپاه پاسداران
  • تظاهرات مردم پاریس علیه اسلام‌هراسی
  • احضار سفیر سوئیس به سپاه تکذیب شد
  • ظلمی به نام تنبیه بدنی
  • راسل: زمان را فدای آینده می‌کنیم
  • فیلم/ فریاد تکبیر مردم نابلس