Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-03-28@10:34:32 GMT

آخرین وضعیت گازرسانی به سیستان‌

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۱۵۰۷۹

آخرین وضعیت گازرسانی به سیستان‌

به گزارش تسنیم، یکی از وعده‌های 1400 وزیر نفت، تکمیل گازرسانی به زاهدان است. یعنی در سال پایانی دولت دوازدهم و یا شاید حتی زمانی که خبری از حضور افرادی چون بیژن زنگنه در دولت وقت نیست (ابتدای دولت سیزدهم در سال 1400) باید منتظر تحقق این برنامه باشیم.

تکمیل خط لوله 262 کیلومتری ایرانشهر ــ زاهدان به‌منظور رساندن گاز به شهر زاهدان اگرچه با تأخیر و در سال پایانی فعالیت دولت یازدهم محقق شد، اما دستاوردی بزرگ برای کشور بود تا آخرین مرکز استان فاقد گاز نیز از این نعمت الهی بهره‌مند شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما مردم زاهدان نتوانستند در آن زمان شهد شیرین این دستاورد بزرگ و ملی را به‌دلیل عدم تدبیر مسئولان نفتی دولت، بچشند؛ چرا که به‌موازات تکمیل خط لوله سراسری گاز به‌منظور انتقال گاز از ایرانشهر به زاهدان، شبکه گازرسانی داخل شهر احداث نشد و در روزی که با حضور رئیس جمهور، پروژه گازرسانی به زاهدان افتتاح شد؛ برنامه‌ای چهارساله برای تکمیل خطوط لوله داخل شهر زاهدان ترسیم شد.

در سالهای گذشته نیز مردم در بخش‌هایی از زاهدان که هنوز امکان دسترسی به شبکه گاز (درون‌شهری) را پیدا نکرده‌اند، در صف‌های تهیه کپسول‌های گاز حضور یافته و کمبود کپسول‌های 11کیلویی گاز که دلیل آن، قاچاق و توزیع نامناسب آن بوده، مشکلاتی را برای مردمِ بدون گاز مانده زاهدان به وجود آورده است.

قرار است احداث تمامی 1350 کیلومتر شبکه گازرسانی شهرستان زاهدان، تا سال 1400 تکمیل شود و تمامی این شهرستان از نعمت گاز برخوردار شود.

امروز، رضا پنجابی، مدیرعامل شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان در خصوص آخرین وضعیت اجرای پروژه های گازرسانی این استان اظهار داشت: با اتمام پروژه گازرسانی به شهر زاهدان 65 تا 70 هزار مشترک جدید گاز به مشترکان استان سیستان و بلوچستان افزوده خواهد شد که به این ترتیب تعداد مشترکان گاز طبیعی در استان به 113 هزار مشترک خواهد رسید.

وی با اشاره به تداوم عملیات شبکه‌گذاری گاز در سیستان و بلوچستان با وجود شیوع ویروس کرونا تصریح کرد: شیوع این بیماری خللی در روند توسعه گازرسانی در استان به‌وجود نیاورده و عملیات شبکه‌گذاری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ادامه دارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان افزود: از ابتدای امسال تاکنون 80 کیلومتر شبکه‌گذاری گاز در زاهدان، 40 کیلومتر در دلگان، 20 کیلومتر در زابل و 5 کیلومتر در بزمان انجام شده است.

پنجابی یادآور شد: هم‌زمان با اجرای پروژه گازرسانی در این شهرها، اجرای عملیات گازرسانی در چهار محور صنعتی در ایرانشهر نیز در حال انجام است که با بهره‌برداری از این پروژه‌ها، شاهد صرفه‌جویی اقتصادی 36 میلیون لیتر سوخت مایع خواهیم بود.

به گفته وی، مجموع شبکه‌گذاری انجام شده در کل استان از ابتدای سال تاکنون به 200 کیلومتر رسیده که به جذب بیش از 52 هزار مشترک جدید گاز طبیعی انجامیده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان همچنین با بیان اینکه بیش از هزار کیلومتر شبکه‌گذاری گاز در سال 98 در این استان انجام شده است، گفت: شهرهای بم‌پور، محمدان و سه روستای شهر محمدان در سال گذشته از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند که به جذب 170 مشترک جدید در این مناطق منجر شد.

پنجابی تصریح کرد: مشترکان خانگی گاز سال گذشته در شهر زاهدان به 36 هزار مشترک رسید؛ 240 واحد تجاری، 60 واحد آموزشی و پرورشی، 25 واحد مذهبی و 12 واحد صنعتی نیز گازدار شدند و طرح گازرسانی به شهرک صنعتی جاده میرجاوه نیز به پایان رسید.

به گفته وی، توسعه شبکه‌گذاری گاز طبیعی در سال 98 در شهر زابل 70 کیلومتر، در شهر خاش 250 کیلومتر و در ایرانشهر بالغ بر 60 کیلومتر بوده است.

منبع: الف

کلیدواژه: استان سیستان و بلوچستان شبکه گذاری گاز هزار مشترک شهر زاهدان گاز طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۵۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقه روز شانزدهم «زندگی با آیه‌ها» در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، نهضت ملی «زندگی با آیه‌ها» با هدف تبیین ۳۰ آیه زندگی‌ساز قرآن کریم به صورت کشوری و استانی آغاز شده و برندگان جوایز ارزشمند مادی و معنوی دریافت می‌کنند.

مسابقه روز شانزدهم:

کدام آیه به نبرد پیامبران با بزرگترین دشمنشان که حاکمان مستبد هستند اشاره می‌کند؟

۱_ آیه ۸ سوره مبارک زلزال
۲_ آیه ۱۶۲ سوره مبارکه انعام
۳_ آیه ۲۴ سوره مبارکه طه
۴_ آیه ۹ سوره مبارکه اسرا
روزانه به قید قرعه، به پنج نفر از افرادی که پاسخ صحیح را ارسال کرده‌اند، مبلغ یک میلیون تومان از طرف اداره کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان اهدا خواهد شد.

لطفاً گزینه صحیح را به ۳۰۰۰۱۵۷۷ پیامک کنید.

مسابقه روز پانزدهم:

کدام آیه به سنت پیروزی حق و نابودی باطل اشاره دارد؟

پاسخ صحیح گزینه شماره ۳ آیه ۸۱ سوره مبارکه اسرا

‌برندگان:

آقای طاهر زبیدیان از هامون
خانم مرضیه اکبری از زاهدان
خانم زهرا فرانیا از زاهدان
خانم زهرا جر از خاش
خانم زینب سادات تقی نژاد از زابل

هدیه افراد برنده به شماره کارتی که اعلام کرده بودند واریز شد.

افراد برای پیوستن به پویش زندگی با آیه‌ها عدد «۵» را به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۵۷۷ ارسال کنند.

کد خبر 6063520

دیگر خبرها

  • ۷۶۰ لیتر ماده اولیه روان گردان شیشه در زاهدان کشف شد
  • آخرین وضعیت گازرسانی در جیرفت از زبان فرماندار 
  • کشف ۷۶۰ لیتر ماده اولیه روان گردان شیشه در زاهدان
  • سوال شانزدهم «زندگی با آیه‌ها» در سیستان و بلوچستان
  • مسابقه روز شانزدهم «زندگی با آیه‌ها» در سیستان و بلوچستان
  • افزایش پذیرش مسافر در فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان
  • قاچاقچی سوخت در زاهدان جریمه ۴۶ میلیارد ریالی شد
  • اعمال ۴۱۰ میلیارد ریال تخفیف برای مشترکان برق مناطق فاقد شبکه گازرسانی سیستان وبلوچستان
  • اجرای بیش از ۳۹ هزار کیلومتر خطوط انتقال پرفشار گاز در کشور
  • ضرورت اجرای مقاوم‌سازی همسو با توسعه شبکه گازرسانی کشور