Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری رویترز امروز(سه شنبه) گزارش داد: آمریکا گزارش این رسانه درباره اصلاح ممنوعیت همکاری تجاری شرکت‌های این کشور با شرکت هواوی برای تدوین استانداردهای شبکه‌های نسل پنجم تلفن همراه موسوم به «۵G» را تایید کرده است.

این رسانه انگلیسی به نقل از افراد آگاه از چنین تصمیمی افزود: وزارت بازرگانی آمریکا و دیگر سازمان های این کشور روز جمعه این تغییر در مقررات را در قالب گزارشی برای فدرال رجیستر روزنامه رسمی دولت فدرال ارسال کرده اند و منتظر انتشار آن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویلبر راس وزیر بازرگانی آمریکا نیز در بیانیه ای خطاب به رویترز این اقدام را تایید کرده است.

راس گفت: ایالات متحده از نقش رهبری خود در فن آوری جهانی عقب نشینی نخواهد کرد. این وزارتخانه متعهد به حفاظت از امنیت ملی  و منافع سیاست خارجی از طریق تشویق صنایع آمریکا به مشارکت کامل و حمایت از فناوری  آمریکا به منظور تبدیل شدن آن به فناوری هایی با استانداردهای بین المللی است.

وزارت بازرگانی آمریکا روز دوشنبه علنا این اقدام جدید را تایید و خاطرنشان کرد که مشارکت آمریکا در تدوین استانداردها نقش موثری در آینده نسل پنجم تلفن همراه، وسایل نقلیه خودکار، هوش مصنوعی و دیگر فناوری های پیشرفته دارد.

در بخش صنعت مخابراتی، انتظار می رود از نسل پنجم یا شبکه های بی سیم نسل پنجم به عنوان موتور هر چیزی از دستگاه های انتقال ویدئویی پرسرعت تا خودروهای بدون راننده استفاده شود.

به نوشته رویترز، سخنگوی شرکت هواوی از اظهارنظر فوری درباره این خبر خودداری کرده است.

سال گذشته آمریکا به بهانه مسائل امنیت ملی، شرکت هواوی را در فهرست شرکت های وزارت بازرگانی آمریکا قرار داد که امکان فروش کالاها و فناوری آمریکا به آن را منع می کرد.

مقام های دولتی و صنعتی آمریکا گفته اند که تغییر در این مقررات را نباید نشانه ضعف آمریکا در برابر شرکت هواوی بزرگترین شرکت ساخت تجهیزات مخابراتی در جهان قلمداد کرد. به گفته آنها قرار دادن نام شرکت هواوی در فهرست سیاه وزارت بازرگانی آمریکا این کشور را از تدوین استانداردها محروم می کند.

در حالی که شرکت های آمریکایی هنوز مطمئن نیستند که می توانند درباره چه فناوری ها یا اطلاعاتی با هواوی همکاری کنند مهندسانی از برخی از شرکت های آمریکایی مشارکت و همکاری خود را کاهش داده اند و از این رو هواوی را در موضع قوی تری قرار دادند.

رویترز به نقل از فردی که درباره این تحول جدید اطلاع رسانی کرده است نوشت: مقررات جدید در واکنش به نگرانی های شرکت ها و قانونگذاران آمریکایی وضع شده است.

نوآمی ویلسون مدیر ارشد سیاست آسیا در شورای صنعت فناوری اطلاعات که نماینده شرکت های فناوری و سیستم های ارتباطی و مخابراتی همچون آمازون، اینتل و کوالکام را برعهده دارد، گفت: تردید ناشی از فهرست سیاه و امکان تمدید مقررات مربوطه تاثیری منفی در مشارکت شرکت های آمریکایی در برخی از مذاکرات بر سر استانداردسازی فناوری داشته است و آنها را از چنین مذاکراتی محروم کرده است.

رویترز ماه گذشته در گزارشی اختصاصی از تهیه پیش نویس اصلاحیه مقررات همکاری مربوطه و انتظار برای تصویب آن خبر داده بود./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: وزارت بازرگانی آمریکا شرکت هواوی نسل پنجم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۵۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قابلیت ویژه گوشی پرچم‌دار ۲۰۲۴ هواوی برای اصلاح عکس‌ها با هوش مصنوعی

ویژگی AI Photo Retouch در نسل جدید گوشی هواوی به‌صورت هوشمند تصاویر را ویرایش می‌کند و عناصر اضافی را به‌صورت طبیعی و بدون افت کیفیت برمی‌دارد. این ابزار که نسخه‌ی اصلاح‌شده‌ی ویژگی Erase محسوب می‌شود، از هوش مصنوعی قدرت می‌گیرد. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

براساس گفته‌ی هواوی، کاربران برای استفاده از AI Photo Retouch باید یک عکس را باز و قسمت خاصی را انتخاب کنند که می‌خواهند پاک کنند. این سیستم قسمت‌های مشخص‌شده را بدون تغییر بخش دیگری در تصویر پاک می‌کند.

ویژگی ویرایش با هوش مصنوعی، قسمت‌هایی که به‌جای اشیاء و آدم‌ها اضافه شده‌اند، به‌خوبی با محیط اطراف درمی‌آمیزد و باعث ایجاد تصویر طبیعی می‌شود.

قابلیت AI Photo Retouch در هر چهار مدل از سری هواوی پیورا ۷۰ وجود دارد. احتمالاً هواوی این ویژگی را در آینده با جدیدترین نسخه‌های HarmonyOS در دستگاه‌های بیشتری منتشر کند.

کنترل با ژست‌های حرکتی با هوش مصنوعی Huawei

ویژگی دیگری که در هر چهار مدل پیورا ۷۰ وجود دارد، کنترل با ژست‌های حرکتی است. این ویژگی قبلاً در گوشی‌های سری میت وجود داشت و نمونه‌اش را در مدل پرچم‌دار گوشی آنر هم دیده‌ایم.

منبع: زومیت

tags # موبایل سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • شرکت‌های دانش‌بنیان بوشهر برای حل مسائل زیست محیطی پای کار هستند
  • اصلاحیه‌ای به کام بازار
  • راه‌اندازی پلتفرم آموزشی مهارت‌افزایی برای مشمولان نظام وظیفه/ایجاد نئو بانک صنعتی
  • جهش تولید با حضور در بازارهای جهانی
  • اصفهان میزبان اجلاس اتاق‌های بازرگانی کشور‌های آسیایی
  • قابلیت ویژه گوشی پرچم‌دار ۲۰۲۴ هواوی برای اصلاح عکس‌ها با هوش مصنوعی
  • انجام ۷۴ هزار فعالیت تعمیراتی در شرکت نفت گچساران
  • کارگروه مشترک همکاری اتاق بازرگانی و وزارت کار تشکیل می‌شود
  • ثبت ۱۲ فراورده دارویی و ۵۰ تجهیز پزشکی شرکت‌های ایرانی در کنیا
  • ۷۴ هزار فعالیت تعمیراتی با هدف افزایش تولید نفت در گچساران