Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@07:27:33 GMT

موزه نفت سبزوار در فهرست آثار ملی ایران

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۱۵۲۶۹

موزه نفت سبزوار در فهرست آثار ملی ایران

ایسنا/خراسان رضوی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه سبزوار گفت: موزه صنعت نفت سبزوار به عنوان نخستین موزه نفت کشور به شماره 32726 در فهرست آثار ملی ثبت شد.

محمد صادقی در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: این ساختمان در سال 1318 به عنوان جایگاه عرضه فرآورده‌های نفتی در شهر سبزوار توسط شرکت نفت انگلیس و ایران خریداری و با عنوان جایگاه پمپ بنزین به بهره‌برداری رسید و تا سال 1374 این فعالیت ادامه داشت تا اینکه در دهه 1380 با تصویب هیئت مدیره شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به موزه دائمی صنعت نفت تبدیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در موزه نفت سبزوار که دارای دو بخش بیرونی و داخلی است 210 قلم از اجناس ثبت شده و نگهداری می‌شوند.

صادقی بیان کرد: در بخش بیرونی موزه نفت یک سری قطعات قدیمی، مکانیکی، ماکت، دکل حفاری، تندیس شهید تندگویان، تلمبه‌های قدیمی و شیرآلات قرار دارد و در بخش داخلی آن لوازم اندازه‌گیری فرآورده و آزمایشگاهی، چراغ و تلفن  قدیمی، ماکت مربوط به مراحل اکتشاف تا مصرف، نمایشگاه کاریکاتور نفت و گالری عکسی که نشانگر تاریخچه پیدایش نفت می‌باشد، به نمایش گذاشته شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: موزه نفت فهرست آثار ملی نفت سبزوار موزه نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۵۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز

البرز- مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی با اشاره به ثبت ۴۱ اثر از استان البرز در فهرست میراث ناملموس، همکاری مردم برای شناسایی و معرفی آیین‌ها و رسوم مناطق مختلف استان و ثبت آن‌ها را بسیار مؤثر و مهم عنوان کرد.
رحیم خاکی اظهار کرد: استان البرز با دارا بودن فرهنگ و پیشینه غنی مانند سایر استان‌ها دارای رسوم و آیین‌های خاصی است که به‌خصوص  در روستاهای شهرستان‌های البرز هنوز برخی از آن‌ها پابرجا مانده است.
مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان البرز در گفت‌وگو با ایسنا گفت: آنچه به ارزشمندتر شدن موجودیت فعلی یک سرزمین کمک می‌کند آگاهی از تاریخ و پیشینه فرهنگی و اجتماعی مردمان آن سرزمین و انتقال آن به آیندگان است.
او افزود: اداره کل میراث‌ فرهنگی استان البرز با تلاشی مضاعف توانسته به حفظ و معرفی بسیاری از آیین‌ها و میراث ناملموس این استان کمک کند.  منبع: قدس آنلاین

دیگر خبرها

  • واریز ۷۰۰۰ میلیارد ریال به خزانه از محل فروش مرزی فرآورده‌های سوختی در خراسان جنوبی
  • فروش ۷ هزار میلیارد ریالی فرآورده‌های نفتی در خراسان جنوبی
  • قهر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی سبزوار به ضرر بردسکن است
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • ثبت بالاترین رکورد صادرات فرآورده‌های نفتی در بندر خرمشهر
  • برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران
  • کشف ۲ هزارلیترسوخت قاچاق درخرمشهر
  • ثبت بالاترین رکورد صادرات فرآورده های نفتی در تاریخ بندر خرمشهر
  • قدردانی استاندار همدان از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برای سوخت‌رسانی نوروزی
  • ثبت بیش از ۱۰ هزار بازدید کنترل‌کیفی در پخش منطقه آذربایجان شرقی