Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@20:04:57 GMT

شروع برنامه ریزی برای مراسم اربعین

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۱۵۵۸۷

شروع برنامه ریزی برای مراسم اربعین

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان گفت: برنامه‌ ریزی برای برپایی اربعین حسینی در2 مرز چذابه و شلمچه و پذیرایی از زائران با وجود شیوع ویروس کرونا ادامه دارد.

به گزارش جماران، حجت الاسلام سیدمحمود موسوی با اشاره به شروع برنامه ریزی برای برپایی اربعین حسینی در دو مرز چذابه و شلمچه، گفت: نشست‌های ستاد اربعین حسینی به ریاست استاندار خوزستان طبق برنامه در ماه‌های اخیر برگزار شده و وظایف و برنامه‌ کمیته‌های مختلف ستاد اربعین استان تبیین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

    

مسئول کمیته مشارکت های مردمی،اسکان و تغذیه ستاد اربعین حسینی خوزستان در ادامه افزود:موکب‌های مردمی اربعین حسینی در ۲ مرز چذابه و شلمچه و مسیرها و شهرهای منتهی به این مرزها آمادگی پذیرایی از زائران اربعین حسینی را در موعد مقرر دارند.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه مرزهای رسمی چذابه و شلمچه که ۲ گذرگاه بین المللی عبور زائران اربعین حسینی به شهرهای مقدس عراق هستند به علت مخاطرات ناشی از ویروس کرونا از نیمه دوم اسفند ماه ۱۳۹۸ از سوی دولت عراق بسته شده‌اند افزود:درصورت مساعد شدن وضعیت و امکان برپایی کنگره بین‌المللی اربعین در عراق ، موکب‌های مردمی در شهرهای ایران و عراق در مدت کوتاهی برای پذیرایی از زائران آماده می‌شوند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان در ادامه افزود: همه چیز به توافق ۲ کشور برای برپایی اربعین حسینی بستگی دارد ولی در هر حال زیرساخت های لازم برای برپایی اربعین حسینی در مرزهای چذابه و شلمچه آماده‌تر از سال‌های گذشته است.

وی گفت: درصورت الزام به رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برای پیشگیری از ویروس کرونا در مسیرهای تردد زائران اربعین حسینی ، تامین این امکانات برای حفظ سلامت زائران نیز وجود دارد و آمادگی داریم در این زمینه اقدام‌های لازم را انجام دهیم تا زائران با خیال آسوده‌تری به شهرهای مقدس عراق سفر کنند.

اخبار مرتبط لاریجانی: آمریکایی‌ها به دنبال صدمه زدن به وفاق ایجاد شده بین ملت ایران و عراق هستند دستگیری تیم‌های خرابکار قبل از اربعین رئیس جمهور: راهپیمایی اربعین بهترین فرصت برای انسجام و وحدت ملی است بازگشت 80 درصد زائران اربعین به کشور عراقچی: اربعین ارتش ۲۰ میلیونی است/ سنگرهای سیاست خارجی، ادامه مبارزه حق علیه باطل است

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا اربعین راهپیمایی اربعین مرز شلمچه مرز چزابه اربعین 99 سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی برای برپایی اربعین حسینی اربعین حسینی زائران اربعین چذابه و شلمچه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۵۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث پارکینگ با ظرفیت پذیرش ۱۰ هزار خودور زائران اربعین در پایانه مرزی مهران

حسن بهرام‌نیا در جریان بازید از زیرساخت‌های اربعین مهران اظهار کرد: برای رفاه حال زائران با همکاری بخش خصوصی، پارکینگی با ظرفیت ۱۰ هزار خودرو در پایانه مرزی با مساحت ۱۵ هکتار در حال ساخت است.

وی افزود: وجود این پارکینگ از ضروریات پایانه مرزی مهران محسوب می‌شود که عملیات این پارکینگ در حال انجام است.

بهرام نیا تاکید کرد: نرخ پارک خودرو در این پارکینگ، براساس نظر ستاد اربعین و با نظارت دستگاه‌های متولی است.

استاندار ایلام ادامه داد: امسال جانمایی مواکب در میدان اربعین براساس نظر و برنامه ستاد اربعین استان است و نقشه جامع آن به زودی تدوین می‌شود.

وی با اشاره به دیدار خود با رییس سازمان برنامه و بودجه در آینده نزدیک، اضافه کرد: در این دیدار اعتبارات لازم برای پروژه ۶ خطه ( ۱۱ کیلومتر مسیر شهر مهران تا میدان اربعین) پیگیری می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • همایش بین‌المللی «معرفت و رسالت حسینی» در کربلا آغاز شد
  • سومین همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی آغاز شد
  • احداث پارکینگ با ظرفیت پذیرش ۱۰ هزار خودور زائران اربعین در پایانه مرزی مهران
  • اولین جلسه ستاد مردمی اربعین حسینی ویژه اتباع
  • نیازهای حمل و نقل سفر زوار اربعین در مریوان تامین شود
  • کردستان برای سومین سال میزبان زائران اربعین شد
  • ۳۵۰۰۰زائردربقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد میهمان طرح آرامش بهاری
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا،فردا
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا
  • نقش مدیریت مردم در پیاده روی اربعین پر رنگ از پیش شود