Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدروح الله لطیفی از باز شدن مرز ریلی با ترکمنستان به روی کالا‌های ایرانی در تاریخ ۳۱ خرداد خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سخنگوی گمرک در مورد آخرین وضعیت مرز ترکمنستان اظهار داشت: سفیر ایران در ترکمنستان طی تماسی با مدیرکل گمرک سرخس از باز شدن مرز ریلی با ترکمنستان در تاریخ ۳۱ خرداد خبر داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سخنگوی گمرک افزود: در حال حاضر تمامی پروتکل‌های بهداشتی در رابطه با کالا‌های ریلی اعم از تونل ضدعفونی و موارد دیگر فراهم شده است.

وی با تاکید بر اینکه برای سومین بار است که ترکمن‌ها تاریخ به منظور باز شدن مرز اعلام می‌کنند، بیان داشت: پیش از این در تاریخ‌های ۱۲ و ۲۱ خرداد زمان بازگشایی اعلام کردند، اما فعلا به ۳۱ خرداد موکول شده است.

لطیفی با اشاره به اینکه هنوز در رابطه با تجارت جاده‌ای توافقی صورت نگرفته است، گفت: در این راستا موضوع کنترل سلامت و بهداشت رانندگان از قبیل تب سنجی، قرنطینه و شیوه بازگرداندن رانندگان مطرح است و هنوز نتیجه‌ای حاصل نشده است.

سخنگوی گمرک افزود: در حال حاضر ۷۵۰ واگن کالا در مرز سرخس، ۱۳۱ واگن در مرز اینچه برون و ۶ واگن در مرز لطف آباد متوقف است. این کالا‌ها عمدتاً اقلام ساختمانی و فاسدنشدنی هستند که طی چند ماه اخیر به دلیل بسته بودن راه‌ها همچنان متوقف است. همچنین ۵۰ کامیون کالای صادراتی در مرز بار خود را تخلیه کردند کردند و منتظر باز شدن مرز هستند.

گفتنی است برخی منابع غیر رسمی گفته‌اند ترکمنستان به دلیل رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی در مرز خود با کشور ازبکستان، باز شدن مرز با ایران را به تاخیر انداخته است. منبع: خبرگزاری فارس

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بازگشایی مرز ترکمنستان پروتکل های بهداشتی سخنگوی گمرک باز شدن مرز ۳۱ خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۵۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌بازی ادامه‌دار در کافا؛ دختران ایرانی، ترکمنستان را در هم کوبیدند!

تیم ملی فوتبال دختران ایران به دومین برد خود در مسابقات کافا دست یافت.

طرفداری | تیم ملی فوتبال دختران ایران در رده سنی زیر ۱۸ سال، دومین دیدار خود در رقابت‌های آسیای مرکزی (کافا) را مقابل ترکمنستان برگزار کرد و توانست این تیم را با نتیجه پر گل ۷-۰ شکست دهد.

تیم ملی دختران ایران پیش از این مقابل ازبکستان نیز به پیروزی ۴-۲ رسیده بود تا با احتساب دیدار امروز، به آمار دو برد در رقابت‌های کافا دست یابد.

ملی‌پوشان ایران روز جمعه هفتم اردیبهشت، در سومین مسابقه خود به مصاف تاجیکستان خواهند رفت.

رقابت‌های فوتبال دختران زیر ۱۸ سال کافا با حضور تیم‌های ایران، ازبکستان، ترکمنستان، تاجیکستان و قرقیزستان در حال برگزاری است.

از دست ندهید ????????????????????????

باخت دیوید تیلور، دردسر تازه برای حسن یزدانی تصاویر سه‌بعدی علیه ژاوی: توپ یامال گل نشده بود! باورنکردنی؛ لالیگا تکنولوژی خط دروازه ندارد کامنت تمسخرآمیز وینیسیوس؛ فکر کردی بلینگامی؟

دیگر خبرها

  • افزایش صادرات از گمرک شهرصنعتی کاوه
  • ترخیص کالا از گمرک؛ مراحل ترخیص + هزینه ها
  • توقیف بیش از ۲۲ تن کود شیمیایی ساخت اسرائیل
  • محموله صادراتی اسرائیل در مرز بازرگان توقیف شد + جزئیات
  • توقیف بیش از ۲۲ تن کود شیمیایی ساخت رژیم جعلی صهیونیستی
  • ۱۹۰هزارتن کالا از گمرک ریلی رازی به خارج از کشور ترانزیت شد
  • افزایش ترانزیت ریلی کالا از گمرک رازی در مرز ایران وترکیه 
  • دختران ایرانی، ترکمنستان را در هم کوبیدند!
  • آتش‌بازی ادامه‌دار در کافا؛ دختران ایرانی، ترکمنستان را در هم کوبیدند!
  • بیش از پنج میلیارد دلار مبادلات تجاری درمرز رسمی پرویزخان