Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید محسن حسینی عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به قطع بودن و یا افت فشار  آب طی ساعاتی از بامداد روز گذشته تا ظهر امروز در برخی شهرهای شرق گیلان به منظور اتصال فاز دوم تصفیه خانه به شبکه آب افزود: در حال حاضر  آب شرب بهداشتی و سالم برای این شهرها دوباره برقرار شده است.

وی ضمن عذرخواهی از مردم شرق گیلان و روستاهای متاثر از این  قطع پمپاژ آب برای حدود ۲۰ ساعت گذشته از تحمل و صبوری آنان برای انجام این پروژه بزرگ قدردانی و تصریح کرد: تمامی تلاش ما آن است که مردم با کمترین تبعات منفی ناشی از این قطعی  روبرو شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در همین راستا برای نقاط حساس همچون بیمارستان ها و مورد نیاز از ۲۰ تانکر آبرسانی استفاده شد که در کنار تانکرهای گیلان  بخشی از این تعداد از استان های آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین،   اردبیل و مازندران به کمک آب و فاضلاب استان شتافتند.

  حسینی اضافه کرد: همچنین آب های بسته بندی که تهیه شده بود نیز به نقاط مورد نیاز  ارسال شد.

وی خاطر نشان کرد:  با این اتصال و قرار گرفتن این تصفیه خانه در مدار بهره برداری طی ماه آینده (تیرماه) آب پایدار درشهرها و روستاهای متاثر این تصفیه خانه تا سال ۱۴۲۵ تامین می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان شهرهای اطاقور، بندر کیاشهر، رودبنه، لاهیجان، لنگرود، شلمان و کومله، سیاهکل، آستانه اشرفیه، رشت، خمام و انزلی  را مناطق  بهره مند از افزایش ظرفیت آب مطمئن و پایدار عنوان و تصریح کرد: این کار بزرگی بود که با وجود  تمامی دشواری هایی که برکشورمان وارد می شود در  بخش آب استان گیلان انجام گردید.

بهمن سال۷۸ مدول اول این تصفیه خانه به بهره برداری رسید و از مردادماه سال ۹۳ عملیات اجرایی ساخت فاز دوم و بهینه سازی مدول اول این تصفیه خانه اجرایی گردید.

 با اتصال مدول دوم این تصفیه خانه، آب شرب بخش مرکزی و شرق استان از دو سد سپیدرود و شهر بیجار تامین می شود.

شهرهای بهره مند از راه اندازی این پروژه شامل شهرهای  اطاقور، بندر کیاشهر، رودبنه، لاهیجان، لنگرود، شلمان و کومله، سیاهکل، آستانه اشرفیه، رشت، خمام و انزلی هستند که با  بهره برداری از این پروژه سه هزار لیتر برثانیه تا پایان شهریورماه به تدریج به شبکه آب شرب استان افزوده خواهد شد.

 در حال حاضر ظرفیت فاز اول تصفیه خانه  آب شرب استان سه هزار لیتر بر ثانیه است.

امروزه ۹۹.۹۳درصد جمعیت شهری و ۷۷.۳۲ درصد جمعیت روستایی استان از خدمات آب شرب بهداشتی بهره مند می باشند.

برچسب‌ها رشت تصفیه خانه گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت تصفیه خانه گیلان رشت تصفیه خانه گیلان تصفیه خانه بهره برداری آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۶۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت انتقال و تصفیه ۱۸۰۰ لیتر آب بر ثانیه در تصفیه‌خانه شیخی‌جان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، رضا اخلاص‌مند با بیان اینکه خوشبختانه امسال بارندگی خوبی را در همدان شاهد بودیم افزود: متوسط بارندگی کل استان تاکنون ۳۱۲ میلی‌متر بوده که نسبت به دراز مدت متوسط حدود ۱۵ درصد و نسبت به سال گذشته نیز ۵۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

او تصریح کرد: هم اکنون با بارندگی‌های اخیر توانستیم طبق مدیریتی که در بالا دست سد اکباتان و کنترل بند‌های کشاورزی اتفاق افتاده، ۱۳.۵ میلیون متر مکعب ذخیره آب داشته باشیم که کل متوسط درازمدت ورودی سد ۵۰ میلیون مترمکعب بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان گفت: خشکسالی‌های چند سال اخیر باعث شده ورودی‌های آب به سد اکباتان از میانگین ۵۰ میلیون متر مکعب در سال به ترتیب در سال‌های ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به ۲۱، ۱۹ و ۱۸ میلیون مترمکعب برسد.

رضا اخلاص‌مند با تاکید بر اینکه در حال حاضر آب در تصفیه‌خانه شیخی‌جان طبق استاندارد‌های ۱۰۵۳ تصفیه و وارد شبکه می‌شود افزود: کیفیت آب همدان توسط دانشگاه علوم پزشکی و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و استان کنترل و نظارت و طبق استاندارد‌ها وارد شبکه می‌شود.

او با اشاره به اینکه در این مقطع زمانی نیاز ما به آب در محدوده شهر حدود ۱۹۰۰ تا ۲۰۰۰ لیتر بر ثانیه است و ورودی تالوار ۱۳۰۰ لیتر برثانیه بوده تصریح کرد: بقیه نیاز آب نیز از منابع آب‌های سطحی رودخانه عباس‌آباد، خاکو و دره مرادبیگ به میزان حدود ۸۰۰ لیتر بر ثانیه بعد اختلاط با اب تالوار وارد شبکه می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان گفت: در حال حاضر اقدامات اساسی در تصفیه‌خانه شیخی‌جان به اتمام رسیده و تنها کار باقی مانده محوطه‌سازی و نصب بعضی تجهیزات شیمیایی می‌باشد که در حال انجام است.

دیگر خبرها

  • افزایش ۲ برابری ظرفیت تصفیه خانه‌های فاضلاب مشهد تا ۲ سال دیگر
  • تامین پایدار آب شرب 2 شهر و 19 روستا با بهره برداری از فاز اول طرح توسعه ای تصفیه خانه آب خوانسار
  • بهره برداری از خانه‌ی شبانه روزی ایتام گلبانو در رشت
  • بهره برداری از خانه گلبانو در رشت
  • تصفیه‌خانه آب آشامیدنی به صورت آزمایشی در سیستان و بلوچستان راه اندازی شد
  • تامین آب باکیفیت برای ۳۳۰ روستای جنوب سیستان و بلوچستان
  • پایان ساخت ۲ تصفیه خانه در حومه کشف رود تحولی در مسیر نجات این رودخانه
  • پایان ساخت ۲ تصفیه خانه در حومه کشف رود تحولی در مسیر نجات این رودخانه است
  • ظرفیت انتقال و تصفیه ۱۸۰۰ لیتر آب بر ثانیه در تصفیه‌خانه شیخی‌جان
  • ۲ شهر و ۱۹ روستای خوانسار از آب شرب پایدار بهره‌مند می‌شوند