Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین از قم : در یک‌صد و چهل و پنجمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در ساختمان شهید باکری برگزار شد، بعد از ارائه گزارش معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اعضای شورای اسلامی شهر قم نظرات خود را درباره عملکرد این معاونت و مطالبات مردم مطرح کردند.

زین‌العابدین قراچورلو شهر قم را نیازمند توجه و رسیدگی بیشتری دانست و اظهار داشت: در بعضی از حوزه‌ها مانند تأمین پارکینگ موردنیاز در هسته مرکزی شهر نیازمند آسیب‌شناسی بوده و باید در اولویت شهرداری قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به موضوع فرهنگ‌سازی در حوزه کنترل ترافیک اشاره کرد و افزود: تعریض خیابان‌ها تنها مردم را به استفاده از خودرو شخصی در سفرهای درون‌شهری دعوت کرده و مشکلی از ترافیک شهر را حل نخواهد کرد و باید مردم را به پیاده‌روی تشویق کنیم.

لزوم رسیدگی به شرایط نامطلوب منطقه چهل اختران

سپس حسن مالکی نژاد رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم شهرداری را تنها عامل نصب دوربین‌های کنترل ترافیک دانست و بیان کرد: حق قانونی شهرداری از اعمال جریمه‌های رانندگی به شهرداری پرداخت‌نشده و شهرداری تنها در حال هزینه کردن در این حوزه است.

وی شرایط پارکینگ منطقه چهل اختران را نامناسب خواند و گفت: بعد از ۹ سال باید به این شرایط پایان داده و با توجه به دستور مقام معظم رهبری برای رسیدگی به این منطقه باید همه ارگان‌ها سهم خود را در ساماندهی این منطقه پرداخت کنند.

در ادامه مجید اخوان رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر قم نیز ساخت پارکینگ در هسته مرکزی را شاه‌کلید مطالبات مردمی دانست و تصریح کرد: امسال بودجه مناسبی برای ساخت پارکینگ اختصاص داده‌شده و امیدواریم  شاهد اقدامات مناسبی در هسته مرکزی شهر باشیم.

عدم‌حمایت استانداری از طرح‌های معاونت حمل‌ونقل شهرداری قم

سپس روح‌الله امراللهی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم را نیازمند پشتیبانی دانست و تأکید کرد: بسیاری از طرح‌های تصویب‌شده در کمیته و شورای ترافیک استان به علت عدم مدیریت واحد شهری اجرانشده و باید این موضوع آسیب‌شناسی شود.

رئیس کمسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم با گلایه از عدم همکاری لازم با معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری گفت: دولت به علت مشکلات مالی نمی‌تواند تعهدات خود را به شهرداری و حوزه ترافیک پرداخت کند اما انتظار ما از استانداری به‌عنوان نماینده دولت حمایت معنوی از طرح‌های شهرداری است.

وی عملکرد شهرداری در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک را نسب به شهرهای دیگر مثبت ارزیابی و خاطرنشان کرد: عملکرد معاونت حمل‌ونقل شهرداری قم نسبت به کلان‌شهرهای دیگر مثبت بوده و تنها کاستی آن عدم تأمین پارکینگ لازم در هسته مرکزی شهر است.

افزایش ۲۴ درصدی نرخ سرویس‌های مدارس در سال جاری

در ادامه جلسه رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل لایحه نرخ خرید خدمات مربوط به حمل‌ونقل دانش آموزان را قرائت کرده و  افزایش نرخ کرایه سرویس مدارس با نظر موافق کمیسیون تصویب شد  و از سال جاری کرایه سرویس مدارس با توجه به نوع خودرو تا ۲۴ درصد افزایش خواهد داشت.

سپس لایحه اخذ مجوز اعمال نرخ‌های ترمیم نوار حفاری سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ نیز قرائت‌شده و با نظر موافق کمیسیون  عمران و حمل‌ونقل به تصویب رسید.

با توجه به تصویب این لایحه نرخ خدمات شرکت‌های حفار در قم از ابتدای سال جاری با ۵ درصد افزایش نسبت به سال ۹۸ و ۱۵ درصد افزایش نسبت به سال ۹۷ محاسبه می‌شود.

46

کد خبر 1400345

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان قم شورای اسلامی شهر قم حمل ونقل و ترافیک معاونت حمل ونقل هسته مرکزی ترافیک شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۶۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳ درصدی ظرفیت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و ریاضی فیزیک در مدارس کهگیلویه و بویراحمد

سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از افزایش ۳ درصدی رشته‌های فنی و حرفه‌ای و ریاضی فیزیک در مدارس استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، محمد جمالی‌آرند، عصر امروز _چهارشنبه، بیست‌نهم فروردین _ در نشست شورای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: سهم رشته‌های فنی و حرفه‌ای و ریاضی در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان استان افزایش می‌یابد.

وی افزود: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته سه درصد به جمعیت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و سه درصد نیز به جمعیت دانش‌آموزان رشته ریاضی استان افزوده می‌شود.

سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه افزایش سهمیه رشته‌های مذکور براساس نیازهای استان پیش‌بینی شده‌است، گفت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته همچنین سهم رشته‌های انسانی و تجربی برای سال تحصیلی آینده سه درصد در کهگیلویه و بویراحمد کاهش می‌یابد.

وی تصریح کرد: در حالی که سرانه فضای آموزشی کشور پنج متر و ۲۰ سانتی‌متر است سرانه فضای تعلیم و تربیت استان چهار متر و ۲۰ سانتیمتر است.

جمالی‌آرند از افزایش سرانه فضای آموزشی کهگیلویه و بویراحمد در دولت سیزدهم خبر داد و خاطرنشان کرد: سرانه فضاهای آموزشی استان در دوران فعالیت دولت سیزدهم یک متر مربع افزایش یافته‌است.

وی با اشاره به در پیش امتحانات دانش‌آموزان گفت: کمبود فضای فیزیکی از چالش‌های مهم دستگاه تعلیم و تربیت استان است که از دستگاه‌های اجرایی مرتبط انتظار می‌رود برای حل این مسئله برنامه‌ریزی کنند.

کد خبر 745559

دیگر خبرها

  • وضعیت نامطلوب محیط کسب و کار اصلاح می شود
  • افزایش ۲۰ درصدی رسیدگی به تخلفات حمل و نقل جاده ای استان قم
  • افزایش ۳ درصدی ظرفیت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و ریاضی فیزیک در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • افزایش حداکثر ۴۵ درصدی نرخ تاکسی در تهران/ شهروندان آنلاین پرداخت کنند
  • حمل و نقل عمومی از شنبه گران می شود | افزایش ۱۶ درصدی نرخ ورودیه مترو
  • جزئیات گران شدن کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس
  • ◄ معادله نامتوازن برای رانندگان کامیون؛ افزایش 300 درصدی هزینه ها و عدم افزایش کرایه ها
  • افزایش ۱۶ تا ۴۵ درصدی کرایه های مترو، اتوبوس و تاکسی ها از شنبه
  • افزایش ۱۶ تا ۴۵ درصدی کرایه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی‌ها از شنبه
  • حذف خط دوم متروی قم با اجرای مونوریل