Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-16@10:22:48 GMT

ضرورت تجدید نظر در ضوابط واردات خودرو

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۱۷۱۸۳

ضرورت تجدید نظر در ضوابط واردات خودرو

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، سیدمحمد اتابک امروز در سیزدمین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: امروزه بسیاری از کالا در بورس کالا عرضه می‌شود و مکانیزم کنترلی که توسط دولت و وزارت صنعت وجود دارد باعث افزایش قیمت بازار و بورس می‌شود.

نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران اظهار داشت: ابطال عرضه کالاها در بورس باعث می‌شود که تا کارخانجات به مواد اولیه مورد نیاز خود نرسد و همچنین وجه به دست عرضه کنندگان نرسد، لذا این شرایط  برای تولید‌کنندگان مواد اصلی و تولید‌کنندگان مواد ثانویه خوب نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین باید برای بورس کالا مکانیزمی گذاشت که از ذات بورس بودن خارج نشود. 

اتابک اظهار داشت: شرایط فعلی باعث می‌شود که تولید‌کنندگان لطمه بخورند. 

نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به قابلیت تولید 30 میلیون تن فولاد در سال جاری،  بیان داشت: نیاز کشور فقط 15 میلیون تن است بنابراین می‌توان 4.5 میلیارد دلار از صادرات فولاد ارز حاصل کرد. 

وی همچنین با اشاره به ثبت نام 7 میلیون نفر در ازای عرضه 25 هزار خودرو بیان داشت: این در حالی است در تمام دنیا به علت عدم فروش خودروهایشان را با شرایط باورنکردنی صادر می‌کنند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران بیان داشت: اما علیرغم این موضوع ما شرایطی را ایجاد کرده‌ایم که برای 25 هزار خودرو 7 میلیون تقاضا وجود داشته باشد، این موضوع را باید مراقبت کنیم زیرا دنیا ما را نگاه می‌کنند. 

وی افزود: بنابراین باید در سیاست واردات خودرو تجدید نظر کرد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: خودرو واردات خودرو بازار خودرو اتاق بازرگانى اتاق بازرگانی تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۷۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در لاهیجان

علی رسولی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پیرو اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی در سطح شهرستان و از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی یک واحد قصابی در لاهیجان به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی دامپزشکی پلمب شد.

رسولی افزود: بر همین اساس کارشناسان نظارت بهداشتی این اداره طی بازدید از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی شهرستان یک واحد قصابی به علت عرضه گوشت غیر بهداشتی با حکم اداره تعزیرات حکومتی شهرستان پلمپ شد.

وی اضافه کرد: برابر هماهنگی‌های به عمل آمده بازدیدهای مشترک با حضور ادارات تعزیرات حکومتی و بهداشت از مراکز توزیع فرآورده‌های خام دامی شهرستان صورت گرفته و طی آن ۱۸۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف انسانی ضبط و معدوم و پرونده متخلف مربوطه به مراجع قضائی ارسال شد.

رسولی تصریح کرد: شهروندان محترم ضمن رعایت توصیه‌های بهداشتی، فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و با نشان دامپزشکی درج شده بر روی محصولات خریداری و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی از طریق سامانه تلفنی ۱۵۱۲ اطلاع رسانی کنند.

کد خبر 6078546

دیگر خبرها

  • مخالفت اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه‌ها به جای شنبه‌ها
  • ثبت سفارش ۱۳۳ هزار خودروی وارداتی/ بازبینی آیین‌نامه واردات خودروهای دست دوم
  • واردات خودرو در رفت و برگشت ۱۰۶ ساله/ ۲۰ هزار خودرو در انتظار ورود به کشور
  • عرضه پساب به صنایع سالانه ۳۵۰ میلیون مترمکعب افزایش می‌یابد
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در لاهیجان
  • تقدیر رئیس اتاق بازرگانی از پاسخ ایران علیه رژیم صهیونیستی
  • فعالان اقتصادی پیشگامان ورود به عصر جدید علم و فناوری
  • وزارت صمت بستر واردات خودرو را هرچه سریعتر فراهم کند
  • ارزیابی ۳۲۳ ساختمان پرخطر در تهران/ ۱۳۷ بیمارستان ناایمن در اولویت مقاوم سازی، ۵۳ بیمارستان در گروه آسیب‌پذیری خیلی زیاد! / ضرورت اصلاح استاندارد آلایندگی خودرو‌های تولید داخل و وارداتی
  • ارزیابی ۳۲۳ ساختمان پرخطر در تهران/ ۱۳۷ بیمارستان ناایمن در اولویت مقاوم سازی، 53 بیمارستان در گروه آسیب‌پذیری خیلی زیاد!/ ضرورت اصلاح استاندارد آلایندگی خودرو‌های تولید داخل و وارداتی