Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل راه آهن شمال ۲ گفت: با راه اندازی خط دوم خط آهن قزوین-تهران زمان تردد ریلی مسافران به این ۲ شهر ۴۰ دقیقه کاهش پیدا می کند.

به گزارش ایرنا؛ علامحسین ولدی روز سه شنبه در دیدار با مدیرکل راه و شهرسازی قزوین با اعلام این خبر اطهار داشت: اجرای این طرح به پایان رسیده و به زودی با دستور رییس جمهوری افتتاح خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راه آهن شمال ۲ با تاکید بر مزیت های استفاده از ریل گفت: بسترهای لازم جهت افزایش ارائه خدمت در حمل و نقل ریلی منطقه فراهم است.

وی در ادانه با اشاره به لزوم تقویت ایستگاه راه آهن قزوین،افزود: ایستگاه راه آهن قزوین در سال ۱۳۱۸ راه اندازی شده و از ایستگاه های قدیمی موجود است از این رو و با توجه به جایگاه و اهمیت شهر قزوین، توسعه و افزایش بسترهای خدمت‌رسانی در این ایستگاه در اولویت قرار دارد.

ولدی اضافه کرد: با توجه به مزیت های استفاده از قطار از جمله ارزان بودن، ایمنی بیشتر و ایجاد آلودگی کمتر در محیط زیست، توقع ما از مدیران و مسئولین شهر و استان قزوین این است که بستر استفاده هر چه بیشتر عموم مردم از این وسیله نقلیه مناسب را فراهم نمایند.

وی اظهار کرد: با توجه به حجم تردد قابل توجه در محورهای جاده‌ای قزوین تهران و قزوین رشت، خوشبختانه این ظرفیت جهت ارائه خدمات بیشتر در این مسیرهای ریلی در شرکت راه آهن وجود دارد که در این راستا می توانیم با کاهش ترافیک های جاده ای امنیت و آرامش بیشتر را برای مسافرین هر دو مُدل حمل و نقلی فراهم نماییم.

لینک کوتاه: asriran.com/0034ql

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: تهران قزوین راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۷۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا سفر با قطار؟ ۵ دلیل برای انتخاب این نوع سفر

آفتاب‌‌نیوز :

باوجود وسایل نقلیه مختلف و راه‌های جاده‌ای، ریلی، هوایی و دریایی، چرا برخی از مردم سفر با قطار که وسیله نقلیه نسبتا کندتری است را ترجیح می‌دهند. رانندگی‌نکردن و لذت‌بردن از تماشای مناظر غالبا بکر و دست‌نخورده مسیر‌های ریلی، بارزترین مزیت سفر با این وسیله نوستالژیک است؛ اما این تنها جذابیت سفر‌های ریلی نیست. در این مقاله، ۵ دلیل انتخاب قطار برای سفر را شرح داده‌ایم. امروزه شرکت‌های ریلی با ارائه بلیط‌های قیمت مناسب به‌ویژه در زمان پیش فروش بلیط قطار، افراد بیشتری را به سفر‌های جذاب ریلی علاقه‌مند کرده‌اند.

۱- سفر با قطار ایمن‌تر است

بنا به گفته شورای ایمنی حمل‌ونقل اروپا، سفر ریلی که کمترین خطر مرگ‌ومیر را دارد، یکی از ایمن‌ترین روش‌های حمل‌ونقل در جهان به‌شمار می‌رود. متأسفانه در ایران روند کلی تصادفات جاده‌ای بالا است و سفر هوایی نیز حس اطمینان چندانی به مردم نمی‌دهد. با‌توجه‌به این مسائل، قطار‌ها با کمترین آمار تصادف و حوادث از درجه ایمنی بهتری برخوردارند و درصد اطمینان مردم نیز به آن‌ها بیشتر است. به‌طورکلی، قطار‌های مدرن به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که محکم و بادوام باشند، با تمرکز بر سرمایه‌گذاری در اقدامات ایمنی، استفاده از واگن‌هایی با فناوری پیشرفته ترمز و برنامه‌های تعمیر و نگهداری منظم، ناوگان ریلی کشور ما نیز در حال پیشرفت و بهبود است؛ براین اساس، مسافران می‌توانند با خیال آسوده به این وسیله نقلیه و شرکت‌های ریلی ارائه‌دهنده آن‌ها اعتماد کنند.

۲- تا رسیدن به مقصد، گپ بزنید یا با خیال آسوده بخوابید

مزیت اصلی سفر با قطار، مثل هر وسیله نقلیه عمومی دیگر این است که شخص دیگری سختی کار، یعنی رانندگی را بر‌عهده می‌گیرد؛ بنابراین، اگر به‌تن‌هایی یا همراه با خانواده و جمع دوستان سفر کنید، به‌جای تحمل خستگی رانندگی‌کردن طولانی‌مدت، می‌توانید تمام مسیر را بخوابید یا به تماشای طبیعت زیبا مشغول شوید. اگر مسئولیت رانندگی با شما نباشد، علاوه‌بر دیدن مناظر بکری که فقط در مسیر‌های ریلی وجود دارد، گپ‌زدن با همراهان و تماشای فیلم یا مطالعه کتاب در طول مسیر، سفرتان را جذاب‌تر خواهد کرد. رانندگی‌نکردن به‌ویژه برای افرادی که به سفر‌های کاری می‌روند بسیار بهتر است. چراکه می‌توانند به‌محض رسیدن به مقصد، سراغ کار‌های خود بروند.

۳- سفر با قطار آسان است (خرید بلیط و دسترسی به راه‌آهن)

سفر با قطار از جنبه‌های مختلف آسان‌تر از سفر‌های جاده‌ای، هوایی و دریایی است. آسان‌بودن سفر با قطار از همان لحظه خرید بلیط خود را نشان می‌دهد؛ برای رزرو بلیط‌های این وسیله، علاوه‌بر روش حضوری، به‌آسانی می‌توانید از‌طریق اینترنت اقدام کنید. با استفاده از پلتفرم‌های برنامه‌ریزی سفر، بدون نیاز به صف گرفتن و صرف وقت و هزینه، با یک جستجوی آنلاین به تمام قطار‌های موجود در مسیر و تاریخ انتخابی‌تان دسترسی خواهید داشت و می‌توانید برای بهترین زمان و با مناسب‌ترین قیمت، بلیط رزرو کنید. خرید آنلاین این شانس را به شما می‌دهد تا از زمان دقیق پیش فروش قطار مطلع شوید و بدون نگرانی از تکمیل ظرفیت یا افزایش قیمت، بلیط‌های موردنیازتان را رزرو کنید.

علاوه‌بر خرید بلیط قطار، رفتن به ایستگاه راه‌آهن و سوار‌شدن به قطار نیز بسیار آسان‌تر از سفر‌های هوایی است. بسیاری از ایستگاه‌های راه‌آهن در قلب شهر‌ها و شهرک‌ها واقع شده‌اند و ازاین‌رو دسترسی مسافران به آن‌ها آسان و کم‌هزینه‌تر از رفتن به فرودگاه‌ها است که غالبا در حاشیه شهر‌ها قرار دارند. مورد سوم، فرآیند سوارشدن به قطار است که در مقایسه با چک‌این و رد‌شدن از گیت‌های پرواز، دردسر‌های کمتری دارد و زمان کمتری هم طول می‌کشد تا مسافران سوار قطار شوند. در این روش، کافیست به‌موقع در راه‌آهن حضور پیدا کنید (قطار‌ها معمولا در زمان دقیق و بدون تأخیر حرکت می‌کنند) و پس از ارائه مدارک برای عبور از گیت بازرسی، ازطریق سکوی سفر خود وارد واگن و کوپه شوید. اطلاعات مربوط به واگن کوپه در بلیط‌ها درج شده است.

۴- امکانات رفاهی، سرگرمی و پذیرایی

وقتی مسافت مبدأ تا مقصد بیش از چند ساعت باشد، مجبور می‌شوید، ساعاتی را بخوابید یا یک، دو و حتی سه وعده غذایی را در مسیر تهیه و صرف کنید. در سفر با قطارها، علاوه‌بر مکان مناسب برای استراحت و خواب و وجود وسایل سرگرمی، پریز برق، سرویس بهداشتی و ... از مسافران پذیرایی می‌شود. در‌صورت سفر با ماشین شخصی، علاوه‌بر صرف میان‌وعده در حال حرکت، می‌توانید برای صرف وعده‌های غذایی در رستوران‌ها و مراکز رفاهی بین‌راهی توقف کنید. در سفر با اتوبوس، آزادی عمل کمتری دارید و تا زمانی که راننده در مسیر مشخص متوقف نشود، باید منتظر بمانید. شرکت‌های هواپیمایی، وعده‌های غذایی را در هنگام پرواز سرو می‌کنند؛ اما در سفر با قطار، غذا‌خوردن شیوه و حال‌و‌هوای بسیار متفاوتی دارد.

وقتی با قطار سفر می‌کنید، بدون نیاز به توقف در مسیر، آن هم در شرایطی بسیار راحت شبیه به خانه یا رفتن به رستوران، از شما پذیرایی خواهد شد. مسافران می‌توانند وعده‌های غذایی (صبحانه، ناهار، عصرانه و شام بسته به زمان سفر) را در کوپه‌های خود میل کنند یا به رستوران قطار بروند و در هر دو حالت هم‌زمان با صرف غذا از دیدن مناظر جذاب مسیر‌های ریلی لذت ببرند.

۵- قطار‌ها بهترین روش برای سفر ارزان و به‌صرفه

دلایل زیادی برای انتخاب سفر با قطار وجود دارد. برای مثال، این وسیله راحتی، آزادی عمل برای استراحت، حرکت‌کردن، غذا‌خوردن و همچنین ایمنی بیشتری در پیمودن مسیر دارد و علاوه‌براین، خبری از دردسر‌های ترافیک در ایام شلوغی و اوج سفر نیست. در کنار تمام این موارد، با‌توجه‌به اوضاع اقتصادی اکنون کشور، مردم به‌دنبال خرید‌های ارزان و صرفه‌جویی در هزینه‌ها هستند. قطار‌ها این فرصت را به شما می‌دهند تا با مبلغی ناچیز حتی به دورترین شهر‌ها سفر کنید. قیمت بلیط قطار نسبت به هواپیما بسیار کمتر است و در اغلب موارد با قیمت بلیط اتوبوس فرقی ندارد. 

فلای تودی؛ همراه شما برای سفری آسوده و هیجان‌انگیز

قطار‌ها وسیله‌ای ارزان‌قیمت، ایمن و جذاب هستند که با ارائه امکانات سرگرمی، رفاهی و پذیرایی، سفر‌های دور و نزدیک را برای مسافران مهیج می‌کنند؛ علاوه‌براین، روش تهیه بلیط‌های قطار بسیار آسان است؛ به‌خصوص اگر برای رزرو بلیط به سایت معتبر فروش و پیش فروش بلیط قطار فلای تودی مراجعه کنید. در فلای تودی، دسترسی شما به اطلاعات تمامی قطار‌های موجود در مسیر‌های ریلی کشور فراهم شده است.

دیگر خبرها

  • چرا سفر با قطار؟ ۵ دلیل برای انتخاب این نوع سفر
  • رشد ۱۰۷ درصدی تناژ بارگیری محمولات در راه آهن فارس
  • زمان اجرای تغییرات در طرح ترافیک تهران
  • وضعیت راه‌های کشور؛ بارش و تردد روان در جاده‌های شمالی
  • ریزش بیشتر قیمت دلار در راه است؟
  • حمل ریلی شمش از فولاد پاسارگاد به بلغارستان برای نخستین بار در راه آهن فارس
  • شوک بزرگ درباره حقوق ۱۴۰۳/ دریافتی کارمندان و کارگران کاهش می‌ یابد؟
  • بارش ها در بیشتر مناطق کشور شدت می یابد
  • پیش بینی آب و هوای تهران؛ دمای تهران از فردا کاهش می یابد
  • دریاچه آزادی، میزبان آب های‌آرام بانوان قهرمانی کشور جوانان