Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@16:24:40 GMT

کشف و ضبط 46 قلم شی تاریخی و معاصر در ایلام

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۱۷۹۱۶

کشف و ضبط 46 قلم شی تاریخی و معاصر در ایلام

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام، گفت: در پی گزارش‌های واصله، نیروهای یگان حفاظت میراث‌ فرهنگی استان با همکاری کلانتری شهرستان چرداول، تعداد 46 قلم شی تاریخی و معاصر را از شخصی کشف‌ و ‌ضبط کردند.

عبدالمالک شنبه‌زاده مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام، ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، گفت: در پی گزارش‌های واصله، نیروهای یگان حفاظت میراث‌ فرهنگی استان با همکاری کلانتری شهرستان چرداول، تعداد 46 قلم شی تاریخی و معاصر را از شخصی کشف‌ و ‌ضبط کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این اشیا شامل نوک پیکان و سنگ ساب، تندیس، قاشق تزیینی، پیاله، شمعدان، مهره و ... است که پس از انجام بررسی‌های کارشناسی‌ مشخص شد که اشیای مکشوفه از جنس مفرغ، سنگ، برنج، آلیاژ، مس و مربوط به دوران تاریخی و معاصر هستند.

مدیر کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام با قدردانی از فعالیت و تلاش فرمانده انتظامی چرداول و نیروی انتظلامی آسمان‌آباد برای مبارزه با جرایم حوزه میراث‌فرهنگی، گفت: پس از دستگیری متهم، پرونده برای پیگیری به مراجع قضایی داده شد، خودرو متهم نیز توقیف شده است.

انتهای پیام/ 9708

منبع: فارس

کلیدواژه: گردشگری ایلام کشف میراث فرهنگی گردشگری ایلام کشف میراث فرهنگی تاریخی و معاصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۷۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرم افزار لرستان سفر مترجم چند زبانه در سفر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت:طراحی و ساخت نرم افزار لرستان سفر با هدف معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان است و هم اکنون این برنامه به دو زبان انگلیسی و فارسی در دسترس عموم قرار دارد و تلاش داریم دو زبان عربی و ایتالیایی نیز به آن افزوده شود.
عطا حسن‌پور استفاده از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی در حوزه آموزش و برگزاری دوره‌های آموزشی هتل داری را از دیگر زمینه‌های همکاری مشترک این اداره‌کل و جهاد دانشگاهی عنوان کرد و افزود:تلاش برای ثبت ملی و جهانی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در اولویت‌ کاری  قرار دارد که در این زمینه غذای محلی «جگروز» و «چزنک» در فهرست میراث فرهنگی ناملموس کشور ثبت شد.
مدیرکل میراث فرهنگی لرستان گفت: با توجه به ظرفیت جهاد دانشگاهی لرستان در حوزه استارتاپ‌ها و مراکز رشد، آماده همکاری با این واحدبرای ساخت نرم افزار فروش صنایع دستی هستیم.

دیگر خبرها

  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • انتصاب مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان
  • اصفهان شناسنامه کشور در بخش میراث فرهنگی است
  • راه‌ دسترسی منطقه گردشگری سد کنگیر ایوان تکمیل می‌شود
  • مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد
  • «کرم‌زاده» مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان شد+ سوابق
  • مدیرکل جدید میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد
  • نرم افزار لرستان سفر مترجم چند زبانه در سفر
  • مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان منصوب شد
  • مجموعه ریسباف در مسیر احیا/ اجرای بزرگ‌ترین طرح میراث فرهنگی کشور پس از انقلاب