Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، اتحادیه اروپا امروز سه‌شنبه از آمریکا خواست تا از تصمیم خود در خصوص تحریم دیوان کیفری بین المللی (ICC) صرف‌نظر کند. 

در این ارتباط، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: اتحادیه اروپا از تصمیم آمریکا ابراز نگرانی شدید کرده و حمایت کمال خود را از دیوان بین‌المللی کیفری اعلام می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدام واشنگتن  غیرقابل قبول است.

این درحالیست که پیشتر دولت ترامپ با صدور فرمانی اجرایی، کارمندان و بخش‌های دیوان کیفری بین‌المللی که در پرونده تحقیق جنایات جنگی واشنگتن در افغانستان فعال بودند را تحریم کرده بود.

در این ارتباط گفته شد که دستور تحریم دیوان کیفری بین‌المللی در دستور اجرایی مشترک توسط «مایک پمپئو» وزیر خارجه و «استیو منوچین» وزیر خزانه داری آمریکا در حال پیگیری است تا دارایی کارمندان و کارکنان دیوان در آمریکا که در پرونده جنایات جنگی در افغانستان مشارکت دارند، مسدود شود.

همچنین قرار است از ورود این دسته از کارمندان دیوان کیفری به آمریکا جلوگیری شود.

این اقدام آمریکا در شرایطی انجام می‌شود که ترامپ پیش از این نیز بارها از دیوان کیفری بین المللی به دلیل پیگیری پرونده جنایات جنگی در افغانستان انتقاد کرده بود.

پیشتر در آوریل سال ۲۰۱۹/ فروردین ۱۳۹۸، تحقیق درباره جنایت‌های جنگی و جرایم علیه بشریت در افغانستان از سوی قضات دادگاه بین‌المللی جزایی لاهه رد شده بود، اما در تازه‌ترین خبرها قضات تجدیدنظر دادگاه کیفری بین‌المللی، حکمی جدید را درباره بررسی مجدد این پرونده از سوی دادستان صادر کردند.

پرونده جنایات جنگی در افغانستان از سال ۲۰۰۶ باز شد که در این پرونده به غیر نیروهای داخلی در افغانستان، ارتش آمریکا نیز متهم به ارتکاب جنایات جنگی علیه غیرنظامیان شده است.

کد خبر 4951512

منبع: مهر

کلیدواژه: جوزف بورل ایالات متحده آمریکا دیوان کیفری بین المللی ایالات متحده آمریکا عراق ویروس کرونا رژیم صهیونیستی دونالد ترامپ ایران فلسطین روسیه سوریه افغانستان عربستان سعودی لبنان نژادپرستی لیبی دیوان کیفری بین المللی جنایات جنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۸۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی تل آویو از احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی در گزارشی نوشت که مقامات این رژیم از جمله بنیامین نتانیاهو نگران صدور قرار بازداشت علیه آن‌ها از سوی دادگاه کیفری بین‌المللی هستند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، کانال 12 رژیم صهیونیستی اعلام کرد پیام‌هایی که به تل آویو می‌رسد حاکی از افزایش احتمال صدور حکم بازداشت مقامات ارشد این رژیم از سوی دادگاه کیفری بین‌المللی است.

این شبکه همچنین  گفت که مقامات صهیونیستی نگران این موضوع هستند و در نشستی در دفتر نتانیاهو به بررسی آن پرداخته‌اند. در این نشست همچنین مطرح شده است که احتما صدور قرار بازداشت علیه فرماندهان ارتش اسرائیل نیز وجود دارد.

تدابیر جدید دیوان لاهه در رابطه با جنگ در غزهآفریقای جنوبی: اسرائیل حکم دادگاه لاهه درباره غزه را اجراء نکرده‌ است

در این نشست که سه شنبه هفته گذشته برگزار شده است، «بنی گانتز» عضو کابینه جنگ، «یاریو لیوین» وزیر دادگستری و «ران درمر» وزیر امور استراتژیک اسرائیل حضور داشتند و تصمیم گرفته‌اند که  برای جلوگیری از صدور حکم دادگاه لاهه  با شخصیت‌های دیپلماتیک با نفوذ بین‌المللی رایزنی صورت گیرد.

شبکه 12 اسرائیل به نقل از منابعی در دادگاه کیفری بین المللی مدعی شد که اقدام برای صدور حکم بازداشت مقامات اسرائیلی با چراغ سبز آمریکا اتفاق افتاده است و  نتانیاهو از وزرای خارجه انگلیس و آلمان در خصوص پرونده دادگاه کیفری بین المللی درخواست کمک کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آیت الله خامنه ای : برخی توصیه می‌کنند یک خواسته آمریکا را قبول کنید تا مشکل حل شود / تحریم‌ها موجب شکوفایی استعداد‌ها شده
  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • اگر این جنایات دهشتناک فورا متوقف نشود...| واکنش تند ایران به کشف گورهای جمعی در خان یونس
  • جریمه انتقاد از جنایات جنگی در کشور مدعی مهد دموکراسی!
  • طالبان از سلاح جنگی جدید "ساخت افغانستان" رونمایی کرد (فیلم)
  • نتانیاهو دست به دامن آمریکا و انگلیس شد
  • حقایق نسل‌کشی غزه با صدور احکام بین‌المللی علیه نتانیاهو آشکارتر می‌شود
  • نگرانی تل آویو از احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو
  • وضعیت خدمات رسانی پایانه نوردوز غیرقابل قبول است
  • ارمنستان از دیوان لاهه خواست پرونده تبعیض نژادی باکو علیه ایروان را رد کند