Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به حادثه غرق شدن ۴ عضو یک خانواده افغان در دریاچه سد زاینده رود، هشدار داد: گردشگران و مردم محلی از نزدیک شدن به منابع آبی نا ایمن خودداری کنند.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: چهار نفر از اعضای یک خانواده افغان بعد از ظهر امروز به دلیل سهل انگاری در محل بند آبخیزداری پشت دریاچه سد زاینده رود غرق شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: جسد این افراد توسط نیروهای امدادی و هلال احمر به بیرون از دریاچه منتقل شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تاکید کرد: گردشگران و مردم محلی از نزدیک شدن و شنا کردن در منابع آبی نا ایمن مانند رودخانه‌ها از جمله زاینده رود و استخرهای آب کشاورزی خودداری کنند.

شیشه فروش با بیان اینکه پیشگیری از ورود افراد به رودخانه اولین راهکار برای جلوگیری از بروز حادثه است، گفت: تیم‌های گشت و نظارت و کنترل شهرداری‌های مسیر رودخانه و شرکت آب منطقه‌ای اصفهان موظف شدند روزهای پایانی هر هفته و تعطیلات برای جلوگیری از ورود افراد به رودخانه آماده باش باشند.
وی با بیان اینکه براساس ابلاغ به همه دهیاری‌ها و شهرداری‌های مسیر رودخانه مالکان باغ ویلاها باید نسبت به ایمن سازی استخرهای شخصی اقدام کنند، اظهار کرد: اداره کل منابع طبیعی استان نیز موظف شده است که بندهای آبخیزداری را نرده گذاری کند.

وی با بیان اینکه ۲۴ کیلومتر از رودخانه زاینده رود در محدوده شهرستان‌های فلاورجان و مبارکه، ۶۵ کیلومتر در لنجان و ۳۰ کیلومتر در شهر اصفهان قرار دارد که در بخش‌هایی از آن نا امن است و باید ایمن سازی شود، خاطرنشان کرد: شرکت آب منطقه‌ای اصفهان باید تیم‌های غواصی را در سدهای زاینده رود، باغکل، خمیران، گلپایگان، قره آقاچ و حنا فعال کند و همچنین نرده گذاری اطراف محل ذخیره سدها را در دستور کار قرار دهد، شرکت آب منطقه‌ای تهران نیز باید این دستورالعمل‌ها را برای سد کوچری اجرا کند.
شیشه فروش با تاکید بر اهمیت آموزش و اطلاع رسانی برای جلوگیری از بروز حادثه غرق شدگی، گفت: از این رو هلال احمر آموزش‌های مردمی را در دستور کار قرار خواهد داد.


آمار غرق شدگی در منابع آبی استان اصفهان با حادثه بعد از ظهر امروز ۳۱ مورد رسید، تاکنون ۲۱ نفر بر اثر غرق شدگی جان باختند و ۱۰ نفر نیز نجات یافتند.

گفتنی است سال گذشته آمار غرق شدگان در منابع آبی استان اصفهان ۱۲۵ مورد بود که از این شمار ۵۹ نفر جان باختند.

مهار آتش سوزی در مراتع حنا سمیرم

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان همچنین به وقوع حریق در سطح هفت هزار و ۵۰۰ متر از مراتع منطقه حنا سمیرم اشاره کرد و گفت: این آتش سوزی نیز با تلاش سه ساعته عوامل و نیروهای آموزش دیده محلی اطفا شد.

وی با بیان اینکه نزدیک به یک میلیون هکتار از عرصه‌های طبیعی و مرتعی این استان به ویژه در مناطق غربی و جنوبی مستعد وقوع آتش سوزی است، تصریح کرد: عامل انسانی در بیش از ۹۰ درصد اتش سوزی مراتع و عرصه‌های جنگلی استان اصفهان نقش دارد.

در هشت ماه نخست سال ۹۸ دو فقره حریق در ۲.۵ هکتار از جنگل‌های غرب و جنوب و ۶۰ مورد آتش سوزی در مراتع استان اصفهان از جمله در شهرستان‌های فریدونشهر، فریدن، بویین میاندشت، چادگان، سمیرم، گلپایگان، خوانسار، تیران و کرون، لنجان، نطنز و کاشان اتفاق افتاد.

استان اصفهان با وسعت ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار دارای ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار عرصه مرتعی، یکصد هزار هکتار جنگل و سه میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار بیابان است.

کد خبر 429172

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ستاد مدیریت بحران غرق شدگی سد زاینده رود شیشه فروش آتش سوزی مراتع شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق استان اصفهان هزار هکتار زاینده رود منابع آبی غرق شدگی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۸۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرق شدگی پسربچه ۴ ساله در استخر باغ / تصادف زنجیره‌ای در محدوده پل تمدن با ۱۰ مصدوم

سخنگوی اورژانس و فوریت‌های پزشکی اصفهان از غرق شدگی پسربچه چهار ساله در استخر باغ و وقوع تصادف زنجیره‌ای در محدوده پل تمدن با ۱۰ مصدوم خبر داد.

عباس عابدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: حادثه غرق شدگی در استخر باغ ساعت ۱۶:۵۴ امروز _چهارشنبه بیست‌ونهم فروردین_ به مرکز اورژانس اصفهان گزارش و یک واحد امدادی ۱۱۵ به محل حادثه اعزام شد.

وی افزود: در پی این حادثه که در خمینی‌شهر رخ داده بود یک پسربچه چهار ساله مصدوم و به بیمارستان ۹ دی منظریه منتقل شد.

سخنگوی اورژانس و فوریت‌های پزشکی اصفهان تصریح کرد: حادثه تصادف زنجیره‌ای خودروهای ۲۰۶، مینی بوس، آریزو، ال ۹۰ و سمند در محدوده پل تمدن ساعت ۲۲:۵۰ امروز به مرکز اورژانس اصفهان گزارش شد.

عابدی با اشاره به اعزام سه واحد امدادی ۱۱۵ به محل حادثه ادامه داد: ۱۰ نفر شامل ۹ مرد و یک زن در پی این حادثه مصدوم و هفت نفر از آنها به بیمارستان‌های امین و کاشانی منتقل شدند.

کد خبر 745630

دیگر خبرها

  • غرق شدگی پسربچه و تصادف زنجیره‌ای با ۱۰ مصدوم
  • آب در رودخانه زاینده‌رود اصفهان دوباره جاری شد
  • غرق شدگی پسربچه ۴ ساله در استخر باغ و تصادف زنجیره‌ای با ۱۰ مصدوم
  • مشکلات اقتصادی فراروی اشتغال زنان در افغانستان
  • غرق شدگی پسربچه ۴ ساله در استخر باغ / تصادف زنجیره‌ای در محدوده پل تمدن با ۱۰ مصدوم
  • توصیه به پرهیز از توقف در بستر رودخانه زاینده رود
  • افزایش خروجی سد و رهاسازی آب در بستر زاینده رود/ از توقف در بستر رودخانه خودداری کنید
  • افزایش خروجی سد زاینده‌رود/ آب فردا عصر به اصفهان می‌رسد
  • خروجی سد زاینده رود با هدف بازگشایی رودخانه افزایش یافت
  • ۴۰ هزار هکتار اراضی حوضه زاینده‌رود زیر کشت غلات است