Web Analytics Made Easy - Statcounter

پروژه مسکن فرهنگیان کرج بیش از یک دهه است عمر دارد که امروز با پیشرفت 80 درصدی متوقف شده است چرا که هیأت مدیره پیشین و جدید با مشکل مواجه شده اند و پس از گذشت 6 سال درگیری به تفاهم نرسیدند، در این میان ورود دستگاه قضایی و نظارتی ضروری به نظر می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، مسکن مهر فرهنگیان ناحیه دو آموزش و پرورش کرج، بیش از یکدهه عمر دارد که در ابتدا به نام پروژه امام حسن مجتبی (ع) کرج مطرح بود و پس از فراز و نشیب‌های بسیار تحت عنوان تعاونی مسکن شماره 2 فرهنگیان آموزش وپرورش مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرهنگیان خریداران این مجموعه گلایه هایی دارند که چرا با وجود پیشرفت فیزیکی 80 درصد پروژه به علت عدم رسیدگی مناسب و طولانی شدن عمر پروژه، نه تنها منازل تحویل متقاضیان نمی‌شود بلکه بخش‌هایی از این منازل نیز رو به خرابی است.

امیر حسین‌خوانی، یکی از فرهنگیان خریدار این مجموعه به خبرنگار فارس گفت: با توجه به اینکه این پروژه تغییر کاربری داده و مشکل سهمیه شهرداری هم رفع و رجوع شد و مجوز ساخت و ساز مابقی زمین‌ها در دستورکار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه تمام اقدامات قانونی صورت گرفته است، ادامه داد: از سال 92 تا کنون شاهد تغییرات در هیأت مدیره این تعاونی بودیم و پس از آن نه تنها مشکلات کم نشده بلکه هر روز رو به افزایش است و مسؤولان پروژه دست روی دست گذاشته و کاری از پیش نمیبرند.

این کارمند آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بخشی از این پروژه در شهر جدید هشتگرد تکمیل و تحویل همکاران شده است، اضافه کرد: مسکن‌ تعاونی فرهنگیان در هشتگرد به صورت کامل اجرا و تمام امکانات رفاهی نیز فراهم شده است.

یلدا ادیب، دیگر معلم بازنشسته آموزش و پرورش در این رابطه،با اشاره به اینکه این پروژه با مجوزی  از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی صادر شده است، گفت: انتصابات در هیأت مدیره، به صورت قانونی انتخاب شد و ما نیز از آن استقبال کردیم اما متاسفانه تا به الان  روند اجرای پروژه تعاونی مسکن فرهنگیان بلاتکلیف باقی مانده است.

وی با بیان اینکه ما به مراجع قضایی شکایت کرده ایم، ادامه داد: طبق گفته نمایندگان مشرف به قوانین مراجع قضایی پرونده این پروژه حقوقی است و لازم است انتقال سند از طریق وکالت انجام شود؛ در این میان بیش از دو سال زمان صرف اخذ کالت‌نامه و کارهای دفتری به اسم هیأت مدیره جدید کردیم، که متاسفانه این پیگیری‌ها بدون نتیجه بوده است.

این خانم فرهنگی بازنشسته گفت: در سه سال گذشته به هر مسؤول و اداره ای نامه زدیم و درخواست پیگیری کردیم؛ دستگاه قضا، فرمانداری، شهرداری و نمایندگان مجلس پیشین را در جریان گذاشتیم و خواستار کمک شدیم اما هیچ اقدامی صورت نگرفته است و هیأت مدیره به دلایلی نامعلوم اقدامی از پیش نبرده اند.

سازندگان مسکن تعاونی فرهنگیان تخلف داشتند

حسین فلاح‌نژاد، مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان البرز، در رابطه با این پروژه و مشکلات آن، به خبرنگار فارس در کرج، گفت: پروژه فوق در واقع از تعاونی فرهنگیان جدا شد.

وی با بیان اینکه این پروژه از تعاونی شهر جدید هشتگرد جدا شد، افزود: این پروژه در کرج با نواقصی مواجه بود که علت اصلی این نواقصی تخلفاتی است که سازندگان پروژه در حوزه شهرداری داشتند و لازم است منازل ساخته شده در ماده صد مورد بررسی قرار گرفته و رسیدگی شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز با بیان اینکه یکی از این تخلفات در رابطه با متراژ بناها بوده است، تصریح کرد: همچنین تجاری‌سازی در این پروژه نیز از دیگر تخلفات به شمار می‌آید.

فلاح‌نژاد اضافه کرد: پس از جلسات متعددی که انجام شد موفق شدیم هیأت مدیره قبلی را مجاب کنیم تا اسناد و مدارک را تحویل هیأت مدیره جدید دهد، اما با زهم اختلافات میان اعضا وجود داشت.

وی با بیان اینکه ادامه فعالیت و تحویل پروژه مشکل اصلی میان اعضا است، گفت: دو نفر از هیأت مدیره تعاونی دو نفر اعضای جدید و دو نفر از اداره کار باشند تا مشکلات بررسی و نتیجه گیری صورت گیرد.

تعداد بالای اعضای تعاونی مشکل مسکن فرهنگیان را تشدید کرده است!

علی محمد، معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز دراین رابطه به خبرنگار فارس گفت: یکی از مشکلات تعاونی و تعاونی‌هایی که در دهه 70 تشکیل شد، کثرت اعضا بود که ما را دچار چالش کرده است و نمی‌توانیم جلسات مجامع را به موقع و با حضور تمامی اعضا برگزار کنیم.

وی راه حل برگزاری مجامع را سقف حضور 200 نفر در تعاونی‌ها بیان کرد تا بتوان مشکلات را مدیریت کنیم، اظهار کرد: این تعاونی با 2 هزار عضو فعالیت می‌کرده است که در آن زمان برگزاری مجامع با عدم هماهنگی هیأت مدیره مواجه بوده است.

معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز با اشاره به اینکه انتخاب هیأت مدیره جدید را طی سه جلسه و با حضور دادستان وقت انجام دادیم، یادآور شد: برخی از دستورات با ورود مستقیم دادستان وقت بود چرا که ما سعی داشتیم اقدامات تسریع شود.

علی محمد تصریح کرد: هیأت مدیره قبلی به دلایل نامعلوم اسناد و مدارک این پروژه را تحویل هیأت مدیره جدید نمی‌دهند؛ گیر اصلی کار و علت عقب ماندگی پروژه همین مسئله است.

این مسؤول هیأت مدیره قبلی مدعی هستند جلسات برگزار شده و انتخاب هیأت مدیره جدید قانونی نبوده است، اظهار کرد: پرونده ای دعاوی در چندین شعبه مراجع قضایی مطرح شده است اما تا کنون هیچ آرایی صادر نشده است.

وی با بیان اینکه سعی داریم به شکلی رفتار کنیم حقی از کسی ضایع نشود، اضافه کرد: با صدور رأی دستگاه قضایی مشکل برطرف خواهد شد و تمهیداتی برای رفع نواقص پرونده نیز در دستور کار قرار دادیم.

گفتنی است کمیته ای با هدف رفع مشکل تا زمان صدور حکم دستگاه قضایی برای این سوژه برگزار شده است و در راستای تحقق حق قشر فرهنگیان کرج اقداماتی خود جوش صورت گرفته است.

آماده مناظره حضوری با هیأت مدیره قبلی تعاونی مسکن هستم/ آقایان ما را نادان فرض نکنند!

در ادامه شکرالله جلالوند، مشاور اجرایی و سخنگوی هیأت مدیره تعاونی مسکن فرهنگیان کرج، با بیان اینکه تا مادامی که هیأت مدیره سابق مدارک و پرونده‌ها را به ما تحویل ندهد راضی نخواهیم شد، افزود: رسیدگی به این معضل نیازمند سفاف سازی مالی است.

وی با بیان اینکه اجازه نمی‌دهیم ما را نادان فرض کنند، گفت: این پروژه 6 سال است متوقف شده است، چرا که مدارک و اسناد توسط هیأت مدیره قبلی تحویل ما نمی‌شود، ما باید مطمئن شویم که بیت المال و بودجه مصرفی این پروژه چگونه و در کجا مصرف شده است.

مشاور اجرایی و سخنگوی هیأت مدیره تعاونی مسکن فرهنگیان کرج تصریح کرد: حاضر هستم با اسناد و مدارک ثابت کنم که حق با ما است، آماده مناظره هستم!

جلالوند اظهار کرد: 880 نفر تاوان ندانم کاری آقایان هیأت مدیره قبلی را می‌دهند، انتظار می‌رود رسانه‌ها شفاف سازی کنند و راستی آزمایی انجام شود تا برخی از آقایان نتوانند دروغ تحویل مردم دهند.

وی یاداور شد: مدیرکل سابق اداره کار استان البرز طی اقدامی غیر حرفه ای و غیرقانونی پروژه مسکن فرهنگیان کرج و هشتگرد را از هم تفکیک کرد و دستور تفکیک هیأت مدیره را داد، در حالی که این اقدام قانونی نبود و پس از آن مشکلات فراوانی مواجه شدیم.

مشاور اجرایی و سخنگوی هیأت مدیره تعاونی مسکن فرهنگیان کرج در پایان با بیان اینکه این پروزه حدود 86 واحد مسکونی است، ادامه داد: متاسفانه مغازه‌ها بدون قیمت کارشناسی به افراد فروخته شد و امروز شاهدیم سرمایه بسیاری از مردم از بین رفته است و رسیدگی به این مشکل باید در اولویت مسؤولان قضایی و نظارتی قرار گیرد.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: مسکن کرج آموزش فرهنگیان مسکن کرج آموزش فرهنگیان تعاونی مسکن فرهنگیان کار و رفاه اجتماعی هیأت مدیره تعاونی هیأت مدیره جدید هیأت مدیره قبلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۸۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با واگذاری پرسپولیس، درویش برکنار خواهد شد؟ | قبل از رفتن تمدید یک نفر قطعی است

به گزارش همشهری آنلاین، واگذاری بلوک سهام ۵۱ درصدی باشگاه پرسپولیس در حالی آخرین مرحله خود را پشت سر می‌گذارد که همچنان مشکلات مالی و قراردادی اعضای تیم پابرجاست.

رضا درویش مدیرعامل سرخپوشان پایتخت که بارها وعده پرداخت مطالبات بازیکنان را داده بود حالا با چالش اساسی در ادامه فعالیت خود روبروست. او پس از پشت سر گذاشتن حاشیه‌های فراوان در حالی قرار است همچنان به عنوان مدیرعامل فعالیت خود را ادامه دهد که هیأت مدیره این باشگاه پس از واگذاری به بخش خصوصی قرار است در کوتاه‌ترین زمان ممکن تغییر کند تا سرخ‌ها با کابینه‌ای جدید برای نقل و انتقالات تابستانی آماده شوند.

با این حال هیأت مدیره فعلی باشگاه، مجوز مذاکره با اوسمار ویه را برای تمدید قرارداد با پرسپولیس را داده است تا سرمربی برزیلی در صورت توافق مالی با این باشگاه روی کار بیاید.

درویش هم قصد دارد بر خلاف بازیکنانی که در پایان فصل قراردادشان به اتمام می‌رسد امضای تمدید ویه را با پرسپولیس را از این مرد برزیلی بگیرد تا هر اتفاقی در تابستان هم روی کار این مربی تأثیر نگذارد.

از سوی دیگر با ورود کنسرسیوم بانکی به باشگاه پرسپولیس قرار است تمام نفرات فعلی هیأت مدیره تغییر کرده و به احتمال فراوان هیأت مدیره‌ای هفت نفره تشکیل شود تا از تمام ظرفیت انسانی خود در این مجموعه استفاده کنند.

درویش برای حل و فصل مشکلات مالی فصل جاری تیمش منتظر ورود افراد اقتصادی است تا شاید آنها بتوانند راهکاری برای پرداخت حداقل ۱۳۰ میلیارد تومان در یک ماه آینده برای بیش از ۵۰ درصد باقیمانده قراردادهای لیگ بیست و سوم فراهم کنند.

حالا باید دید نقشه‌های مدیریتی درویش برای تمدید قرارداد با ویه‌را و دریافت پول از هیأت مدیره آینده، اتفاق خواهد افتاد یا این باشگاه با تغییرهای هیأت مدیره دچار چالش‌های بیشتری خواهد شد.

کد خبر 846545 منبع: مهر برچسب‌ها ویژه ورزشی باشگاه پرسپولیس

دیگر خبرها

  • روز خوش استقلال و پرسپولیس
  • کلنگ زنی پروژه ۱۰۰ واحدی فرهنگیان بروجن
  • مدیرعامل جدید استقلال ازسوی پتروشیمی خلیج‌فارس
  • درویش برکنار خواهد شد؟؛ قبل از رفتن تمدید یک نفر قطعی است
  • ورود ۵ هزار اتوبوس نو به حمل و نقل عمومی تا پایان سال
  • افزایش دوربین‌های ترافیکی سطح شهر در زنجان
  • معضل ۱۳۰ میلیارد تومانی درویش در پرسپولیس
  • ورود ۵ هزار اتوبوس فعال به حمل و نقل عمومی تا پایان سال
  • با واگذاری پرسپولیس، درویش برکنار خواهد شد؟ | قبل از رفتن تمدید یک نفر قطعی است
  • ورود ۵۰۰۰ اتوبوس نو تا پایان سال به شهر تهران