Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@19:21:43 GMT

۲۶۰۰ تن کالا از گمرک خراسان رضوی ترخیص نشده است

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۱۸۷۲۴

۲۶۰۰ تن کالا از گمرک خراسان رضوی ترخیص نشده است

امید جهانخواه روز سه‌شنبه در نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خراسان رضوی با حضور معاون امور هماهنگی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور افزود: از این مقدار کالا ۱۳۶ تن مربوط به مرزنشینان است.

وی ادامه داد: گمرکات در صورتی می‌تواند کالاها را ترخیص کند که بانک تایید نماید، کالا در مرحله تامین ارز قرار دارد و در واقع بانک باید اجازه ترخیص این کالاها را از گمرک بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناظر گمرک خراسان رضوی گفت: علاوه بر ضرورت تامین ارز کالاهای ضروری که در گروه اول قرار گرفته و ماشین آلات بخش تولید که در گروه دوم برای تامین ارز قرار می‌گیرند، بانک مرکزی پروسه طولانی برای گروه سوم کالایی (واردات در قبال صادرات) تعریف کرده که بسیار زمان بر و دردسر ساز است.

۳۷ هزار میلیارد ریال مطالبات معوق بانک‌های خراسان رضوی

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: پارسال هدفگذاری منابع بانکی استان ۱۵ هزار میلیارد تومان بود که در پایان سال ۱۴ هزار میلیارد تومان آن معادل ۹۷ درصد محقق شد.

حسن مونسان افزود: سرجمع تسهیلات بانکی پرداخت شده شبکه بانکی خراسان رضوی به چهار بخش گردشگری، کشاورزی، صنعت و معدن، اجتماعی در سال گذشته حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان بود که بخش‌های صنعت و معدن و کشاورزی ۸۰ درصد از این تسهیلات سهم داشتند.

وی ادامه داد: در مجموع ۳۸ هزار و ۹۱۷ واحد اقتصادی شبکه بانکی خراسان رضوی در سال گذشته از سوی بانک‌ها تزریق مالی شدند.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی گفت: پارسال ۵۰ واحد تملیکی در خراسان رضوی به ارزش ۳۵۰ میلیارد ریال واگذار شد که با واگذاری آنها برای ۳۰۰ نفر اشتغالزایی صورت گرفت، هم اینک بانکهای استان قادر به واگذاری ۸۰ واحد تملیکی به دلیل ماده ۳۷ قانون تامین اجتماعی نیستند.

وی افزود: نسبت مصارف به منابع بانکی در این استان طی سال گذشته ۷۳.۸ درصد بود و مطالبات معوق بانکی استان در پایان سال گذشته به ۳۷ هزار میلیارد ریال رسید که بیشتر مطالبات از بخش صنعت است.

مونسان با اشاره به تشکیل ۲۵۰ پرونده در کمیته مالی خراسان رضوی ادامه داد: در این راستا ۱۴ طرح بزرگ به ارزش ۱۷ هزار میلیارد ریال برای تامین مالی مورد پذیرش بانک‌های استان قرار گرفت.

وی با اشاره به وجود ۳۸ بانک و موسسه مالی اعتباری در خراسان رضوی گفت: از این تعداد ۱۴ بانک و موسسه مالی اعتباری که چهار مورد عضو شورای هماهنگی بانک‌های استان نیستند، اطلاعات و آمار پرداختی خود را در اختیار این شورا قرار نمی‌دهند.

احیای ۱۱۰ واحد صنعتی راکد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: مسوولیت کلینیک صنعت استان از اردیبهشت ماه پارسال با دستور استاندار به این شرکت واگذار شد تا عارضه یابی و رفع مشکلات واحدهای تولیدی را در دستور کار قرار دهد.

مسعود مهدی زاده مقدم افزود: از ابتدای خرداد ماه تا پایان سال گذشته وضعیت ۴۴۳ واحد تولیدی دارای مشکل در استان مورد بررسی قرار گرفت که از این تعداد ۱۱۰ واحد با اشتغال یکهزار و ۶۷ نفر احیا شد و به چرخه تولید بازگشت.

وی ادامه داد: از کل ۱۱۰ واحد یاد شده ۷۵ واحد از ظرفیت‌های کلنیک صنعت برای راه‌اندازی مجدد بهره گرفتند، همچنین در قالب کلنیک صنعت ۹۰ پروژه بهبود و عارضه‌یابی واحدهای تولیدی اجرا شد و ۶ میلیارد ریال از اعتبارات شرکت شهرک‌های صنعتی در این خصوص مورد استفاده قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: هم اکنون ۴۲۰ طرح نیمه تمام صنعتی با بیش از ۶۰ درصد پیشرفت اجرایی در این استان وجود دارد که از این تعداد ۱۹ طرح در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان اجرا شده است.

وی با اشاره به استقرار ۲ هزار و ۷۰۰ واحد صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان افزود: ۱۲.۵ درصد از کل واحدهای صنعتی استان راکد است.

مهدی زاده مقدم ادامه داد: بیشتر واحدهای صنعتی خراسان رضوی نیازمند بازسازی خط تولید بویژه به روزرسانی ماشین آلات هستند.

برچسب‌ها مشهد گمرک جمهوری اسلامی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد گمرک جمهوری اسلامی ایران مشهد گمرک جمهوری اسلامی ایران خراسان رضوی گفت هزار میلیارد میلیارد ریال قرار گرفت سال گذشته بانک ها شهرک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۸۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب دو کافی‌شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد

ایسنا/خراسان رضوی مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف خراسان رضوی گفت: در گشت‌های مشترک مدیریت بازرسی نظارت اصناف با دستگاه‌های نظارتی دو واحد صنفی کافی‌شاپ در مشهد به علت تخلف پلمب شدند.

محسن صیادی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به گشت‌های مشترک مدیریت بازرسی نظارت اصناف با دستگاه‌های نظارتی اظهار کرد: در این گشت‌ها دو واحد صنفی کافی‌شاپ در سطح شهر مشهد و یک واحد صنفی نیز در خیابان شیرازی به علت تخلف پلمب شدند.

وی افزود: تخلف این دو واحد عدم رعایت قوانین و مقررات نظام صنفی، گرانفروشی و عدم درج قیمت بوده است.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف خراسان رضوی بیان کرد: اتاق اصناف به واحدهای صنفی رستوران‌داران، اغذیه پیتزا و کافی‌شاپ به استثنا ۵۰ واحد صنفی رستوران منتخب در منطقه ثامن مجوزی برای فعالیت تا ۲ ساعت قبل از اذان مغرب آن هم به صورت بیرون‌بر نداده است و مدیریت بازرسی نظارت اصناف با واحدهای صنفی متخلف برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ورود بیش از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار زائر به مشهد
  • ورود بیش از از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار زائر به مشهد
  • پلمب ۲ واحد صنفی متخلف در مشهد
  • خبرهایی کوتاه ۹ فروردین۱۴۰۳ از شهرستانهای خراسان رضوی
  • افزایش صادرات از گمرک شهرستان پلدشت
  • پلمب دو کافی‌شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد
  • توزیع هزار بسته سبد کالا بین مددجویان کمیته امداد خراسان رضوی
  • بازدیداستاندار آذربایجان شرقی از انبار‌های اموال تملیکی استان
  • ارزیابی کالا‌های ورودی به کیش در انبار صاحبان کالا‌ها
  • بیش از ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی سفر کردند