Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-18@20:22:28 GMT

سنجش سلامت پیش دبستانی‌ها از اول مهر

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۱۸۷۷۴

سیدجواد حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان از جمله دستاوردهای انقلاب است که از سال ۷۲ آغاز شده است، اظهار کرد: نرخ پوشش سنجش در سال گذشته ۹۷.۶ درصد بود و هدف گذاری امسال  ما پوشش ۹۹ درصدی است.

وی افزود: از دو سه سال گذشته امکان سنجش سلامت کودکان پیش دبستانی هم فراهم شده و سال گذشته حدود ۵۰ درصد پیش دبستانی‌ها در طرح سنجش شرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه هدفگذاری امسال ما افزایش نرخ پوشش سنجش سلامت کودکان پیش دبستانی به ۶۰ درصد است، گفت: تلاش ما این است که این آمار آرام آرام به ۱۰۰ درصد برسد. در این صورت سنجش خود به خود از کلاس اول به پیش دبستانی منتقل شده و در این صورت می‌توانیم مداخلات تشخیصی و درمانی را یک سال زودتر انجام دهیم.

حسینی ادامه داد: سنجش سلامت پیش دبستانی‌ها که سال گذشته همزمان با سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان انجام می‌شد، امسال به دلیل شرایط کرونایی، از اول مهر انجام می‌شود تا تراکم جمعیت حین سنجش کمتر و فضا برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی مطلوب تر باشد.

وی با تاکید بر اینکه سنجش سلامت و غربالگری در ارتقای وضعیت جسمانی، عملکرد تحصیلی و  جای‌دهی دانش آموزان در مدارس متناسب با شرایطشان بسیار مهم و نقش آفرین است، گفت: ۶۰ هزار پایگاه کار نوبت دهی را انجام می‌دهند و همزمان با آغاز طرح سنجش از نیمه دوم تیر ۲۰ هزار نیرو در ۱۲۰۰ پایگاه، سنجش را اجرا می‌کنند و  ۳۰۰ پایگاه سیار نیز به مناطق مختلف عشایری می‌روند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی وزارت آموزش و پرورش در خاتمه ضمن توصیه به خانواده‌ها برای انجام به موقع طرح سنجش سلامت فرزندشان، گفت: سعی می‌کنیم سامانه نوبت دهی الکترونیکی را هم بزودی راه اندازی کنیم که خانواده‌ها کمتر به زحمت بیفتند.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: پیش دبستانی سنجش سلامت سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۸۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت ۷۰ درصد مرگ‌ها بیماری‌های قلبی و عروقی است

به گزارش خبرگزاری مهر، بهرام دلفان در سخنانی، اظهار داشت: سه پروژه مهم بیمارستانی «نیایش» خرم‌آباد، «رازی» کوهدشت و «گهر» دورود، از روند و رشد خوبی برخوردارند که طبق برنامه‌های زمان‌بندی‌شده، پیش می‌روند.

وی افزود: هم اکنون بیمارستان‌های «نیایش» خرم‌آباد با ۶۵ درصد، «رازی» کوهدشت با ۵۰ درصد و «گهر» دورود با ۲۱ درصد پیشرفت فیزیکی نسبت به سال قبل، از روند پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در ادامه سخنان خود با اشاره به رابطه سلامت، زمین پاک و سلامت خانواده و با اشاره به مشارکت گسترده مردمی و سایر دستگاه‌های اجرایی استان و ظرفیت‌های ذی‌نفع در حوزه بهداشت در طول دهه‌های گذشته، بیان داشت: با مردمی‌سازی سلامت به سمت پوشش همگانی سلامت حرکت می‌کنیم و باتوجه‌به سرمایه مردمی به‌عنوان دریای بی‌پایان توانمندی و ایثار و لزوم توجه به بهداشت و پیشگیری اشاره و ابراز امیدواری کرد که در هفته سلامت نتایج یک سال تلاش بی‌وقفه در پیاده‌سازی برنامه ملی سلامت خانواده و نظام ارجاع با مشارکت مردم به جامعه اطلاع‌رسانی می‌شود.

دلفان همچنین به رژیم غذایی سالم برای زندگی بهتر اشاره کرد و گفت: فواید رژیم غذایی سالم برای پیشگیری از بیماری‌هایی مانند دیابت، پوکی‌استخوان، سرطان، داشتن پوستی سالم، شاداب و جوان، داشتن سیستم ایمنی قوی و پیشگیری از بیماری‌های مسری مانند آنفلوانزا، سرماخوردگی، کرونا و داشتن قلب و عروقی سالم که حدود ۷۰ درصد مرگ‌های اخیر مربوط به مشکلات قلب و عروقی مؤثر است.

کد خبر 6081597

دیگر خبرها

  • معدوم‌سازی ۲ تن مواد غذایی فاسد در اردستان
  • کنکور زیر ذره‌بین پلیس فتا از ثبت‌نام تا آزمون
  • تقلب سازمان یافته در کنکور سال گذشته رخ نداد/ تجربی پر جمعیت‌ترین گروه آزمایشی در آزمون سراسری است
  • یک میلیون و ۲۳۲ هزار لرستانی زیر چتر حمایت بیمه سلامت
  • علت ۷۰ درصد مرگ‌ها بیماری‌های قلبی و عروقی است
  • بهره‌برداری از ۷۱ طرح درمانی طی دو سال گذشته در لرستان
  • بهره برداری از ۷۱ طرح درمانی طی دو سال گذشته در لرستان
  • رشد ۲.۵ برابری بازرسی های بهداشت محیط
  • پایش۸۲ درصدی جامعه هدف آذربایجان غربی در طرح پایش ملی سلامت
  • سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی ۱۶هزار نوآموز در چهارمحال و بختیاری