Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-19@04:33:53 GMT

ترکیه: فرانسه باعث شعله‌ور شدن بحران لیبی شده است

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۱۹۲۸۰

به گزارش فارس، وزارت خارجه فرانسه در واکنش به اظهارات اخیر مقامات فرانسه علیه آنکارا درباره لیبی گفت که این سخنان بیانگر سیاست مبهم پاریس در قبال لیبی است.

در بیانیه وزارت امور خارجه ترکیه آمده است: «حمایت فرانسه و برخی کشورهای دیگر از «خلیفه حفتر» که بر خلاف قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است بزرگترین مانع در برابر ثبات و صلح در لیبی به شمار می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

در این بیانیه آمده است: «فرانسه از طریق حمایت از حفتر کودتاگر و عدم قرار گرفتن در کنار راه‌حل سیاسی و حمایت از سرنگونی دولت مشروع در لیبی و ایجاد نظامی دیکتاتوری در این کشور، باعث شعله‌ور شدن بحران در لیبی شده است.»

وزارت خارجه ترکیه در این بیانیه اضافه کرد: «رویکرد فرانسه باعث تشویق رویکرد نظامی حفتر شد و باعث افزایش درد و رنج ملت لیبی گردید.»

آنکارا تاکید کرد که ترکیه در کنار دولت مشروع لیبی که در سطح بین‌المللی به‌رسمیت شناخته شده قرار دارد این در حالی است که فرانسه از فردی غیر قانونی که بر خلاف قطعنامه‌های سازمان ملل و ناتو است حمایت می‌کند.

وزارت خارجه فرانسه روز دوشنبه طی بیانیه‌ای با اشاره به ترکیه، هرگونه مداخله خارجی در لیبی را محکوم کرد.

وزارت امور خارجه فرانسه در این بیانیه با اشاره به اقدامات ترکیه در لیبی تاکید کرد: «این غیر قابل قبول بوده و باید پایان یابد.» 

در این بیانیه آمده است که ترکیه تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه لیبی را نقض کرده و به صورت گسترده‌ای از دولت وفاق ملی لیبی در حملات اخیر حمایت کرده است.

لیبی از سال 2011 و از زمان سرنگونی حکومت «معمر قذافی» رهبر سابق لیبی با گسستگی سیاسی مواجه شده و تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس (غرب کشور) که در سطح جهان به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر فرمانده شبه‌نظامیان «ارتش ملی لیبی» را حمایت می‌کند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۹۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلمان، فرانسه و آمریکا، مقصد اول صادرات قطعات خودرو ترکیه

آلمان، فرانسه و آمریکا در صدر واردکنندگان قطعات خودرو و لوازم یدکی از ترکیه هستند.

به گزارش عصرایران به نقل از اناتولی، طی سه ماه نخست سال جاری به ارزش 3.7 میلیارد دلار صادرات قطعات خودرو و لوازم یدکی صورت گرفت. آلمان، فرانسه و آمریکا در صدر واردکنندگان قرار گرفتند. 

بر اساس آمار اتحادیه صادرکنندگان اولوداغ، بخش خودروسازی ترکیه طی ماه‌های ژانویه تا مارس سال جاری به ارزش 3 میلیارد و 731 میلیون و 612 هزار دلار صادرات قطعات و لوازم جانبی خودرو انجام داد.

صادرات این بخش در مدت مشابه سال گذشته 3 میلیارد و 614 میلیون و 610 هزار دلار بود.

به ترتیب بیشترین صادرات ترکیه در این بخش به کشورهای آلمان، فرانسه، آمریکا، ایتالیا، روسیه، انگلیس و رومانی انجام گرفت.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • برگزاری سومین نشست سازوکار تعامل افغانستان و چین در پکن
  • تنش در روابط پاریس - باکو
  • آلمان، فرانسه و آمریکا، مقصد اول صادرات قطعات خودرو ترکیه
  • نتانیاهو تلاش دارد برای بقا در قدرت منطقه را به جنگ بکشاند
  • دیدار نخست‌وزیر قطر و وزیر خارجه ترکیه
  • واکنش باکو به تهدید و فشارهای فرانسه
  • باکو: تهدید و فشارهای فرانسه نتیجه‌ای نخواهد داشت
  • تسلیت کنعانی به دولت و مردم عمان
  • سخنگوی وزارت امور خارجه جان‌باختن شهروندان عمانی در حادثه سیل را تسلیت گفت
  • کنعانی جان‌باختن شهروندان عمانی در حادثه سیل را تسلیت گفت