Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا شریعتی  شامگاه سه شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش خوزستان در سالن جلسات استانداری با اشاره به توسعه دانشگاه فرهنگیان افزود: دانشگاه فرهنگیان در استان خوزستان شرایط بسیار رو به رشدی را طی کرده و تعداد دانشجویان آن از ۲۳۰ نفر به ۶ هزار نفر افزایش یافته است.

وی افزایش دانشجویان دانشگاه فرهنگیان را حرکتی زیرساختی برای استان خوزستان دانست و گفت: اگر دانشجویان بیشتری در استان جذب این دانشگاه شوند در سه سال آینده کمبود معلم در استان به حداقل خواهد رسید از این رو هرچه آموزش و پرورش به دانشگاه فرهنگیان کمک کند در واقع به آینده خود کمک کرده است تا برای تامین معلم کیفی در تنگنا قرار نگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خوزستان با اشاره به پیگیری و اجرای برنامه برای کودکان بازمانده از تحصیل و جذب آنان در چهار سال گذشته تاکنون بیان کرد: ما همچنان به شعار اولیه خود یعنی "هیچ کودکی به خاطر فقر نباید از تحصیل بازماند" پایبند هستیم و تاکید داریم باید از کودکان بازمانده از تحصیل حمایت شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌های ما در سال‌های گذشته برای  کودکان بازمانده از تحصیل موفقیت‌آمیز بوده است، افزود: امیدواریم امسال نیز این این برنامه‌ها به خوبی پیش روند که لازم است همه دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مردم نهاد برای تحقق این امر کمک کنند.

شریعتی با اشاره به وضعیت فضای فیزیکی آموزشی در استان خوزستان بیان کرد: اداره کل نوسازی مدارس در ۲ سال اخیر به طور جدی به این امر ورود کرده است.

وی افزود: سال گذشته یک هزار و ۳۳۰ کلاس درس به بهره برداری رسید و  امسال نیز تقریبا به همین تعداد و شاید بیشتر کلاس درس بهره برداری می‌شود.

استاندار خوزستان ادامه داد: در حال حاضر مدارس خوب و با کیفیتی در دست ساخت است و تلاش می‌کنیم سرانه فضای آموزشی  را به متوسط کشوری نزدیک کنیم.

برچیدن یک هزار و ۴۰۰ کلاس سنگی در خوزستان

نماینده عالی دولت در خوزستان گفت: همانند تلاش صورت گرفته برای جمع کردن کلاس‌های کانکسی از همه دعوت می‌کنیم برای جمع‌آوری کلاس‌های سنگی تلاش کنند.

 وی با اشاره به وجود یک هزار و ۴۰۰ کلاس سنگی در استان خوزستان بیان کرد: این کلاس‌ها مربوط به روستاهای دور افتاده و عشایر هستند که باید برای ایجاد عدالت آموزشی به آنها رسیدگی شود.

شریعتی با دعوت و فراخوان به همه برای تلاش در جهت برچیدن کلاس‌های سنگی توضیح داد: براساس برنامه ریزی‌ها تلاش بر این است که یک‌هزار و ۴۰۰ کلاس جمع‌آوری و به جای آنها کلاس‌های استاندارد پیش ساخته سبک احداث شود.

وی با اشاره به وضعیت بازگشایی مدارس در سال جاری گفت: همه دستگاه‌های اجرایی استان خوزستان باید دست به دست هم بدهند و بسیج شوند تا شرایط آموزشی برای دانش آموزان فراهم شود.

تامین سه هزار تبلت برای دانش آموزان نیازمند در آستانه تحقق

استاندار خوزستان با اشاره به قول چند ماه پیش تامین تبلت برای دانش آموزان کم بضاعت و عشایر تصریح کرد: ۳۰ میلیارد ریال از سوی استانداری و ۱۵۰ میلیارد ریال از سوی ستاد اجرایی فرمان امام برای این امر در نظر گرفته شده و نوسازی مدارس  در مرحله انتخاب است تا یک نوع تبلت با کیفیت و مناسب دانش آموزان فراهم آورد.

وی افزود: پس از انتخاب قرارداد بسته و تبلت‌ها خریداری می شوند و طبق نظر کمیته تشکیل شده برای این امر براساس شرایط آموزش و پرورش در اختیار دانش آموزان نیازمند قرار می‌گیرد.

شریعتی درباره جلوگیری از واردات تیوپ به کشور با راه اندازی کارخانه تیوپ سازی در گتوند گفت: با وزارت صنعت، معدن وتجارت مکاتبات و پیگیری‌های لازم صورت گرفته و از آنها خواسته شده ارز واردات تیوپ را اختصاص ندهند چراکه ما تعهد می‌کنیم  انواع تیوپ را برای کل کشور تهیه کنیم.

برچسب‌ها غلامرضا شریعتی دانشگاه فرهنگیان اهواز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: غلامرضا شریعتی دانشگاه فرهنگیان اهواز غلامرضا شریعتی دانشگاه فرهنگیان اهواز دانشگاه فرهنگیان استان خوزستان دانش آموزان یک هزار کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۹۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش فعالیت‌های درآمدزای دانشگاه آزاد یزد در راستای تحقق شعار سال

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدرضا دهقانی اشکذری،‌ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در دیدار نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد، رسالت دانشکده تعلیم و تربیت را مشابه دانشگاه تربیت‌معلم دانست و اظهار کرد: میدان در تعلیم و تربیت مدارس است. با ارتباط ایجادشده بین دانشکده؛ عرصه و مدارس؛ میدان و استفاده از استادان با تجربه و مطلع در نظر داریم معلمانی کار بلد تربیت کنیم.

وی ادامه داد: در حوزه تربیت نیروی ماهر توانستیم با ۳۰۰ دانشجوی بورسیه صنعت کاشی در کنار یادگیری دروس تئوری، انتقال مهارت را داشته باشیم. امسال جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویانی که ۷۰ درصد واحد خود را در صنعت گذرانده‌اند، خواهیم داشت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد دانشگاه آزاد را مؤسسه غیردولتی و غیرخصوصی دانست که اموال آن برای مردم است و بیان کرد: در چند سال اخیر شاهد رشد دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد بودیم و در دو سال گذشته ۱۰هزار دانشجو در این واحد دانشگاهی ثبت‌نام کردند.

دهقانی‌اشکذری، دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد را خانواده ۲۲ هزار نفری با بیش از ۱۷ هزار و ۵۰۰ دانشجو، چهار هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز، نزدیک هزار استاد و معلم و ۸۰۰ کارمند برشمرد و عنوان کرد: مقام معظم رهبری امسال را جهش تولید با مشارکت مردم نام‌گذاری کردند، سال گذشته در واحد‌های استان، استخر پرورش ماهی، پرورش قارچ و نیروگاه خورشیدی، مجتمع گردشگری علمی و تولید لباس را دایر کردیم و در نظر داریم، امسال آنها را گسترش دهیم.

توحید و تعلم دو بال برای رسیدن به مقامات عالی است

نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد نیز توحید و تعلم را دو بال برای رسیدن به مقامات عالی دانست و گفت: بیگانگان تلاش خود را به کار بستند تا خدا را از جوانان بگیرند و در عوض اهداف مادی و غیرتوحیدی را در فکر و اندیشه آنها جای دهند.

آیت‌الله محمدرضا ناصری اضافه کرد: در سفر دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به استان یزد به وی یادآوری کردیم که تعلیم و تربیت را از دبستان و از مجموعه مدارس دانشگاه آزاد اسلامی آغاز کنید. کار فرهنگی در دانشگاه و برای دانشجویان خوب است؛‌ اما برای دانش‌آموزان و مقاطع دبستان تأثیرگذاری بیشتری دارد.

وی کتاب‌های معارف دانشگاه را فاقد جذابیت خواند و بیان کرد: جزوه‌ای از مباحث توحید تا معاد برگرفته از کتاب‌های شهید مطهری تهیه شده و در دانشگاه یزد مشغول به تدریس شدم. به مرور زمان، تعداد دانشجویان برای یاد گرفتن دروس معارف زیاد شد و استقبال بالا گرفت. این ریشه در بی‌روح بودن کتاب‌های معارف آن زمان دانشگاه داشت. اکنون جزوه‌ای برگرفته از ۱۰۰ مقاله تهیه شده که برای تدریس در دانشکده‌ها جالب و در جوانان تأثیرگذار است.

به گزارش آنا، در ادامه رؤسای واحد‌ها و معاونان اقدامات و دستاورد‌های خود را در شهرستان‌ها بیان کردند و حمایت نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد را سبب دلگرمی و انگیزه برای تلاش بیشتر دانستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر آموزش و پرورش: دانشگاه فرهنگیان از میان حافظان قرآن دانشجو می‌پذیرد
  • دانشگاه فرهنگیان از میان حافظان قرآن دانشجو می‌پذیرد
  • بودجه آموزش عالی برای همه دانشجویان؛ آری یا خیر؟
  • وزیر آموزش و پرورش : پذیرش بدون آزمون قاریان و حافظان قرآن در دانشگاه فرهنگیان
  • هجدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران آغاز به کار کرد
  • مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی دانشجو می پذیرد ؛ جزئیات و مهلت ثبت نام
  • گسترش فعالیت‌های درآمدزای دانشگاه آزاد یزد در راستای تحقق شعار سال
  • ۳۰۰ دانشجوی دانشگاه آزاد یزد بورسیه صنعت کاشی شدند
  • امکان تغییر دانشگاه برای پذیرفته شدگان فرهنگیان وجود دارد؟ 
  • سايه دانشگاه فرهنگيان بر سر آموزش و پرورش