Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تارنمای شبکه خبری "المسیره" در این بیانیه آمده است: محاصره یمن [توسط ائتلاف سعودی] نیز موجب شده است حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار کودک زیر پنج سال یمنی به سوء تغذیه دچار شوند که از این تعداد نیم میلیون تن از آنان از سوء تغذیه حاد رنج می‌برند.

سازمان بهداشت عمومی و مسکن یمن همچنین اقدام دبیرکل سازمان ملل متحد در حذف نام ائتلاف متجاوز سعودی از فهرست کشورهای ناقض حقوق کودکان را بشدت محکوم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیانیه اعلام کرد: ندیدن [پیامدهای ناشی از جنگ یمن توسط ائتلاف سعودی] و نشنیدن [صدای حقی که این جنایات را بازگو می‌کند] و نیز آمار دستکاری شده توسط سعودی و ائتلاف عربی موجب شد سازمان ملل متحد در بیانیه دوره‌ای خود در خصوص فهرست سیاه قتل کودکان با بی تفاوتی و حتی با بی‌حیایی و بدون ذره‌ای انسانیت با این موضوع برخورد کند.

در پایان این بیانیه اعلام شده است، حدود ۵۰درصد از مبتلایان و فوت‌شدگان ناشی از وبا در یمن را کودکان تشکیل می‌دهند و هزاران کودک نیز به بیماری‌های صعب‌العلاج مبتلا هستند که به خاطر بسته بودن فرودگاه صنعا [توسط ائتلاف سعودی] نمی‌توانند برای درمان به خارج از کشور منتقل شوند.

"ضیف‌الله الشامی" سخنگوی دولت نجات ملی یمن نیز سه‌شنبه شب در این باره گفت که تصمیم سازمان ملل برای حذف نام ائتلاف متجاوز سعودی از فهرست ناقضان حقوق کودکان، اعتبار سازمان‌های بین‌المللی و اصول آن را زیر سؤال می‌برد.

گوترش روز دوشنبه ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان سعودی را سال‌ها پس از آنکه به دلیل کشتار کودکان در یمن به فهرست سیاه افزوده شده بود، از این فهرست خارج کرد.

دبیرکل سازمان ملل متحد در حالی خروج ائتلاف سعودی را از این فهرست اعلام کرد که خود در همین گزارش به شورای امنیت سازمان ملل گفته است که این ائتلاف سال گذشته ۲۲۲ کودک را در یمن کشته است، اما به دلیل "کاهش چشمگیر و مداوم در کشتار و زخمی کردن از طریق حملات هوایی" از این فهرست خارج می‌شود.

سازمان ملل برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ و زمانی که «بان کی مون» دبیرکل آن بود ائتلاف سعودی را به فهرست کودک‌کش‌ها افزود، اما گزارش رسانه‌ها افشا کرد که عربستان با تهدید او به قطع بودجه سازمان ملل، این اقدام را لغو کرده است.

اما این سازمان بار دیگر در سال ۲۰۱۷ و در زمان دبیرکلی گوترش ائتلاف سعودی را به فهرست سیاه افزود.

عربستان سعودی همراه با امارات، بحرین، سودان، مصر و کویت در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل ائتلاف به اصطلاح عربی تجاوز خود به کشور یمن را آغاز کرد، اما ظرف پنج سال گذشته سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند.

در طول این سال‌ها هزاران شهروند یمن که بیشتر آنها زنان و کودکان بودند بر اثر حملات هوایی جنگنده‌های سعودی جان خود را از دست داده‌اند.

برچسب‌ها سازمان ملل متحد یمن عربستان‌ سعودی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان ملل متحد یمن عربستان سعودی سازمان ملل متحد یمن عربستان سعودی سازمان ملل متحد ائتلاف سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۹۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینفوگرافیک | ۴۵سال جنایت عبری علیه ایران

۱- تیر ۱۳۶۱ ربودن احمد متوسلیان
۲- خرداد ۱۳۷۳ انفجار حرم امام‌رضا(ع)
۳- دی ۱۳۸۸ ترور مسعود علیمحمدی
۴- خرداد ۱۳۸۹ حمله ویروس استاکس نت
۵- آذر ۱۳۸۹ ترور مجید شهریاری و فریدون عباسی
۶- فروردین ۱۳۹۰ حمله ویروس ستارگان
۷- مرداد ۱۳۹۰ ترور داریوش رضایی نژاد
۸- آبان ۱۳۹۰ ترور تهرانی مقدم
۹- آذر ۱۳۹۰ ترور مصطفی احمدی روشن
۱۰- فروردین ۱۳۹۱ ویروس وایپر
۱۱- اردیبهشت ۱۳۹۱ ویروس فیلم
۱۲- آبان ۱۳۹۷ ویروس جدیداستاکس نت
۱۳- اردیبهشت ۱۳۹۹ حمله سایبری
۱۴- تیر ۱۳۹۹ انفجار نطنز
۱۵- آذر ۱۳۹۹ ترور شهید فخری‌زاده
۱۶- فروردین۱۴۰۰ انفجار در نطنز
۱۷- آبان ۱۴۰۰ هک پمپ بنزین‌ها 
۱۸- خرداد ۱۴۰۱ ترور احسان قدبیگی
۱۹- خرداد ۱۴۰۱ ترور مهدی عبدوس و علی کمانی
۲۰- بهمن ۱۴۰۱ پهپاد انتحاری 
فروردین ۱۴۰۳  حمله به کنسولگری ایران

دیگر خبرها

  • راهپیمایی مردم هرمزگان بر علیه رژیم صهیونیستی
  • فهرست تحریم‌های جدید انگلیس و آمریکا علیه ایران
  • دشمنان اسلام فرقه ضاله وهابیت رابرای جنایت علیه مسلمین ایجادکردند
  • چرا حمله موشکی «مشروع» بود؟ فهرست عملیات تروریستی و سایبری اسرائیل علیه ایران
  • اینفوگرافیک | ۴۵سال جنایت عبری علیه ایران
  • ائتلاف چند کشور علیه ایران | تصمیم ضدایرانی گروه هفت مشخص شد
  • اعلام دستمزد مقطوع مبنای کسر حق بیمه مشاغل صنوف در سال ۱۴۰۳
  • دستمزد مقطوع مبنای کسر حق بیمه مشاغل صنوف در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • دستمزد مقطوع مبنای کسر حق بیمه مشاغل صنوف در سال ۱۴۰۳
  • اعلام دستمزد مقطوع مبنای کسر حق بیمه مشاغل صنوف در سال 1403