Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@08:07:53 GMT

ماجرای شهیدی که چند روز زیر آفتاب مانده بود

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۲۰۴۸۸

ماجرای شهیدی که چند روز زیر آفتاب مانده بود

"داشتیم توی این منطقه می‌گشتیم، یک وقت چشم‌مان افتاده به جسد یک شهیدی که چند روز است این شهید بدنش در زیر آفتاب این‌جا باقی مانده".

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، مقام معظم رهبری در یکی از خطبه های نماز جمعه در سال ۶۷ فرمودند:

"در یکی از همین روزهایی که ما در خطوط جبهه حرکت می‌کردیم، یک نقطه‌ای بود که قبلا دشمن متصرف شده بود، بعد نیروهای ما رفته بودند آن‌جا را مجددا تصرف کرده بودند، بنده داشتم از این خطوط بازدید می‌کردم و به یگان‌ها و به سنگرها و به این بچه‌های عزیز رزمنده‌مان سر می‌زدم، یک وقت دیدم یکی دو تا از برادران همراه من خیلی ناراحت، شتابان، عرق‌ریزان، آشفته، آمدند پیش من و من را جدا کردند از کسانی که داشتند به من گزارش می‌دادند که یک جمله‌ای بگویم، دیدم که این‌ها ناراحتند گفتم چیه؟ گفتند که بله ما داشتیم توی این منطقه می‌گشتیم، یک وقت چشم‌مان افتاده به جسد یک شهیدی که چند روز است این شهید بدنش در زیر آفتاب این‌جا باقی مانده.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من به شدت منقلب شدم و ناراحت شدم و به آن برادرانی که مسؤول بودند در آن خط و در آن منطقه، گفتم سریعا این مسأله را دنبال کنید، جسد این شهید را بیاورید و جسد شهدای دیگر را هم که در این منطقه ممکن است باشند جمع کنید. اما در همان حال در دلم گفتم قربان جسد پاره پاره‌ات یا اباعبدالله، این‌جا انسان می‌فهمد که به زینب کبری چقدر سخت گذشت، آن وقتی که خودش را روی نعش عریان برادرش انداخت، و با آن صدای حزین، با آن آهنگ بی‌اختیار، کلمات را در فضا پراکند و در تاریخ گذاشت فریاد زد «بأبی المظلوم حتی قضی، بأبی العطشان حتی مضی» پدرم قربان آن کسی که تا آن لحظه‌ی آخر تشنه ماند و تشنه‌لب جان داد".

از اینجا بشنوید! لینک دانلود؛ حجم: 300 کیلوبایت

بیانات در خطبه‌های نماز جمعه 04/06/1367

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جنگ دفاع مقدس کربلا مقام معظم رهبری خاطرات رهبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۲۰۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیورپول با این کاپیتان به جایی نمی‌رسد

به گزارش "ورزش سه"، لیورپول شب گذشته در چهارچوب رقابت‌های معوقه هفته بیست و نهم لیگ برتر انگلیس به مصاف اورتون رفت و با دو گل برابر این تیم شکست خورد تا از کورس قهرمانی این مسابقات جا مانده باشد و اختلافش با آرسنال و منچسترسیتی بیشتر شود.

شاگردان یورگن کلوپ از اینکه موفق نشده بودند در این بازی به پیروزی برسند بسیار ناراحت و عصبانی بودند و فن دایک پس از پایان این دیدار اظهاراتی را مطرح کرد که با انتقادهایی از سوی هواداران این تیم و همچنین رونی مواجه شده است.

این ستاره سابق منچستریونایتد در گفتگو با اسکای اسپورت اظهار داشت:« متاسفم اما فکر می‌کنم موضوع نگران کننده در اینجا این است که او کاپیتان است و می‌گوید که لیورپول از کورس قهرمانی عقب مانده و این اتفاقی است که در طول این فصل بارها رخ داده است.

او پس از شکست در دربی مشغول صحبت درباره این است که تیمش باید در بازی بعدی در ساعت ۱۲:۳۰ ظهر به میدان برود. این در حالی است که او و تمام بازیکنان لیورپول در حال حاضر فقط باید به تمرین فردا و پیروزی در بازی بعدی فکر کنند چون در این بازی شکست خوردند و باید دوست داشته باشند که هرچه زودتر این باخت را جبران کنند.

حرفی که می‌توانم به او بزنم این است که زودتر با این وضعیت کنار بیاید و آماده رقابت شود، در غیر این صورت لیورپول با این وضعیت شانسی نخواهد داشت.»

دیگر خبرها

  • لیورپول با این کاپیتان به جایی نمی‌رسد
  • اوقات شرعی ششم اردیبهشت در سمنان
  • پرورش شتر؛ ظرفیت مغفول مانده در داورزن است
  • ماجرای سازه جدید در عمارت تاریخی که شهرداری قالیباف به انجمن مداحان واگذار کرده بود
  • رمزگشایی از ماجرای مرموز روستایی که یک شبه ناپدید شد!
  • ماجرای رقابت پشت‌پرده ایران و پاکستان در بندر چابهار و گوادر!
  • شهیدی که مغز متفکر مقاومت فلسطین بود
  • یک هتل کوهستان در منطقه ۲ تهران ساخته می شود | راه نجات بوستان های جنگلی تهران از نظر یکی از مدیران شهری
  • برای موضوع حجاب از فراجا خواسته شد به میدان بیاید | پلیس نباید فکر کند که در طرح حجاب و عفاف تنها مانده است
  • لذت بچه کرگدن تازه متولد شده از آفتاب بهاری + فیلم