Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@16:44:31 GMT

تشدید کرونا رشد قیمت نفت را مهار کرد

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۲۰۸۶۷

تشدید کرونا رشد قیمت نفت را مهار کرد

قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه در پی انتشار گزارشی که رشد ذخایر نفت و سوخت آمریکا را نشان داد و چشم انداز مازاد عرضه همزمان با خطر شیوع موج دوم بیماری کووید ۱۹ و ضعیف ماندن تقاضا را ترسیم کرد، کاهش یافت.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت ۸۹ سنت معادل ۲.۲ درصد کاهش یافت و به ۴۰ دلار و هفت سنت در هر بشکه رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با یک دلار و ۱۳ سنت معادل ۲.۹ درصد کاهش، به ۳۷ دلار و ۲۵ سنت در هر بشکه رسید.

هر دو شاخص قیمت روز سه شنبه پس از این که آژانس بین المللی انرژی پیش بینی خود از میزان تقاضا برای نفت در سال ۲۰۲۰ را به ۹۱.۷ میلیون بشکه در روز افزایش داد و انتشار آمار جهش خرده فروشی آمریکا در ماه مه، بیش از سه درصد صعود کردند.

با این حال رشد ذخایر نفت و سوخت آمریکا نگرانیها نسبت به مازاد عرضه را برانگیخت و قیمتهای نفت را تحت فشارهای کاهشی قرار داد. موارد ابتلا به ویروس کرونا در جهان از مرز هشت میلیون نفر عبور کرده و چندین ایالت آمریکا شاهد افزایش موارد روزانه ابتلا به بیماری بوده اند.

کیم کوانگ رائه، تحلیلگر کالا در شرکت سامسونگ فیوچرز در این باره گفت: آمار موسسه امریکن پترولیوم رشد ذخایر نفت آمریکا را نشان داد و افزایش موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا و چین به انتظارات برای بهبود تقاضا برای سوخت در دو مصرف کننده بزرگ نفت جهان لطمه زد.

طبق گزارش موسسه امریکن پترولیوم، ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۱۲ ژوئن، به ۵۴۳.۲ میلیون بشکه رشد کرد. این آمار برخلاف پیش بینی تحلیلگران از کاهش ذخایر به میزان ۱۵۲ هزار بشکه بود. ذخایر بنزین و سوختهای دیگر ۴.۳ میلیون بشکه رشد کرد. آمار رسمی ذخایر بعدازظهر روز چهارشنبه از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر می‌شود.

کمیته نظارتی مشترک اوپک پلاس روز پنج شنبه برای بررسی راه‌های تحکیم پایبندی به توافق کاهش تولید و بازبینی پایبندی اعضای این گروه دیدار خواهد کرد.

عراق صادرات نفت خود را در ژوئن هشت درصد معادل ۳۰۰ هزار بشکه در روز کاهش داده که نشان می‌دهد دومین تولیدکننده بزرگ عضو اوپک تلاشهایش را برای بهبود پایبندی به توافق اوپک پلاس مضاعف کرده است.

اوپک، روسیه و سایر کشورهایی که گروه اوپک پلاس را تشکیل می‌دهند، شنبه گذشته با تمدید یک ماهه کاهش تولید ۹.۷ میلیون بشکه در روز تا پایان ژوییه موافقت کردند.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت نفت شیل آمریکایی دون انرژی هم اعلام کرد تولید نفت خود را ۱۰ هزار بشکه در روز محدود کرده است. شرکتهای نفت و گاز آمریکایی در پی سقوط قیمتهای نفت در مارس و افت تقاضا با گسترش شیوع کووید ۱۹، به کاهش هزینه و تولید اقدام کردند. اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش بینی کرد که تولید نفت شیل این کشور در ژوییه به ۷.۶۳ میلیون بشکه در روز کاهش پیدا خواهد کرد که پایین‌ترین رکورد دو سال اخیر است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قيمت نفت کرونا در جهان میلیون بشکه بشکه در روز ذخایر نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۲۰۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا؛ ۲۳۱۹ دلار

آفتاب‌‌نیوز :

قیمت طلا که در روز سه‌شنبه به پایین‌ترین رقم طی دو هفته گذشته رسیده بود، حالا به دنبال آرام شدن ترس از تنش‌ها در خاورمیانه تقریباً ثابت شده است. سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات اقتصادی آمریکا هستند که سیاست نرخ بهره این کشور را مشخص کند

به گزارش  رویترز، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۱ درصد کاهش به ۲۳۱۹ دلار و ۵۰ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۰.۴۷ درصدی به ۲۳۳۱ دلار رسیده است.

حملات رژیم صهیونیستی به غزه تشدید شده، اما بنظر می‌رسد با فروکش کردن ترس از گسترده شدن درگیری‌ها، تمایل به ریسک پذیری در بازار‌های مالی افزایش یافته است.

این بدان معناست که تقاضا برای خرید طلا که معمولاً از آن به عنوان یک پشتوانه ایمن در زمان مخاطرات ژئوپلیتیکی یاد می‌شود کاهش یافته است.

بازار همچنین در حال بررسی شرایط اقتصاد آمریکاست. اطلاعات تورم و بیانیه‌های فدرال رزرو این کشور نشان می‌دهد نرخ بهره احتمالاً در ماه ژوئن پایین نمی‌آید.

چندین تن از مقامات فدرال رزرو آمریکا اعلام کرده‌اند که هیچ فوریتی برای پایین آوردن نرخ بهره وجود ندارد. بدین ترتیب تقاضا برای طلا به عنوان یک سرمایه غیر سود کاهش می‌یابد. تاجران حالا انتظار دارند اولین کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در سپتامبر اتفاق بیفتد.

بازار همچنین منتظر اطلاعات تولید ناخالص داخلی آمریکا و شاخص هزینه‌کرد مصرف شخصی در این کشور است که قرار است در روز‌های پنجشنبه و جمعه منتشر شده و سرنخ‌های بیشتری در مورد سلامت اقتصاد آمریکا و زمان کاهش نرخ بهره ارائه دهد.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۲۶ درصد کاهش به ۲۷ دلار و ۵۷ سنت رسید و پلاتین با یک افزایش ۰.۳۲ درصدی ۹۱۵ دلار و ۵۲ سنت معامله می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • قیمت جهانی طلا؛ ۲۳۱۹ دلار
  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • نفت وارد کانال افزایشی شد
  • کاهش ۰.۰۲ درصدی قیمت جهانی نفت
  • کاهش ۰.۰۲ درصد ی قیمت جهانی نفت
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ |برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱