Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی شهسواری شامگاه سه شنبه در کارگروه شهرداران منطقه ۷(شرق استان کرمان) افزود:: شهرداری ها در راس هرم هیات نظارتی قرار گرفته اند  که باید چابک سازی و توانمندسازی را در دستور کار خود قرار دهند. 

وی اضافه کرد: کشور به طور جدی قصد دارد وابستگی خود را به نفت کاهش دهد و در شهرداری ها هم باید این نکته دیده شود و اینکه صرفا نگاهمان به منابع دولتی باشد ما را با مشکل مواجه می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهسواری تصریح کرد: برخی شهرداری ها فقط با ایجاد چند برنامه کوچک مانند جذب سرمایه گذار ، اجرای ممیزی و کمیسیون های ۱۰۰ و ۷۷ توانسته اند واستگی مالی به منابع دولتی نداشته باشند

وی توضیح داد:درآمد شهرداری های در بحث ارزش افزوده کاهش پیدا کرده و امسال ارزش افزوده شهرستان های شرقی ۲ میلیارد و ۸۰۰میلیون تومان بوده است که کاهش بسیار چشمگیری داشته است.

شهسواری اظهارداشت: برنامه ریزی امورات شهری حتما در دستور کار قرار بگیرد و اجرای بودجه و برنامه هایی که در شورا تصویب شده برای شهرداران حکم قانون را دارد همچنین ایجاد منابع درآمدی جدید در بحث ممیزی ،کمیسیون ماده ۱۰۰ و۷۷ ،ساماندهی املاک که توسط سودجویان تصاحب شده می تواند موثر باشد .

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری کرمان افزود: از انتقادهایی که در سازمان شهرداری ها شده اینکه شهرداری های استان کرمان کمترین استفاده را از تسهیلات این سازمان داشته اند و همچنین درباره ساماندهی ناوگان حمل نقل و عمرانی باید بدانیم دستگاه فرسوده وجود دارد و از ۲۳ مجموعه دستگاه مجموعا ۱۲دستگاه در اختیار ما قرار گرفته که امسال۲ دستگاه آن را به شهرداری گنبکی و نظام شهر داده ایم.

 وی بیان کرد: ماشین آلات عمرانی از منابع درآمدی شهرداری ها بحساب می آیند و اگر برای بهسازی و تجهیز به مشکل مواجه شدید سازمان همیاری ها کارگاهی تجهیز کرده که می توانید با هماهنگی بعمل آمده از این کارگاه استفاده کنید

وی تصریح کرد:شهرداری پیشانی شهر است و اگر مرکز شهرستان بهسازی شود بازتاب خوبی روی دهیاری ها خواهد داشت که در کمیته برنامه ریزی فرمانداران می‌توانند کمک کنند.

شهسواری اضافه کرد: در خصوص جرایم رانندگی که سهمی از این جرایم به شهرداری ها باید تعلق بگیرد حتما پیگیری بعمل خواهد آمد و شهرداران که در سازمان همیاری شهرداری ها عضو هستند و می توانند خط مشی بدهند متاسفانه برخی شهرداران برنامه خاصی ندارد.

مدیرکل امور شهری ضمن اشاره به کمک شهرداری ها در بحث مبارزه با بیماری کرونا گفت: شهرداری ها علی رغم مشکلات بسیار در بحث کمک مومنانه ،ضدعفونی معابر و ادارات ، تامین ماسک و مواد ضدعفونی و حتی تامین هزینه خرید دستگاه ها و وسایل آزمایشگاه ها مبلغی حدود ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمک کردند .

شهسواری تصریح کرد: سال گذشته مبلغ ۴میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان درآمد سازمان همیاری ها بوده و این سازمان می تواند بسیاری از کارهای عمرانی را انجام دهد و نیاز به برگزاری مناقصه از طرف شهرداری ها نخواهد بود.

شوراهای اسلامی معضل شهرداری ها شده اند.

رئیس کارگروه شهرداران منطقه هفت در ادامه گفت:شوراهای اسلامی معضل شهرداری ها شده اند مثلا بودجه مشخص شده و هزینه کرد با شورا درمیان گذاشته و مورد تایید قرار گرفت ولی با یک  تودیع و معارفه شهردار یا شورا طرح اجرا نمی گردد.

مهدی قائمی ضمن اشاره به مشکلات شهرداری ها بیان کرد: کاهش شدید اعتبارات درآمدهای جاری و پرداخت حقوق و بیمه پرسنل تمام شهرداران از جمله مشکلات عمده شهرداری ها بوده و همچنین فرسودگی ماشین آلات شهرداری ها که برای تعمیر آنها با مشکل مواجه شده ایم.

وی تاکید کرد:یکی از مصوبات شورای تامین پایش تصویری است که از شهرداری ها می‌خواهند این کار را انجام دهند اما طبق قانون باید ۶۰درصد از جرایم رانندگی تحقق یافته به شهرداری ها واریز گردد در شرق استان کرمان این اتفاق رخ نمیدهد

قائمی تصریح کرد:بسیار مطلوب است که جهت اتمام پروژه های نیمه تمام شهرها خصوصا پروژه های مربوط به زیرساخت شهری از تسهیلات ارزان قیمت وزارت کشور خاص همان پروژه تصویب شود زیرا باتوجه به زلزله سال ۸۲ زیرساخت شهر بم و شهرهای اطراف آن به شدت آسیب دید و تخریب شد.

 چابک سازی شهرداری ها، بحث ایجاد تاکسی شهری ،راه اندازی کمسیون ماده ۷۷ و ۱۰۰ شهرداری ها، افزایش تخصیص اعتبار برای فرمانداری های شرق استان، برنامه ریزی جهت جذب سرمایه گذار و مشارکت مردمی ، پیگیری جهت واریز جرایم رانندگی به شهرداری ها ، کمبود اعتبار جهت پرداخت حقوق و بیمه پرسنل شهرداری ها از جمله مواردی بود که توسط شهرداران شرق استان در این کارگروه به آن اشاره شد.

برچسب‌ها خبرگزاری جمهوری اسلامی کرمان بم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خبرگزاری جمهوری اسلامی کرمان بم خبرگزاری جمهوری اسلامی کرمان بم شهرداری ها شرق استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۲۱۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهیه پیش نویس سند عملیاتی تحقق شعار سال در خراسان شمالی

به‌گزارش خبرگزاری صدا وسیما خراسان شمالی؛ مرتضی بهزادفر با حضور در نخستین برنامه زنده رصد شبکه اترک در سال جاری، با بیان اینکه طی سال‌های اخیر مقام معظم رهبری نامگذاری شعار سال را با نگاه عالمانه با محوریت اقتصاد قرار داده اند، گفت: مشارکت مردم و مردمی سازی اقتصاد بسترساز جهش در اقتصاد خواهد بود.
وی افزود: براساس ابلاغ سیاست‌های کلی در هر دو مورد بر موضوعات کلیدی نظیر پیشرفت اقتصادی توام با عدالت و مردمی سازی اقتصاد به عنوان هسته‌های اصلی و نقش مردمی به صورت ویژه تاکید شده است.

تعاونی‌ها به عنوان الگوی اصلی مردمی سازی اقتصاد
بهزادفر با بیان اینکه در برنامه پنجم و ششم توسعه توجه به سهم تعاونی‌ها به عنوان الگوی اصلی مردمی سازی اقتصاد تاکید شد، اما توفیق زیادی در این حوزه وجود نداشته است، ابراز امیدواری کرد: با سیاست‌های کلان و برنامه ریزی‌هایی که اکنون در زمینه مردمی سازی انجام شده و تاکیدات مقامات عالی رتبه کشور بر تدوین سند اجرایی یکساله زمینه تحقق این مهم در استان و کشور فراهم شود.

رشد اقتصادی استان بر اساس شعار
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به ابلاغ بخشنامه در قالب تدوین سند از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور به استان‌ها برای تحقق جهش تولید با مشارکت مردم اشاره کرد و افزود: در این برنامه بر رشد اقتصادی استان بر اساس شعار سال، شیوه‌ها و راهکار‌های مشارکت حداکثری مردم، فعالان اقتصادی و نخبگان، برنامه رشد اقتصادی، حفظ محیط زیست، حمایت از توسعه و تجاری سازی فناور‌های راهبردی، توجه به زنجیره‌های ارزش صنایع استان و توجه به نقش آفرینی پارک علم و فناوری و ظرفیت نخبگان و صنایع خلاق و... تاکید شده است.

احیای واحد تعطیل و توسعه تعاونی‌ها
وی ادامه داد: در این سند بر احیای واحد‌های راکد و نیمه تعطیل، توسعه تعاونی ها، مشارکت صندوق ها، بانک‌های خصوصی، بیمه‌ها و ابزار و شیوه‌های نوین تامین مالی و اتمام طرح‌های نیمه تمام که نقش پیشران اقتصادی در استان دارند نیز توجه ویژه شده است.

تهیه هشت بسته، محور اساسی جهش تولید در استان
بهزادفر اضافه کرد: برنامه رشد اقتصادی استان بر اساس شعار سال و همسو با سیاست‌های کلی برنامه هفتم پیشرفت و سند آمایش در برنامه اولیه پیشنهادی و عملیاتی این سازمان در قالب ۸ بسته، محور اساسی جهش تولید در استان تهیه شده است.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت: رویکرد سازمان برنامه و بودجه، برنامه ریزی برای انجام اقداماتی است که قابلیت اجرایی یک ساله داشته باشد تا نتیجه این اقدامات زودتر به منصه ظهور برسد.
توانمند سازی جوامع محلی در روستا‌های استان
بهزادفر در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه توجه به توانمند سازی جوامع محلی در روستا‌های استان به صورت ویژه در دستورکار قرار گرفته است، افزود: ۳۰ درصد اقتصاد مردم استان وابسته به روستا است و فعالیت بخش کشاورزی برای استان یک محور مهم رونق اقتصادی و زمینه مشارکت مردم با رویکرد تحقق شعار سال است.
وی تصریح کرد:در همین راستا توسعه اشتغال و اجرای طرح توان افزایی جوامع محلی مورد توجه جدی قرار گرفته است و تاکنون سند توسعه اشتغال برای ۵۰۰ روستای استان اجرا شده است.

دیگر خبرها

  • اجرای ۸ پروژه عمرانی در پیربازار با اعتبار ۴ میلیارد تومانی
  • مسیر فعلی مونوریل قم توجیه ترافیکی ندارد
  • استفاده از الگوهای نوین مشارکتی در پروژه‌های شهری اصفهان
  • تهیه پیش نویس سند عملیاتی تحقق شعار سال در خراسان شمالی
  • سند توسعه خراسان شمالی برای ۵۰۰ روستا عملیاتی شد
  • تولید ۴۴ هزار قالب جدول بتنی در شهرداری قم / خودکفایی در تولید آسفالت شهری
  • رویداد ویژه «ایمنی و حمل و نقل» در پایتخت 
  • سال جدید برنامه‌های خوبی را برای توسعه و عمران شهر ایلام داریم
  • چابک سازی سازمان غذا و دارو؛ هیچ کوتاهی قابل اغماض نیست
  • رشد صادرات فرآورده‌های سلامت محور/ چابک سازی سازمان غذا و دارو