Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری سوریه (سانا)، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل از محاصره‌ای که همه مردم سوریه را تحت تأثیر قرار می‌دهد و نیز از آمریکا که حملات گروه‌های مسلح را در ادلب محکوم نکرده، انتقاد کرد و گفت، داعش همچنان حمله می‌کند و نظامیان این گروه تروریستی از زندان‌های شمال شرقی سوریه فرار کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با یادآوری این موضوع به آمریکایی‌ها که قطعنامه ۲۲۵۴ با احترام به حاکمیت و استقلال سوریه آغاز می‌شود، گفت، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل از روسیه و سوریه خواست به آتش‌بس در ادلب پایبند باشند و اکنون مسکو نیز از آمریکا می‌خواهد کسانی را که این آتش‌بس را نقض می‌کنند، شناسایی کند.

نبنزیا ادامه داد، راه‌حل بحران سوریه با پایان دادن به اشغال‌گری خارجی آغاز می‌شود و این اقدام بازگشت آوارگان را پس از رفع محدودیت‌های سفر به دلیل شیوع کرونا هموار می‌کند.

وی گفت، تلاش برای سوءاستفاده از گروه‌های تروریستی به منظور تحقق اهداف سیاسی نوعی سیاسی کردن بحران سوریه بوده و نشست‌های مکرر شورای امنیت پیرامون تسلیحات شیمیایی و مسائل انسانی تنها ابزارهای فشاری بر سوریه هستند.

311312

کد خبر 1400470

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سوریه روسیه ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۲۱۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده روسیه از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل حمایت کرد

واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در شورای امنیت در جلسه تشکیل شده پیرامون عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل گفت: «به رسمیت شناختن فلسطین در درازمدت به حل مناقشه دو طرف کمک می‌کند». 

به گزارش الجزیره، وی همچنین ضمن انتقاد شدید از اظهارات سفیر رژیم صهیونیستی که گفته بود فلسطین معیار‌های لازم برای عضویت کامل در سازمان ملل را ندارد، گفت که این رژیم پیش‌تر علیرغم نداشتن این معیار‌ها در سازمان ملل پذیرفته شده است.

نبنزیا همچنین به ممانعت دائمی رژیم صهیونیستی در برابر ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه اشاره کرد و گفت: «اسرائیل کاروان‌های بشردوستانه در غزه را هدف قرار می‌دهد و مانع کار آنها می‌شود». 

تحلیلگران می‌گویند بعید است شورای امنیت امروز عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را تصویب کند و احتمالا آمریکا آن را وتو خواهد کرد. با این حال صرف نظر از نتیجه، این رای فشار اخلاقی و سیاسی بیشتری بر آمریکا و رژیم صهیونیستی وارد می‌کند و انزوای دو کشور را تا اندازه‌ای افزایش خواهد داد.

گفتنی است، قطعنامه شورای امنیت برای تصویب شدن نیاز به دست کم ۹ رای موافق دارد و نباید توسط ۵ عضو دائم (چین، روسیه، فرانسه، انگلیس و آمریکا) وتو شود. 

در صورت تصویب شدن، این قطعنامه به مجمع عمومی سازمان ملل خواهد رفت که ۱۹۳ عضو دارد و در آن جا فلسطین باید دو سوم آرای کشور‌ها را به دست بیاورد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • گروه ۷ کشور‌های همکاری کننده با روسیه را تهدید به تحریم کرد
  • گروه ۷ کشورهای همکاری کننده با روسیه را تهدید به تحریم کرد
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه صنایع وابسته به پهپاد و موشک ایران/ وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در شورای امنیت توسط آمریکا/ روایت امیرعبداللهیان از رایزنی‌های دیپلماتیکش در نیویورک/ حمله اسرائیل به پایگاه‌های دفاع هوایی در جنوب سوریه
  • نماینده روسیه: شرم بر آمریکا باد!
  • تحریم های هماهنگ آمریکا و انگلیس علیه ایران اعلام شد
  • نماینده روسیه از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل حمایت کرد
  • بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم
  • تحریم‌های جدید آمریکا و بریتانیا علیه ایران
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • روسیه خواستار بررسی تحریم اسرائیل در شورای امنیت شد