Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@12:11:29 GMT

جامعه عشایری استان اردبیل عاری از ویروس کرونا است

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۲۱۵۶۴

جامعه عشایری استان اردبیل عاری از ویروس کرونا است

معرفت آذری روز چهارشنبه در جلسه توزیع پنل‌های خورشیدی و تانکرهای آب سیار بین عشایر بخش شاهرود خلخال افزود: برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زمان کوچ بهاره بسته‌های بهداشتی شامل دستکش یکبار مصرف .ماسک ، محلول ضدعفونی کننده وآب معدنی بصورت رایگان به عشایر کوچنده در مناطق مختلف استان اردبیل ارائه شد.

او گفت: همزمان با کوچ عشایر امسال تیم واکسیناسیون اداره کل دامپزشکی، عوامل نیروی انتظامی و عاملان توزیع نیازهای ضروری عشایر کوچنده در زمان مقرر در مسیر کوچ نسبت به ارائه خدمات اقدام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توزیع پنل‌های خورشیدی وهمچنین تانکرهای ذخیره آب در بین جمعیت عشایری بخشی از امکانات رفاهی موردنیاز جمعیت مولد کار تولید عشایری استان تامین می‌شود.

آذری از اختصاص اعتبار مورد نیاز برای  تامین یارانه حمل آرد و سوخت عشایر استان اردبیل خبر داد و گفت: برای اولین بار نسبت به اختصاص ۶ میلیارد ریال یارانه اقدام شده که به حساب‌های بانکی عشایر  واریز خواهد شد.

مدیرکل امور عشایر استان اردبیل همچنین از توزیع پنل‌های خورشیدی رایگان در بین جامعه عشایری که از توان مالی کمتری برخوردار هستند، خبر داد افزود: تلاش می‌کنیم پنل‌های خورشیدی رایگان به عنوان نمونه و الگو در بین جامعه عشایری که از توان مالی کمتری برخوردار هستند توزیع شود.

وی گفت: ۹ صندوق اعتبارات خرد زنان عشایری با عضویت ۲۱۸ نفر در سال گذشته برای کمک به اشتغال زنان عشایری تاسیس شده و تلاش و جدیت بر توسعه و رونق فعالیت‌های این صندوق‌هاست.
او اظهارداشت: ۱۵ صندوق اعتبارات خرد زنان عشایری در مناطق عشایرنشین استان با عضویت ۳۴۵ نفر از زنان عشایری در زمینه‌های صنایع دستی، دامداری، گیاهان دارویی، پرورش بوقلمون، پرورش مرغ بومی، پرورش زنبور عسل و ساخت آلاچیق عشایری فعالیت دارند.

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل با اشاره به توزیع تانکرهای آب برای استفاده از آب شرب سالم بهداشتی در بین عشایر استان اردبیل گفت: امروز  ۵۰ دستگاه پنل خورشیدی و  ۱۵۰ دستگاه تانکر پلاستیکی هزار لیتری بین  عشایر بخش شاهرود خلخال توزیع می‌شود.

وی گفت: اعتبار تهیه ، خرید و توزیع پنل‌های خورشیدی و تانکرهای آب توزیع شده در بین عشایر منطقه جنوب استان اردبیل در بخش شاهرود خلخال به ارزش تقریبی ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده تامین شده است.

وی اظهارداشت: پارسال نیز ۱۰۰ پنل خورشیدی و ۴۰ دستگاه تانکر ۲ هزار لیتری در بین جمعیت عشایری بخش خورش‌رستم خلخال توزیع شد و سال آینده نیز پنل‌های خورشیدی و تانکرهای آب در بین عشایر بخش مرکزی خلخال توزیع خواهد شد.

عشایر استان اردبیل با ۱۲ هزار و ۸۰۰ خانوار و با ۶۶ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت ۵.۴ درصد جمعیت استان و ۵.۶ درصد جمعیت عشایر کشور را به خود اختصاص داده و از ۲ ایل شاهسون و قره‌داغ و ۲ طایفه مستقل شاطرانلو و فولادلو تشکیل شده‌اند، عشایر استان اردبیل ساکن در ۱۱ شهرستان استان، دارای ۴۵ طایفه بوده و در ۵۷۲ قشلاق، ۲۳۷ ییلاق، هفت زیست بوم، ۵۱ سامانه، هزار و ۵۲۷ اوبه زندگی می‌کنند.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی زندگی عشایری اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی زندگی عشایری اردبیل وزارت جهاد کشاورزی زندگی عشایری اردبیل توزیع پنل های خورشیدی عشایر استان اردبیل پنل های خورشیدی زنان عشایری تانکرهای آب بین عشایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۲۱۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمه رایگان مادران غیر شاغل روستایی و عشایر دارای سه فرزند و بیشتر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ مدیر صندق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان اصفهان گفت: مادران غیر شاغل روستایی و عشایری که تاریخ تولد فرزند سوم و بیشتر آنها از اول فروردین ۱۳۹۶ به بعد است، می‌توانند تا ۳۱ فروردین برای استفاده از مزایای بیمه تامین اجتماعی شامل (از کار افتادگی، بازنشستگی، بازماندگان متوفا و نقل و انتقال سوابق) ثبت نام کنند.
کیانوش کازرونی افزود: مادران دارای سه فرزند می‌توانند با مراجعه به سایت www.roostaa.ir و ورود به بخش (ثبت نام مادران روستایی و عشایری (غیر شاغل)) ثبت نام کنند.
وی گفت: این قانون شامل زنان ساکن مناطق روستایی و عشایری است و از طریق صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اعمال می‌شود.
کازرونی با بیان اینکه اولویت تکمیل ثبت نام با مشمولانی است، که منطبق با فراخوان، شرایط لازم را احراز و زودتر اقدام به ثبت نام کرده باشند، افزود: حق بیمه مادران غیر شاغل روستایی و عشایر به همت دولت پرداخت خواهد شد و متقاضیان می‌توانند از طریق موسسه‌های کارگزاری یا مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی صندوق ثبت نام کنند.
مدیر صندق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان اصفهان گفت: این اقدام در راستای اجرای ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است
سه هزار و ۹۱۵ نفر از زنان روستایی و عشایری استان اصفهان تحت پوشش صندوق بیمه قرار دارند.

دیگر خبرها

  • ضرورت رفع مشکلات عشایر خوزستان در فصل کوچ
  • آغاز کوچ ۱۱ هزار خانوار عشایری در لرستان
  • افتتاح نیروگاه خورشیدی ۶.۱ مگاواتی منطقه ویژه سمنان
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • توزیع بیش از ۶۸ هزار تذکره در کنر
  • بیمه رایگان زنان غیرشاغل روستایی و عشایر دارای ۳ فرزند
  • زنان غیرشاغل روستایی و عشایر دارای ۳ فرزند به‌صورت رایگان بیمه می‌شوند
  • بیمه رایگان مادران غیر شاغل روستایی و عشایر دارای سه فرزند و بیشتر
  • بیمه رایگان برای مادران روستایی و عشایر دارای ۳ فرزند در کرمانشاه
  • بیمه رایگان مادران روستایی و عشایری در هرمزگان