Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قزوین مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: مراکز الکترونیکی مثبت زندگی در قزوین راه‌اندازی می‌شود، این مراکز مجموعه‌ای از خدمات سطح یک سازمان بهزیستی را در بستر فناوری اطلاعات در راستای بهتر زیستن جامعه هدف بهزیستی ارائه می‌کند.

علیرضا وارثی، مدیرکل بهزیستی استان قزوین در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به راه‌اندازی مرکز مثبت در قزوین، تصریح کرد: با توجه به توسعه فناوری‌های نوین و نظریات جدید حوزه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی مبنی بر اینکه خدمات دستگاه‌ها باید به سمت الکترونیکی شدن هدایت شوند، مراکز «مثبت زندگی» باهدف ارائه خدمات الکترونیکی به جامعه هدف بهزیستی و افراد دارای معلولیت، راه‌اندازی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: جامعه هدف بهزیستی را اغلب افراد دارای معلولیت تشکیل داده‌اند و به علت عدم مناسب‌سازی فضاهای عمومی، تردد در سطح شهر برای آن‌ها مشکل است، بنابراین این مراکز با ارائه خدمات الکترونیکی بخش زیادی از مشکلات تردد افراد دارای معلولیت برای دریافت خدمات را رفع خواهد کرد.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین اظهار کرد: در این مراکز خدماتی از قبیل ثبت فرزندخواندگی و تشکیل پرونده، ثبت درخواست تشکیل پرونده و پاسخگویی به مراجعین، مصاحبه اولیه، اخذ و بررسی مدارک، تحلیل تشخیص و تعیین اولویت‌های نیاز مددجو، ارجاع درخواست‌های جامعه هدف، انجام می‌شود.

وی یادآور شد: پیگیری امور مددکار خانوار، ارجاع به مراکز سطح بالاتر و سایر دستگاه‌ها، نیازسنجی و داشته سنجی محلی، شناسایی داوطلبین، خیرین، معتمدین محلی و حمایت‌طلب، شناسایی، بررسی و تحلیل وضعیت اجتماعی محله، تسهیلگری و تشکیل تیم محله و اقدامات اجتماع‌محور، شناسایی فعال جامعه هدف، ارائه آموزش‌های تشکیل و تحکیم بنیاد خانواده، آموزش‌های مهارت‌های زندگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، آگاه‌سازی برای پیشگیری از معلولیت، غربالگری سطح یک پیشگیری از معلولیت‌ها نیز از دیگر خدمات ارائه‌شده توسط این مرکز است.

وارثی خاطرنشان کرد: مراکز مثبت زندگی در توزیع عادلانه خدمات به جامعه هدف سازمان تأثیرگذار است، هر طرحی دارای دستورالعمل مشخص بوده و در این زمینه چنانچه زیرساخت‌های اجرایی این مراکز فراهم شود تسریع درروند ارائه خدمت و توزیع برابر خدمات به عموم مددجویان را خواهیم داشت.

وی اظهار کرد: در این مراکز روند خدمات مشخص است بطوریکه از نقطه ورودی تا دستیابی به خدمت موردنظر مسیر مشخص‌شده تا خدمت موردنظر توسط مددجو در حداقل زمان دریافت شود، این مراکز با توجه به اینکه توسط بخش غیردولتی اداره می‌شوند موجب اشتغال‌زایی افراد در جامعه شده و از طرفی مددجویان با دریافت خدمات از این مراکز به‌صورت شفاف فعالیت‌های بهزیستی را دریافت خواهند کرد.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین با اشاره به شرایط لازم برای تأسیس مرکز مثبت زندگی خاطرنشان کرد: حداقل فضای موردنیاز جهت تأسیس مرکز برای حداکثر ۴۵۰ پرونده ۷۰ مترمربع است؛ به ازای هر ۱۵۰ پرونده نیز حضور یک نیروی مددکار الزامی است و باید مؤسس تمامی حقوق مزایا کارکنان را طبق قانون کار و تأمین اجتماعی بیمه پرداخت کند.

وی افزود: متقاضیان تأسیس مرکز مثبت زندگی بعد از ثبت درخواست، آپلود مدارک اولیه، تأیید بهزیستی شهرستان جهت دریافت عدم اعتیاد وعدم سوءپیشینه و تأیید تحصیلی معرفی می‌شوند، واحد انفورماتیک نسبت به ارزیابی شاخص بارگذاری مستندات توسط متقاضی اقدام و بعد از اخذ نمره حدنصاب مصاحبه حضوری صورت می‌گیرد سپس جهت دریافت پروانه فعالیت و مسئول فنی اقدام می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سازمان بهزیستی معلولان مدیرکل بهزیستی استان قزوین مثبت زندگی راه اندازی جامعه هدف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۲۲۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی کامل بخش دیالیز بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذری

دکتر شیوا گفت:این بخش با ۱۸ تخت مجهز به آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا، آماده ارائه خدمات به بیماران کلیوی اطفال در استان آذربایجان شرقی می‌باشد.

وی افزود: بخش دیالیز این بیمارستان با هدف ارائه خدمات تخصصی و با کیفیت به بیماران کلیوی اطفال در استان راه اندازی شده است. امیدواریم با راه اندازی این بخش، بتوانیم گامی در جهت ارتقای سطح سلامت کودکان مبتلا به بیماری‌های کلیوی برداریم. 

وی گفت:این بخش با همکاری اساتید و متخصصان مجرب دانشگاه علوم پزشکی تبریز تجهیز و راه اندازی شده است و از کلیه امکانات و تجهیزات مدرن برای ارائه خدمات به بیماران برخوردار می‌باشد.

رئیس بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذری همچنین از خیر محترم حاجی کریم مردانی آذرو استاندار محترم و همچنین ریاست دانشگاه علوم پزشکی تبریزکه در تجهیز این بخش یاری رساندند، قدردانی کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • در حوزه ارائه خدمات الکترونیکی به رشتوندان اتفاقات خوبی صورت گرفته است/گام های موثر مدیریت شهری در ممیزی املاک
  • آکادمی ورزش و تندرستی دانشگاه علامه‌طباطبایی راه‌اندازی شد
  • «آکادمی ورزش و تندرستی» دانشگاه علامه‌طباطبائی راه‌اندازی شد
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • پلمب یک مرکز غیرمجاز خدمات زیبایی در سمنان
  • ارائه تسهیلات ۹۰ درصدی در گمرک قزوین
  • استفاده از خدمات دولتی برای فعالانی که مجوز کاغذی دارند، ممنوع می‌شود
  • فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان
  • واریزبخشی از مطالبات مراکزدرمانی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • راه اندازی کامل بخش دیالیز بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذری