Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از افزایش بدحال کرونایی در روزهای اخیر خبر داد و گفت: تست‎‌های مثبت به این ویروس ۱۵ درصد افزایش یافته است. ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳ استانها کهگیلویه و بویراحمد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، به‌نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، پرویز یزدان‌پناه اظهار داشت: تا دو هفته گذشته، روزی 200 نمونه داشتیم که حدود 5 تا 8 درصد موارد، مبتلا به کرونا بودند اما هم اکنون روز‪ انه 280 نمونه داریم که تعداد موارد مثبت 15 درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد افزود: ما هنوز وارد پیک بیماری کرونا نشده ایم و حدود 90 درصد موارد مبتلا به کرونا شناسایی شده در استان علائم بالینی خاصی نداشته و نیازی به بستری ندارند.

‌یزدان‌پناه ادامه داد: طی بازدیدهایی که از اصناف داشتیم متاسفانه شاهد بی‌توجهی و بی‌اهمیت گماشتن کرونا، توسط مردم، اصناف و ادارات بودیم که کمتر از 5 درصد جمعیت از ماسک و وسایل حفاظتی استفاده می‌کردند.

وی ابراز کرد: اصنافی مانند فروشگاه‌های پوشاک زنانه و مردانه‌، موبایل فروشی‌ها، اغذیه فروشی‌ها‌، دفاتر پیش‌خوان و ادارات و نهادها از جمله مکان های خطر آفرین در انتقال بیماری کرونا هستند که موارد ابتلای زیادی را باعث می شوند.

یزدان‌پناه گفت: همه اقشار اجتماعی در کاهش و کنترل کووید 19 مسئول هستند زیرا اگر همه ابزار و امکانات پای کار باشند، باز پایه و اساس ریشه کنی یک بیماری همکاری مردم است.

ایلام به وضعیت قرمز کرونا بازگشتتهران| ابتلای 38 معتاد متجاهر به کرونا/ جمع‌آوری معتادان متجاهر زن آغاز می‌شودرشد صعودی کرونا در خراسان‌شمالی ادامه دارد؛ چرا مردم بی اعتنا شده‌اند؟‌+ فیلم‌

وی خاطرنشان کرد: برای مثال در یک پاساژ سه مورد مثبت به کرونا شناسایی شد که دستورات لازم جهت قرنطینه و درمان به آنها اعلام شد اما متاسفانه فردای آن روز طی بازدیدی که همکاران ما از این صنف داشتند متاسفانه شاهد حضور این بیماران در محل کار بودیم که این خود یک تخلف بود و پیگرد قانونی دارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ادامه داد: وقتی یک صنف در رعایت دستورالعمل‌ها کوتاهی می‌کند، مردم باید خودجوش آن صنف را تحریم کرده و شخصا در راستای حفظ سلامت جامعه تلاش کنند.

وی همچنین مطب‌ها، اورژانس‌ها، درمانگاه‌ها، مراکز عمومی، بازارها، مراسمات ختم و جشن‌های عروسی را از دیگر کانون‌های پرخطر در انتقال کرونا عنوان کرد و افزود: در روزهای آینده اگر یک یا چند مغازه پاساژی، در رعایت پروتکل‌های بهداشتی کوتاهی کنند با دستور دادستانی، کل پاساژ را پلمب می‌کنیم.

یزدان‌پناه با اشاره به جذب نیروهای بهداشتی و درمانی در قالب قرار داد 89 روزه، تصریح کرد: در ابتدای شیوع بیماری کرونا در کشور، وزارت بهداشت این اختیار را به دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور داد که در صورت نیاز با نیروهای بهداشتی و درمانی، قرارداد 89 روزه‌ای برقرار کنند که ما نیز به جذب نیرو اقدام کردیم.

وی عنوان کرد: پس از سه ماه این قراردادها به اتمام رسید و دیروز حقوق این افراد پرداخت شد. وزارت بهداشت اختیار جذب مجدد را به دانشگاه‌ها نداده ‌اما پیشنهاد دادیم که برای آزمون جدید جذب نیرو، امتیازی برای این افراد به صورت ویژه در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/ ز

R41452/P/S6,69/CT12

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد دانشگاه علوم پزشکی یزدان پناه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۲۲۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی با نماینده ولی فقیه در استان

نماینده ولی فقیه در استان گفت: اسلام دوست دارد برنامه‌ای پیاده کند تا بشر هم ازسلامت جسم و هم سلامت روح برخوردار باشد و بکوشد تا همه جنبه‌های زندکی خود راتامین سازد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود: دین اسلام برای بهتر زیستن بشر به سلامتی انسان‌ها توجه بسیاری قایل است، زیرا سلامتی انسان سبب می‌شود اززندکی خود لذت برده و به سعادت نزدیک شود.

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید قدر جوانی را قبل از پیری، سلامتی را قبل از بیماری، غنای خود را راقبل ازفقیری و زندگی تان را قبل ازمرگ دانسته و غنیمت بشمارید افزود: در دین اسلام تاکید بیشتری به پیشگیری قبل از درمان شده است و حتی اهمیت داده شده است و سعی دارد برای انسان‌ها راه‌هایی که سلامت راحفظ می‌کندمعرفی کند.

وی ورزش کردن، پرهیز از فشار‌های روحی در مواقع مختلف، روزه داری، پرهیز از اسراف در همه بخش‌ها و در نهایت ازدواج را از تاکیدات دیگر اسلام برای سلامتی انسان برشمرد و گفت: ازدواج سبب سلامتی روح و جسم شده و از بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری می‌کند، اسلام سعی دارد ورزش کردن رادر بین مردم نهادینه کند تا سلامتی مردم به خطر نیفتد و با ورزش سلامت روح و سلامت جان خود راتامین کند.

امام جمعه تبریز در بخش پایانی سخنان خود لظهار داشت: رسانه ملی نقش مهمی در سلامت جامعه دارد، چون مردم باید ببینند و بشنوند تا موضوع فرهنگ سازی در زمینه سلامت و ورزش کردن نهادینه شود.

 رییس دانشگاه علوم پرشکی تبریز نیزگفت: یکم تا هفتم اردیبهشت هفته سلامت نامگذاری شده است و امسال با شعار «سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت» در خصوص پیشگری از بیماری‌ها اقدام می‌شود.

نقی پور افزود: برای سلامت مردم و گسترش عدالت در بخش سلامت، برنامه سلامت خانواده که ازمنویات مقام معظم رهبری است به کارنامه تبدیل شده است و در شهر‌های بالای ۵۰ هزارنفر هم اجرایی می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است
  • وزیر علوم به یاسوج سفر می‌کند
  • ۴۶ بیمار هموفیلی در استان وجود دارد
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • اغازواکسیناسیون پنوموکوک (سینه پهلو)در مجموعۀ زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • برگزاری آیین تکریم و معارفه سرپرست بیمارستان شهید جلیل یاسوج
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد
  • دیدار جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی با نماینده ولی فقیه در استان
  • آمار داوطلبان نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ کهگیلویه و بویراحمد