Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رییس دادگستری شهرستان بم گفت: در حال حاضر ۳۲ محکوم مالی و جرائم غیر عمد در زندان بم هستند که برای آزادی آن‌ها به مبلغی قریب به یک میلیارد و هشتصد میلیون تومان نیاز است. تاریخ انتشار: 14:00 - 28 خرداد 1399 - کد خبر: ۶۲۹۸۰۵

مصطفی عارف کیا در گفت‌وگو با میزان؛ به تشکیل و راه اندازی شورای مصلحین و حکمین قرآنی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: تلاش می‌کنیم تا بتوانیم از ظرفیت‌های این شورا که اعضای آن از متنفذین و مقبولین مردم شهرستان بم هستند در جهت ترویج فرهنگ گذشت و صلح و سازش گام‌های بزرگی برداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام قضایی یادآور شد: به همت خیرین، نیکوکاران و ستاد دیه استان طی یک سال گذشته و با برگزاری جشن‌های گلریزان در سطح شهرستان مبلغی بیش از هشتصد و شصت و یک میلیون و چهارصدهزارتومان جمع آوری شد و تعداد ۳۹ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد از زندان این شهرستان رهایی یافته و به آغوش گرم خانواده خود بازگشته اند.

رییس دادگستری بم با بیان احادیثی از ائمه اطهار سلام الله علی‌ها و آیاتی از کلام الله مجید در خصوص اهمیت بخشش و گذشت، گفت: یکی از بهترین اعمال کمک به مستمندان و نیازمندان است که ما بایستی فرهنگ سازی کنیم که این فرهنگ به مفهوم واقعی خود نهادینه شود.


وی با اشاره به اینکه زندان محل نگهداری محکومین جرائم خشن و امنیتی و افراد شرور است، افزود: زندان محل نگهداری محکومین مالی یا محکومین جرائم غیرعمد نیست و درست نیست که شخصی را به علت فقر در زندان نگهداری کنیم.


عارف کیا بیان کرد:  در جرائم غیرعمد هم سوء نیتی در کار نیست و ممکن است برای هریک از ما اتفاق بیفتد و حادثه همیشه خبر نمی‌کند و شاید با یک اتفاق و سهل انکاری مشکل بزرگی به وجود بیاید و از سوی دیگر به زندان افتادن یک شخص چه مشکلاتی را برای خانواده وی اتفاق می‌افتد و حتی در جرائم عمدی هم خانواده مجرمین بی تقصیرند.

رییس دادگستری شهرستان بم گفت: پیشگیری از جرائم، کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و اصلاح و تربیت مددجویان زندانی و بازگشت سعادتمندانه آن‌ها به اجتماع و داشتن جامعه‌ای سالم در کنار بهبود وضعیت این افراد از رویکرد‌های مورد توجه قوه قضاییه طی چند سال گذشته بوده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کاهش جمعیت کیفری صلح و سازش محکومین مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۲۳۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،به گزارش روابط عمومی زندان جهرم، خانمی با مراجعه به دفتر مددکاری زندان جهرم ،۲۰ میلیون تومان را برای آزادی فردی بدهکار واریز و رسید آن را به عنوان هدیه تولد همسرش به وی اهدا کرد.
خیران و نیکوکارانی که قصد کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد را دارند، می‌توانند هدایای نقدی خود را به شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۶۰۴۲۱۴۲۸۶ به نام انجمن حمایت زندانیان شهرستان جهرم واریز کنند.

شهرستان جهرم در جنوب فارس و در فاصله ۱۹۰ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • کمک ۱۷۰ میلیون تومانی نیرو‌های یگان حفاظت زندان‌های فارس به جشن گلریزان
  • نقش پررنگ سینما در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد
  • خطیر: چه باشم چه نباشم برای استقلال خوشحالم
  • قاتل گربه ها به ۱۴ ماه زندان محکوم شد !
  • کرمانشاه نیازمند انجام اقدامات قرارگاهی است
  • هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم
  • افتتاح ۲۷ مدرسه در ۶ ماه در وسیع ترین منطقه آموزش و پرورش کشور
  • هزینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد گرمسار چقدر است
  • خیران سیستانی یک میلیارد و ۶۷۰ میلیون ریال در جشن گلریزان کمک کردند
  • رهایی یک بانوی لرستانی با همکاری ستاد دیه و خیران از زندان