Web Analytics Made Easy - Statcounter

روند شیوع کرونا در برزیل باعث شد تا احتمال ثبت رکورد میلیونی ابتلا به کروناویروس در برزیل محال به نظر نیاید.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، در حالی‌که شمار قربانیان ویروس کرونا در جهان از 446 هزار نفر فراتر رفته است، آمارهای رسمی نشان می‌دهد تاکنون بیش از ۸ میلیون و 283  هزار نفر به این ویروس مبتلا شد‌ه‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جایگاه آمریکا همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ است و بیشترین میزان قربانیان و مبتلایان به این بیماری را دارد. برزیل و روسیه نیز به‌لحاظ تعداد مبتلایان به‌ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم جای گرفتند و برزیل و انگلیس پس از آمریکا، بیشترین شمار قربانیان ناشی از کروناویروس را به خود اختصاص داده‌اند.

۱۰ کشور نخست جهان بر مبنای تعداد افراد مبتلا به کرونا

ادامه روند افزایشی شیوع کرونا در آمریکای جنوبی و حوزه دریای کارائیب باعث شد تا سازمان ملل متحد با هشدار درباره این بحران اعلام کند ۴۰ میلیون نفر به‌سمت نا امنی غذایی سوق یافته‌اند. این نهاد بین‌المللی همچنین خواستار اقدام فوری برای جلوگیری از همه‌گیری گرسنگی در این منطقه شد.

برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد در گزارش خود آورده است: ۱۱ کشور حوزه فعالیت این سازمان در منطقه آمریکای لاتین با نا امنی شدید غذایی مواجه هستند. 

​​​​​​بیشتر بخوانید:

مرز‌های کانادا و آمریکا همچنان بسته می‌ماند

افزایش آمار آمریکایی‌های گرسنه 

مردم آمریکا از سویی با بحران کرونا مواجه‌اند و از سوی دیگر با ادامه یافتن این بحران مشکل پیدا کردن غذا  به دیگر مشکلاتشان افزوده شده است. بانک غذای واشنگتن از افزایش چهار برابری مراجعه‌کنندگان از زمان آغاز همه‌گیری ویروس کرونا در چهار ماه گذشته خبر داد. این نگرانی وجود دارد مردم آمریکا نه‌تنها در یکی دو ماه اخیر، بلکه برای مدتی طولانی به این کمک‌ها نیازمند باشند.

طبق آخرین آمار، در ۲۴ ساعت گذشته ۸۴۰ نفر دیگر به جمع قربانیان کرونا در ایالات متحده‌ افزوده شد تا مجموع قربانیان به 119 هزار و 133 نفر برسد. همچنین ۲۴ هزار و ۲۱۹ مورد جدید به مبتلایان ویروس کووید-۱۹ افزوده شد و مجموع این آمار به 2 میلیون و 208 هزار و 286 نفر افزایش یافت.

مقایسه آمار و ارقام نشان می‌دهد تعداد مبتلایان به کروناویروس و قربانیان این ویروس ناشناخته در آمریکا بار دیگر روند صعودی در پیش گرفته است.

اما در آمریکای جنوبی وضعیت برزیل دست‌کمی از آمریکا ندارد. این کشور اکنون رکورد جدیدی از موارد ابتلای به کرونا در یک روز را به نام خود ثبت کرده است؛ چه اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۳۴ هزار و 918 مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور ثبت شد. هم‌اکنون بیش از 928 هزار مورد ابتلا به کرونا در این کشور وجود دارد که بعد از ایالات متحده در جایگاه دوم است. تعداد قربانیان در این کشور به ۴۵ هزار و 456 نفر افزایش یافته است.

روند صعودی ابتلا به کرونا و افزایش تعداد جان‌باختگان بر اثر ابتلا به این ویروس باعث شده است تا هیچ نشانه‌ای از کاهش آلودگی در این کشور مشاهده نشود و با ادامه این روند احتمالاً برزیل تا پایان هفته یک میلیون مورد ابتلای به کرونا را ثبت خواهد کرد. این کشور در حال حاضر کانون شیوع ویروس کرونا در جهان است.

در هندوراس نیز «خوان اورلاندو هرناندز»، رئیس‌جمهور این کشور از ابتلای خود و همسرش به ویروس کرونا خبر داد. 

افراد مبتلا به کرونا در اروپا ردیابی می‌شوند

اتحادیه اروپا در تعامل با شرکت‌های دانش‌بنیان به توافق بر سر استانداردهای  فنی تولید اپلیکیشن‌های هوشمند ردیاب ویروس کرونا دست یافت؛ گامی که می‌تواند زمینه را برای احیای گردشگری و سفر در این اتحادیه فراهم کند.

«تییری برتون»، کمیسر اتحادیه اروپا دراین‌باره گفت: با نزدیک شدن به فصل مسافرت، اطمینان از این موضوع حائز اهمیت است که اروپایی‌ها بتوانند به هر کجا در اتحادیه اروپا که سفر می‌کنند، از اپ‌های کشور خود استفاده کنند.

منابع خبری روسیه گزارش کردند: برای محافظت از ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور این کشور از کرونا راهروی مخصوص ضد عفونی ساخته شده است و تمام افرادی که برای دیدار می‌آیند، باید از آن بگذرند.

تصاویر منتشر شده از این راهرو نشان می‌دهد افرادی با ماسک در حال عبور از اتاقکی هستند که از دیواره‌ها و سقف آن مایعاتی اسپری می‌شود که به نظر می‌آید مواد ضد عفونی کننده هستند.

طبق آمار رسمی، روسیه در حال حاضر ۵۴۰ هزار مورد ابتلا به کرونا دارد. ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل کرونا در روسیه گزارش کرد: تعداد موارد شناسایی شده جدید آلودگی ویروس کرونا در یک روز  گذشته در این کشور 7 هزار و 843 نفر است. 

از اول می (12 اردیبهشت) این نخستین‌بار است که تعداد موارد کشف عفونت‌های جدید زیر 8 هزار نفر بوده است. در عین حال تعداد مرگ‌ومیر ناشی از ویروس کرونا در همین مدت در سراسر روسیه 194 نفر بود  و درمجموع 7 هزار و 478 نفر تاکنون بر اثر این عفونت جان خود را از دست دادند.

تأکید ترکیه بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی

فخرالدین کوچا، وزیر بهداشت ترکیه اعلام کرد که این کشور با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند بر روند شیوع کرونا در این کشور غلبه کند. 

با وجود این، شمار قربانیان کرونا در ترکیه با فوت 17 بیمار در‌ شبانه‌روز گذشته به 4 هزار و 842 نفر و مبتلایان با شناسایی یک‌هزار و 476 مورد جدید به 181 هزار و 298 نفر افزایش یافته است. 

بحران پشت دیوار چین

موج دوم شیوع کرونا در چین که این‌بار پایتخت این کشور را هدف قرار داده است، سبب لغو بیش از یک‌هزار پرواز داخلی و خارجی در فرودگاه‌های پکن شد.

دو فرودگاه مهم پایتخت چین روز چهارشنبه از لغو بیش از یک‌هزار پرواز خبر دادند و علت آن را اوج‌گیری شیوع بیماری همه‌گیر کووید-19 در پکن اعلام کرده‌اند. همچنین شیوع موج تازه ویروس کرونا در پایتخت چین باعث تعطیلی بسیاری از مراکز و اجبار مردم به ماندن در خانه شده است.

امروز ۳۱ مورد جدید ابتلا به کرونا در این شهر ثبت شد و مدرسه‌ها که به‌تازگی باز شده بودند، دوباره بسته شدند.

انتهای پیام/4033/

منبع: آنا

کلیدواژه: چین کرونا برزیل ابتلا به کرونا ویروس کرونا شیوع کرونا مورد جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۲۴۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیزیکدانان، تعداد جهان‌های موازی را کشف کردند

به گزارش تابناک، نظریه جهان‌های فراوان که برخی از آن به جهان‌های موازی، بس‌گیتی یا چندجهانی یاد می‌کنند، شاید همه ویژگی‌های یک نظریه علمی معتبر را نداشته باشد، اما ویژگی‌ها و پیامدهای آن حتی توجه مردم عادی را جلب می‌کند. فیزیک‌دانان در تازه‌ترین پژوهش‌ها گفته‌اند که ابعاد جهان‌های موازی بی‌نهایت نیست، بی‌اندازه بی‌نهایت است.

«آلبرت اینشتین» با تمام نبوغ و دانش خود، تفسیر آماری مکانیک کوانتومی را قبول نداشت و این مفهوم را در جمله معروف «خدا تاس نمی‌اندازد» عنوان کرد. «نیلز بوهر» هم که از پایه‌گذاران مکانیک کوانتومی بود، در پاسخ اینشتین گفت: «به خدا نگو چه‌کار کند.»

 تحقیقات فیزیک‌دانان طی نیمه دوم قرن بیستم نشان داد که نه‌تنها تعبیر اینشتین در تاس‌بازی اشتباه بود که کازینوی عظیم فیزیک کوانتومی به‌احتمال زیاد دارای اتاق‌هایی بسیار بیشتر از هر آن چیزی است که تاکنون تصور می‌کردیم. حال «ارسلان عادل» و همکارانش در دانشگاه کالیفرنیا در دیویس (UCD)، آزمایشگاه ملی لس‌آلاموس در ایالات متحده و انستیتو فدرال فناوری سوئیس در لوزان می‌گویند که به نظر می‌رسد تعداد این اتاق‌های اضافی، نهایتی ندارد!

این پژوهشگران در مقاله‌ای در آرکایو، نقشه واقعیت بنیادین را دوباره ترسیم کرده‌اند تا نشان دهند که نحوه ارتباط ما با اشیاء در فیزیک، ممکن است مانع از مشاهده چشم‌انداز عظیم عالم شود.

تفسیر آماری عالم

نزدیک به یک قرن است که درک ما از واقعیت، تحت تأثیر نظریه‌ها و مشاهداتی که زیر پرچم مکانیک کوانتومی مطرح شده‌اند، پیچیده شده است. روزگاری که می‌شد اندازه‌گیری‌های دقیقی از اجسام انجام داد و سرنوشت محتوم آن‌ها را با معادلات مکانیک، ترمودینامیک، الکترومغناطیس و نسبیت تعیین کرد، گذشته است.

برای درک تاروپود بنیادینی که عالم را تشکیل داده است، به ریاضیاتی نیاز داریم که بازی احتمالات را به اندازه‌گیری‌های حدودی و غیرقطعی مرتبط کند؛ و این، به دور از دیدگاه شهودی عالم است.

 

بر اساس تعبیر کپنهاگی مکانیک کوانتومی، به نظر می‌رسد که امواج هر احتمالی همیشه وجود دارند، تا زمانی که آن اتفاق قطعی می‌شود و دیگر احتمالات به ناگاه ناپدید می‌شوند. حتی در حال حاضر هم کاملاً مشخص نیست که درنهایت، چه چیزی سرنوشت گربه شرودینگر را تعیین می‌کند.

نظریه جهان‌های موازی

اما این‌همه ابهام، مانع از آن نشده است که دانشمندان از دیدگاه‌ها و ایده‌های مختلف دست بکشند. «هیو اِوِرِت» (Hugh Everett)، فیزیک‌دان آمریکایی در دهه 1950 (۱۳۳۰) نظریه جهان‌های موازی را پیشنهاد کرد که بر اساس آن، همه اندازه‌گیری‌های محتمل، واقعیت خود را پایه‌گذاری می‌کنند. به بیان ساده‌تر می‌توان این نظریه را چنین توضیح داد که انبوهی از جهان‌های موازی داریم که هر اتفاق امکان‌پذیری در یکی از آن‌ها به شکل تصادفی رخ می‌دهد. آنچه جهان ما را در مقایسه با دیگر جهان‌ها پراهمیت می‌کند، صرفاً آن است که ما در حال مشاهده آن پدیده هستیم

مدل «جهان‌های متعدد» اِوِرِت را از نظر علمی نمی‌توان «نظریه» دانست (مانند نسبیت یا مکانیک کوانتومی) و نمی‌توان آن را با مکانیک کوانتومی مقایسه کرد که شگفتی‌های مطلق را در پدیده‌ای محسوس به نمایش می‌گذارد؛ بااین‌حال محاسبات فیزیک‌دانان نظریه ریسمان، تعداد حدود ۱۰ به توان ۱۰۰ جهان موازی را محتمل می‌داند؛ یعنی چند ده میلیارد میلیارد میلیارد میلیارد میلیارد میلیارد میلیارد میلیارد میلیارد میلیارد میلیارد عالم!

در مدل چندجهانی (برخی آن را «بس‌گیتی» ترجمه کرده‌اند)، با برداشتی از بی‌نهایت عالم از احتمال‌ها شروع می‌کنیم که به زبان فیزیک‌دانان، همان مجموع همه انرژی‌ها و موقعیت‌های شناخته‌شده تحت عنوان «هملیتونین سراسری» است و سپس، روی هر چیزی که توجه‌مان را جلب کند، تمرکز می‌کنیم. بدین ترتیب احتمال‌های نامتناهی را درون زیرسیستم‌های همیلتونی مشخص‌تر و به‌مراتب مدیریت‌پذیرتر، محدود می‌کنیم.

ذره‌بین فریبنده

حظل این سؤال مطرح می‌شود که این تمرکز یا بزرگ‌نمایی، درعین‌حالی که می‌تواند ادراکی از نامتناهی در اختیارمان قرار دهد، آیا می‌تواند مانع مشاهده چشم‌انداز کلی شود؟ آیا این کار، رویکرد کوته‌فکرانه‌ای نیست که از آشنایی ما با برخی از اشیاء ریزمقیاس (میکروسکوپی) برآمده باشد؟

به‌بیان‌دیگر، می‌توان این‌طور توضیح داد که در آزمایش گربه شرودینگر، ما به‌راحتی می‌پرسیم که آیا گربه در داخل جعبه، زنده است یا مرده؛ اما هرگز در نظر نمی‌گیریم که آیا بوی نامطبوعی از جعبه منتشر می‌شود یا اینکه میز زیر جعبه، گرم است یا سرد.

پژوهشگران در تلاش برای تعیین اینکه آیا تمایل ما به حفظ تمرکز بر آنچه در داخل جعبه است، اهمیتی دارد یا نه؛ الگوریتمی را توسعه دادند تا بررسی کنند که آیا ممکن است برخی از احتمالات کوانتومی موسوم به «حالت‌های اشاره‌گر»، کمی سرسختانه‌تر از دیگر احتمال‌ها تنظیم شوند و درنتیجه سبب شوند که برخی از ویژگی‌های حیاتی با احتمال پایین‌تری درهم تنیده شوند.

اگر چنین باشد، جعبه توصیف‌کننده گربه شرودینگر تا حدی ناقص است مگر آنکه ما فهرست طولانی عواملی را در نظر بگیریم که بالقوه در سراسر کیهان پراکنده‌اند.

ارسلان عادل، فیزیکدان پاکستانی و عضو هیئت‌علمی دانشکده فیزیک UCD در توضیح این ایده می‌گوید: «برای مثال شما می‌توانید بخشی از زمین و کهکشان آندرومدا را در یک زیرسیستم داشته باشید و این زیرسیستم، کاملاً درست است». در تئوری، هیچ محدودیتی برای تعریف زیرسیستم‌ها وجود ندارد و فهرست طولانی از حالت‌های دور و نزدیک را می‌توان در نظر گرفت که هرکدام، واقعیت را با اندکی تغییر پدید می‌آورند.

پژوهشگران با اتخاذ رویکرد جدید در نظریه چندجهانی (جهان‌های متعدد) اِوِرِت، به پاسخی رسیده‌اند که آن را تفسیر «جهان‌های بسیار فراوان‌تر» نامیده‌اند. تفسیر جدید، مجموعه‌ای بی‌شمار از احتمال‌ها را در نظر می‌گیرد و آن را در بازه بی‌نهایتی از واقعیت‌ها ضرب می‌کند که در شرایط معمولی آن‌ها را در نظر نمی‌گیریم.

روش نوین هم با شباهت زیادی به تفسیر اصلی، بیش از آن‌که درباره رفتار عالم توضیحی ارائه دهد، به تلاش ما برای مطالعه گام‌به‌گام آن در هر لحظه اشاره دارد.

پژوهشگران امیدوارند که این الگوریتم بتواند در توسعه راه‌های بهتر برای کاوش سیستم‌های کوانتومی مانند الگوریتم‌های داخل کامپیوتر، کاربرد داشته باشد.

 

خبرآنلاین

دیگر خبرها

  • تربیت میلیونی حافظان قرآن کریم باید به یک مطالبه عمومی و گفتمان تبدیل شود
  • فیزیکدانان، تعداد جهان‌های موازی را کشف کردند
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ایوانکی رکورد دار بارندگی در استان سمنان
  • معاون قوه قضاییه : با مشکلات و بحران هایی روبرو بوده و هستیم
  • خطر نادیده انگاری پاندمی‌های جدید
  • خطر نادیده انگاری پاندمی های جدید
  • احتمال تقابل دو قدرت فوتسال آسیا/ حفظ رکورد یا انتخاب مسیر آسان؟
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • هشدار متخصصان: آنفلوآنزا به احتمال زیاد در آینده نزدیک باعث ایجاد یک بیماری همه‌گیر جدید خواهد شد