Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@21:11:54 GMT

آژیر خطر شمار مبتلایان در فارس به صدا درآمد

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۲۴۶۶۹

آژیر خطر شمار مبتلایان در فارس به صدا درآمد

 دکتر  مهرزاد لطفی روز چهارشنبه در  نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا در دانشگاه، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته و براساس آمارهای ارسالی از آزمایشگاه های تخصصی کرونا  در سطح استان، آمار شناسایی موارد جدید بی سابقه بوده و وضعیت استان را به روزهای نخست شیوع کرونا برگردانده است.

وی با تاکید بر رعایت اصول بهداشتی در برابر کرونا ، افزود: آمار صعودی مبتلایان در فارس، نشان دهنده بی توجهی و جدی نگرفتن دستورات بهداشتی در مقابله با این بیماری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روند صعودی مبتلایان در فارس و امکان ایجاد محدودیت های جدید

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز هشدار داد: آمار مبتلایان در فارس در مسیر افزایشی است و این امر می تواند باعث اجرای دوباره محدودیت هایی در زمینه تعطیلی مشاغل شود.

  لطفی یادآور شد: آمار مبتلایان در ۲۴ ساعت گذشته از ابتدای شیوع کرونا  در فارس، بی سابقه بوده و این امر بار بسیار زیادی به سیستم بهداشت و درمان استان وارد می کند.

وی از آمادگی بیمارستان های استان با تمام ظرفیت های موجود برای مقابله با بیماری کرونا  خبر داد و بر انجام مراقبت های بهداشتی برای کارکنان مراکز درمانی در راستای حفظ سلامت آنان تاکید کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد: لازم است کارکنان تمامی دستگاه ها، سازمان ها، ادارات و مراکز ارایه دهنده خدمات، برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا و قطع زنجیره انتقال این بیماری، ضمن استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی را جدی بگیرند.

همچنین در این نشست، از سوی اعضای ستاد مدیریت بیماری کرونا  دانشگاه، گزارشی در خصوص تجهیزات و امکانات موجود در مراکز درمانی، وسایل حفاظت فردی، تعداد تخت های ویژه، آمادگی بیمارستان های شیراز، سلامت تیم های درمانی، تعداد بیماران بستری، بخش های اورژانس، بستری، اتاق عمل و ظرفیت تخت های بیمارستانی و وضعیت انبار دارویی ارایه شد.

از دیروز تا امروز ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶۱۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا  در کشور شناسایی شد که ۱۰۷۱ مورد بستری شدند. مجموع بیماران کرونا  در کشور به ۱۹۵ هزار و ۵۱ نفر رسیده است  متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۰ بیمار کرونا  جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۹ هزار و ۱۸۵ نفر رسید.

برچسب‌ها ویروس کرونا بهداشت و سلامت فارس پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا بهداشت و سلامت فارس ویروس کرونا بهداشت و سلامت فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۲۴۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار جدید شهدا و مجروحان ناشی از حملات رژیم صهیونیستی به غزه

به گزارش جام جم آنلاین، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد: ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۶ کشتار و جنایت دیگر را در حق غیرنظامیان فلسطینی در این باریکه مرتکب شده است.

این وزارتخانه تاکید کرد که در این حملات ۷۹ فلسطینی دیگر به شهادت رسیده و ۸۶ نفر هم زخمی شدند.

بدین ترتیب، شمار شهدای جنگ علیه غزه از هفتم اکتبر گذشته تاکنون، به ۳۴۲۶۲ نفر و شمار مجروحان نیز به ۷۷۲۲۹ نفر افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، هنوز بیش از ۷۰۰۰ نفر هم مفقود و زیر آوار هستند. بیش از ۷۲ درصد قربانیان این جنگ زنان و کودکان هستند.

دیگر خبرها

  • آمار جدید شهدا و مجروحان ناشی از حملات رژیم صهیونیستی به غزه
  • آژیر خطر در «کزوویم» به صدا درآمد/ مقابله قسام با اشغالگران
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • آژیر خطر به صدا درآمد | شلیک ده ها موشک کاتیوشا به اراضی اشغالی + فیلم
  • بیماری سالک در دامغان کنترل شد
  • آژیر خطر در کریات شمونا و ۸ شهرک دیگر به صدا درآمد
  • سندروم پس از کرونا چیست؟