Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در وبینار مشترک با رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی خراسان‌رضوی که ظهر امروز ۲۸ خردادماه برگزار شد، با بیان این‌که باید برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا طرح‌های جدیدی داشت، اظهار داشت: باید وضعیت را سنجید و برای مشکلات فکری کرد که جوابگوی آن باشد.

به گزارش خراسان وی با یادآوری این‌که هر منطقه تابع شرایط خودش است، ادامه داد: مشهد و خراسان‌رضوی شرایط خاصی دارد که در هیچ کجای کشور این شرایط وجود ندارد اما متأسفانه این شرایط در تصمیم‌گیری‌ها لحاظ نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علم‌الهدی به وضعیت اقتصادی مشهد و استان اشاره و گفت: فشار از طرف مردم وجود دارد که اقتصاد شهر خوابیده و تا زائر نیاید، این مشکلات حل نمی‌شود، فشار می‌آورند که باید چه کنیم و باید این وضعیت برای آنان روشن شود.

وی فشار معیشتی و گذران زندگی را عامل برخی بی‌ملاحظگی‌ها و کنار گذاشتن مراقبت‌ها دانست و بیان کرد: شبی که بسته شدن حرم اعلام شد، ۷۰ درصد حضور مردم در حرم کم و جلسات مذهبی تعطیل شد، مردم واقعاً این ملاحظه را داشتند اما امروز موقعیت به‌جایی رسیده که زندگی مردم دارد لنگ می‌شود.

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: تمام پیشرفت و توان مدیریت ما در کرونا، همکاری و همراهی مردم بوده، اگر مردم همکاری نمی‌کردند، چطور موفق می‌شدیم؟ معتقدم این سبک محدودیت‌سازی به این شکل دیگر جواب نمی‌دهد و باید طرح‌های جایگزین دیگری برای آن ایجاد کرد.

وی با بیان این‌که بحث ما از اول این بوده که هر استان باید خودش با توجه به شرایط خودش در تصمیم‌گیری مستقل باشد، تصریح کرد: عزیزان ستاد ملی مقابله با کرونا یا آن‌قدر با مردم در ارتباط نیستند که مشکلات اصلی را درک کنند و یا مشکلات اقلیمی است که هر منطقه مشکلات مربوط به خود را دارد و اجازه تصمیم‌گیری اقلیمی داده نمی‌شود.

آیت‌الله علم‌الهدی یادآور شد: بسیاری مسائل و مشکلات مربوط به استان‌هاست، نمی‌شود از مرکز برای همه استان‌ها تصمیم‌گیری شود، اجازه دهند خود استان مدیریت مسئله را در استان در دست بگیرد.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: سیداحمد علم الهدی علوم پزشکی خراسان رضوی وضعیت اقتصادی مشهد صراط تصمیم گیری علم الهدی آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۲۵۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پسماند و مشکلات فراوان در کردستان

حمیدی مدیرکل محیط زیست استان کردستان  با اشاره به مشکل پسماند و مشکلات فراوانی که این روزها گریبان مردم کردستان را گرفته گفت: اگر این معضل با اقدامات اصولی و علمی رفع گردد دیگر مشکلات عدیده جایگاه‌های زباله حل خواهد شد.

اقبال حمیدی گفت: متاسفانه مشکل غالب شهرستان‌ها در امر پسماند، عدم فنی کشی، مدیریت نکردن شیرابه و عدم پوشش با خاک مناسب است.

وی گفت: روزانه افزون‌بر یک هزار و ۳۰۰ تن زباله در استان تولید می‌شود که بیشترین این میزان با ۴۵۰ تن مربوط به سنندج است.

اقبال حمیدی اظهار کرد: هنوز بعد از گذشت سال‌ها از تصویب قانون مدیریت پسماندها، تفکیک از مبداء زباله در استان انجام نمی‌شود.

وی سرانه تولید پسماند در استان را ۹۸۰ گرم و بیشتر از میزان کشوری آن که افزون بر ۷۰۰ گرم است؛ خواند و اظهار کرد: تنها جایگاه دفن زباله استان که از استاندارد‌های اولیه مکانی و فاصله مناسب برخوردار است در شهر سقز واقع است هر چند در این جایگاه هم هنوز مدیریت شیرابه زباله به صورت سنتی انجام می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان با بیان اینکه شیرابه زباله دارای آلایندگی بسیاری بالایی است، ادامه داد: وجود سگ‌های ولگرد یکی از مشکلات موجود در جایگاه‌های دفن زباله است که عامل انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان است بنابراین مدیریت شهری باید نسبت به ساماندهی این وضعیت اقدام جدی کند.

حمیدی به وضعیت پسماند‌های بیمارستانی هم اشاره کرد و گفت: ۱۹ بیمارستان و مرکز درمانی در استان مجهز به دستگاه بی خطرسازی پسماند‌های عفونی هستند که کارشناسان این اداره کل و آزمایشگاه‌های معتبر هم بر روند این اقدام نظارت و اقدام به نمونه برداری لازم می‌کنند.

وی با اعلام اینکه سالانه یک هزار و ۱۵۰ تن پسماند بیمارستانی در استان تولید می‌شود، اظهار کرد: براساس اصل ۵۰ قانون اساسی حراست از زمین رسالت همگانی است و ایجاد هر گونه آلودگی در زمین ممنوع و با آلوده‌کنندگان برخورد می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • اجازه ندهید حتی یک کودک از تحصیل جا بماند
  • مدیریت ارشد استان بوشهر برای رفع مشکلات مردم پای کار است
  • گلایه نماینده ولی فقیه در مازندران از انتصاب وزیر سابق به استانداری
  • مدیریت درست بارندگی در یزد
  • بارندگی یزد به درستی مدیریت شد
  • اسحاق جهانگیری: گفتم حاضر نیستم زن و بچه‌ام را سوار پیکان کنم /در جلسه با نمایندگان و حدادعادل گفتم اجازه نمی دهم تولید ال ۹۰ را متوقف کنید
  • مشکلات بانوان را باید با راهکار‌های استانی و بومی مرتفع کرد
  • آیت‌الله علم‌الهدی:بنگاه‌داری ‎بانکها آفت بزرگ بازارمسکن است
  • آیت‌الله علم‌الهدی: پیروی جوانان از سیره شهدا رمز اعتلای کشور است
  • پسماند و مشکلات فراوان در کردستان