Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این مدت انتقادهای زیادی از امیرحسین فتحی شد. می‌گویند بویان و شفر در زمان او از استقلال جدا شدند و بدهی حدود یک‌میلیون دلاری امروز حاصل مدیریت او است

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

بویان به  فتحی ربطی نداشت!

امیرحسین فتحی با اشاره به این انتقاد که چرا همان زمان مطالبات بویان را پرداخت نکرده است، توپ را به زمین مدیران قبلی خوش یعنی رضا افتخاری و پندار توفیقی می‌اندازد:

« بویان را نه من جذب کردم و نه در زمان مدیریت من با این باشگاه قرارداد بسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک آقایی که در باشگاه استقلال معاون درجه ۲ و ۳ بوده است مدعی شده مطالبات بویان را باید مدیران بعدی پرداخت می‌کردند. در تاریخ ۳۱ خرداد ۹۷ یعنی ۲ ماه قبل از اینکه من وارد استقلال شوم وکیل بویان ایمیل رسمی به باشگاه ارسال کرده و فسخ قرارداد بویان را به باشگاه اعلام کرده است.

آن زمان فتحی کجای کار بوده است؟ وقتی من اصلاً در باشگاه نبودم و نامه فسخ قرارداد این بازیکن ۲ ماه قبل از حضور من به باشگاه ارسال‌شده، اما این بازیکن را به من نسبت می‌دهند اسم این کار چیست؟ برای این آقایان متأسف هستم که برای مطرح کردن خود دنبال انتشار نامه‌های باشگاه هستند که خودشان را مطرح کنند.آقایان در کمال ناجوانمردی هر کاری دلشان می‌خواهد انجام می‌دهند.»

صحبت‌های فتحی درست است اما جدایی قطعی بویان در زمان مدیریت او اتفاق افتاد و طبق مصاحبه‌هایی که از خطیر موجود است می‌توانستند قبل از شکایت و صدور حکم این پرونده را با مبلغ بسیار کمی در حدود ۶۰ هزار دلار ببندند.

اصرار بر درست بودن اخراج شفر

امیرحسین فتحی در ماجرای اخراج وینفرد شفر و حکم ۵۵۰ هزار دلاری  فیفا علیه باشگاه استقلال نه‌تنها برخلاف صحبت‌های رضا افتخاری این کار را اشتباه بزرگی نمی‌داند که مانند علی خطیر معاون خودش در باشگاه همچنان بر درستی این کار تأکید و اصرار دارد:

«مردم و هواداران تصور می‌کنند که اگر شفر الآن در تیم استقلال مانده بود پولی نمی‌گرفت.اگر این مربی آلمانی امسال سرمربی تیم ما بود حدود یک‌میلیون دلار با باشگاه قرارداد داشت و باید پولش را کامل پرداخت می‌کردیم. همچنین ساشا شفر و کولی هرکدام در سال حدود۱۵۰ هزار دلار با باشگاه قرارداد داشتند. یعنی جمع این دو مربی به همراه مارتین فورکل، فیلیپ آندریاس و یک مربی گلرها که در نیم‌فصل به تیم ما آمد و در زمان آقای افتخاری هم مدتی در تمرینات شرکت کرد و قرار بود به کادر فنی‌اش اضافه شود و درخواست مکتوب آن‌هم موجود است حدود یک‌میلیون و ۵۰۰هزار دلار می‌شد.هرکدام از این مربیان سالیانه تقریباً ۱۰۰  هزار دلار می‌خواستند.یعنی ماندن شفر و دستیارانش یک‌میلیون و پانصد-ششصد هزار دلار هزینه داشت.»

از مذاکره شفر با بن یاس خبر داشتند؟

فتحی در این مورد می گوید:

وقتی نتایج  بد استقلال رقم خورد و در کمیته فنی همه از این مربی باوجود داشتن مهره‌های خوب اعلام نارضایتی می‌کردند، نظر به برکناری او دادیم و با موافقت هیات مدیره این مربی را برکنار کردیم. قرار هم شد با همین بودجه یک‌میلیون و پانصد هزار دلار هم خسارت شفر را پرداخت کنیم و هم یک مربی در همین حد بیاوریم که آوردیم. وقتی قبلاً گفتم ما با هزینه صفر با شفر به جمع‌بندی می‌رسیم یعنی منظورم همین بود که با رقم قرارداد این مربی و همکارانش هم خسارت جدایی وی را پرداخت کنیم و هم یک مربی خارجی دیگر به‌عنوان سرمربی به استقلال بیاوریم.شما دیدید که  ما استراماچونی را آوردیم که با دستیارانش روی‌هم مبلغ ۸۵۰ هزار دلار برای ما هزینه داشتند. ما پیش‌بینی کرده بویم که شفر با باشگاه بنی یاس در ارتباط است و با آن‌ها مذاکراتی هم انجام داده و حتی توافقنامه و تفاهم‌نامه را هم نیز امضا کرده بود. در دیدار آخری که ما با الهلال در ابوظبی داشتیم متوجه شدیم این مربی مذاکراتی  با باشگاه اماراتی داشته است و به همین دلیل تصمیم گرفتیم او را برکنار کنیم و یک مربی خوب و جوان را جذب استقلال کنیم.»

شفر بازنده ۵۵۰ هزار دلاری!

ادعای جالب امیرحسین فتحی این است که با حکم ۵۵۰ هزار دلاری عملاً این استقلال بود که شفر را شکست داد و دلیل آنهم لابی‌های باشگاه در زمان خودش با فیفا اعلام می‌کند:

«ما می‌دانستیم شفر طرح دعوی خواهد کرد و به همین دلیل قرارداد او را فسخ کردیم. یقین داشتیم او در فیفا طرح دعوی می‌کند، شاید خیلی‌ها از حرف من تعجب کنند ولی ما در فیفا برنده شدیم. شفر خواستار یک‌میلیون ششصد هزار دلار از باشگاه استقلال خواسته و شکایت خود را به فیفا داده بود اما با لابی‌هایی که با فیفا انجام دادیم و با لایحه‌ای که نوشتیم درنهایت باشگاه فقط با رقم ۵۵۰ هزار دلار محکوم شد. فراموش نکنید ۳۲۰ هزار دلار از این رقم حقوق معوقه شفر بود که ما پرداخت نکرده بودیم.یعنی در این پرونده، رأی به نفع ما صادر شد نه به نفع شفر.»

ساشا اشتباه می‌کند یا فتحی؟

مدیرعامل سابق استقلال در خصوص اظهارنظر ساشا شفر مبنی بر اینکه به فتحی گفته بود برکناری پدرش به ضرر استقلال خواهد شد هم می‌گوید صحبت‌های پسر شفر کاملاً اشتباه است:

« من در این خصوص توضیح دادم که شفر خواستار عدد  سنگین یک‌میلیون ششصد هزار دلار به‌عنوان غرامت از استقلال شده بود، اما فیفا با درخواست او مخالفت کرد و طبق همان چیزی که فکرش را می‌کردیم رأی صادر کرد.کل رأیی که علیه استقلال صادرشده ۲۲۵ هزار یورو است و ۳۲۵ هزار یورو هم حقوق عقب‌افتاده این مربی بود که تحت هر شرایطی باید به او  پرداخت می‌شد. این حرف پسر سرمربی استقلال کاملاً اشتباه است چون رأی به ضرر پدرش صادرشده است.

البته هم دادخواست شفر و هم لایحه دفاعى ما موجود است و در صورت لزوم می‌توانم آن‌ها را منتشر کنم.»

امیرحسین فتحی در شرایطی وانمود می‌کند که تمام  اتفاق‌هایی که در پرونده شفر افتاد ازجمله رفتن او به بن یاس امارات از سوی باشگاه پیش‌بینی‌شده بود که مدیرعامل سابق استقلال در زمان جدایی شفر مدعی بود هزینه جدایی شفر نزدیک به صفر است.

حالا اگر بپذیریم که  طبق گفته فتحی فقط ۲۲۵ هزار دلار غرامت فسخ شفر بود، آن‌وقت می‌شود این‌طور نتیجه گرفت که طبق علم اقتصادی که خطیر و فتحی به آن اشاره دارند،ارزش  ۴ میلیارد تومان چیزی در حدود صفر است!؟

ایلنا

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: بویان استقلال شفر امیرحسین فتحی استقلال امیرحسین فتحی بویان شفر امیرحسین فتحی ۵۵۰ هزار دلار یک میلیون یک مربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۲۵۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمس آذر به استقلال باخت، اما شمایل یک تیم بازنده را نداشت

آفتاب‌‌نیوز :

استقلال در روز اول هفته بیست و چهارم شاهد از دست رفتن صدرنشینی بود. پرسپولیس در آبادان با سه گل برد تا ۵۲ امتیازی شده و برای اولین بار صدر جدول این فصل را در اختیار بگیرد. در هفته‌های اخیر فاصله دو تیم در صدر جدول به یک امتیاز رسیده بود و استقلال چاره‌ای جز بردن تمام بازی‌های پیش رو نداشت و ندارد، همانطور که پرسپولیس هم حق لغزش نداشت و ندارد. این اتفاق باعث حساسیت عجیب و غریب بازی روز جمعه استقلال مقابل شمس آذر شد. تیمی که بدون تردید پدیده این فصل فوتبال ما بوده و با تعدادی جوان، زیباترین فوتبال‌ها را به نمایش می‌گذارد. شمس آذر برای اولین بار حضور در لیگ حرفه‌ای را تجربه می‌کند و با امتیاز منفی فصل را شروع کرد، اما یقه بزرگان را گرفت و همواره در نیمه بالایی جدول حضور دارد.

بازی رفت دو تیم در قزوین ۲-۲ مساوی شد. آن روز هم استقلال در امتیاز ۱۹ در صدر جدول با سپاهان همسایه بود، در هر دو نیمه دوبار پیش افتاد، اما هر دو بار از جوانان شمس آذر گل خورد و در نهایت به مساوی قناعت کرد. روزی که سپاهان به ملوان باخت و پرسپولیس هم در آزادی با صنعت نفت مساوی کرد تا استقلال بعد از صدرنشینی هفته اول، برای اولین بار در پایان هفته نهم طعم صدرنشینی را بچشد. اتفاقات آن بازی هرگز فراموش نشد. استقلال به صدر جدول رفت، اما دریافت که مقابل شمس آذر کوچک‌ترین اشتباه می‌تواند جریمه‌ای سنگین در پی داشته باشد. تیمی که در مقابل بزرگان به هیچ وجه از پیش بازنده نیست. پس وقتی شرایط دور برگشت به بالاترین درجه از حساسیت رسید، استقلال باید بیشتر از همیشه مراقب شمس آذر می‌بود.

این بار تیم نکونام توانست از برتری اولیه خود دفاع کند و گل‌های دوم و سوم را هم زد. مثل بازی رفت استقلال صاحب پنالتی شد و آن را به گل تبدیل کرد، اما شمس آذر جوان حتی لحظه‌ای از مسابقه شکست را قبول نکرد. سعید دقیقی مربی جوان شمس آذر در دقیقه ۸۲ سه بازیکن تعویضی را همزمان به زمین فرستاد. قبل از آن او فراز امامعلی را به میدان فرستاده بود و دو بازیکن تعویضی او برای این تیم گل زدند! یک دقیقه بعد از این سه تعویض امامعلی گل اول را زد و دو دقیقه بعد فخریان در دقیقه ۸۵ گل دوم بازی را هم زد، او که خود تازه در دقیقه ۸۲ به زمین آمده بود!

شمس آذر در حالی که سه بر صفر عقب بود، در ورزشگاه آزادی و پیش چشم تماشاگران استقلال ظرف ۲ دقیقه دو گل زد، اما این بار کامبک این تیم کامل نشد و استقلال هرجور که بود، سه امتیاز را در حساب خود نگه داشت تا دوباره صدر جدول را پس بگیرد. شمس آذر این بازی را باخت، اما از نظر فوتبال دوستان و کارشناسان هرگز شمایل یک تیم بازنده را نداشت.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • بدون مربی به مسابقات بدمینتون آسیا اعزام شدیم/ بدنمان خسته بود!
  • رحمتی مربی استقلال محروم شد
  • مربی استقلال هم محروم شد
  • حسینی و مربی استقلال از بازی با تراکتور محروم شدند/ محرومیت اسماعیلی فر از بازی با سپاهان
  • حسینی و مربی استقلال از بازی با تراکتور محروم شدند/ محرومیت یک جلسه‌ای مدافع پرسپولیس
  • مربی استقلال یک جلسه محروم شد
  • ماجرای کشف ۳۰ هزار دلار از دو مسافر آمریکا
  • شمس آذر به استقلال باخت، اما شمایل یک تیم بازنده را نداشت
  • قشلاقی و فتحی در آستانه کسب نشان طلای بوکس بین المللی بیشکک
  • خروج هفته‌ای ۵ تا ۱۵ هزار دلار سرمایه از کشور برای تبلیغات ماهواره‌ای/ به تبلیغات ماهواره‌ای وابسته شدیم