Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سیصد و چهل و‌هشتمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولیدو کمیته اجرایی ارتقا توان تولید اقتصاد مقاومتی استان،  به‌ منظور رفع مشکلات واحدهای تولیدی و با هدف ایجاد جهش تولید، استان فارس در شهرستان لارستان برگزار شد.
 
در این جلسه مشکلات بیش از ۱۰ واحد تولیدی، صنعتی، معدنی و کشاورزی  در حوزه‌های  بدهی‌ها معوقات بانکی، درخواست تسهیلات، و مشکلاتی چون کمبود آب، واگذاری زمین، منابع طبیعی، مشکلات  زیست محیطی بررسی  تصمیمات و راهکارهای اجرایی مصوب شد؛ و مشکلات زیرساختی شهرک صنعتی و سه ناحیه صنعتی منطقه رسیدگی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هم‌چنین از تعدادی واحد صنعتی و تولیدی در شهرستان لارستان بازدید به عمل آمد، و ضمن آشنایی با توانمندی‌ها و ظرفیت‌های واحدهای تولیدی در این شهرستان، به بررسی مشکلات واحدها و اتخاذ تصمیمات اجرایی عملیاتی پرداختند.

ظفر افشون رئیس جلسه با اشاره به اهمیت اشتغال و جهش  تولید در سطح شهرستان  و استان، تصریح کرد: یکی از مأموریت های کلیدی مسئولین در دستگاه‌های اجرایی رفع موانع تولید، زمینه سازی و فراهم کردن شرایط برای سرمایه گذاری، ایجاد اشتغال و جهش تولید است.

افشون با بیان این‌که حمایت از تولید وظیفه تمامی دستگاه‌ها است، افزود: رفع موانع تولید و اشتغال پایدار ضامنِ توسعه هر شهرستان است و با توجه به اولویت‌گذاری دولت در خصوصِ جهش تولید و ایجاد اشتغال پایدار،  ضروری‌ست تا همه دستگاه‌ها  با تعامل و همکاری، مشکلات و موانع قانونی موجود را بررسی و مرتفع کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس  با بیان این‌که تمامی مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید باید بدون تغییر و در کمترین زمان اجرایی شود، افزود: پیگیری و اجرای مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ضرورت دارد.

حمید رضا ایزدی رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت فارس  و  دبیر جلسه  کارگروه تسهیل  و رفع موانع تولید استان، گفت: یکی از اهداف کارگروه حفظ واحدهای موجود، ایجاد رونق اقتصادی و جهش تولید، احیاء و راه‌اندازی واحدهای تولیدی راکد و رفع مشکلات و موانع موجود بر سر راه آنها است و همه باید در راستای تحقق آن تلاش کنیم.

ایزدی با اشاره به این‌که کلید توسعه یافتگی و شکوفایی اقتصاد نیز  جهش تولید و بالا بردن توان تولیدی است، اظهار داشت: با  نگاه صادرات‌محور بر تولیدات‌باکیفیت موجب می شود زمینه برای حمایت از تولید و ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان فراهم گردد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس بیان کرد: هم‌افزایی، همراهی و همدلی بخش خصوصی و دولت  موجب حل مشکلات و ارتقاء صنعت و اقتصاد استان می‌شود.

او افزود: در راستای حمایت از واحد‌های تولیدی استان فارس با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی مربوطه رفع مشکلات طرح‌های تولیدی استان در سال جهش تولید پیگیری می‌شود.

ایزدی در خصوص معادن شهرستان لارستان، گفت: در شهرستان لارستان در حال حاضر ۴۹ معدن فعال با ذخیره قطعی ۱۸۴ میلیون تن و سرمایه گذاری ۳۵۹ میلیارد ریال و استخراج سالیانه معادن به میزان ۲.۶ میلیون تن، با اشتغال ۳۴۱ نفر فعال است. هم‌چنین تعداد ۱۱ فقره پروانه اکتشاف و نیز تعداد ۱۱ فقره گواهینامه کشف با ذخیره قطعی ۱۳.۶ میلیون تن) ومیزان سرمایه گذاری ۱۹ (میلیارد ریال) در لارستان وجود دارد.

او ادامه داد: در شهرستان لارستان ۱۷۱ پروانه بهره برداری صنعتی با سرمایه گذاری ۱۴۳۳ میلیارد ریال و اشتغال ۲۰۶۷ نفر صادر شده است که در حال فعالیت است.

در شهرستان لارستان در مجموع ۸۵ واحد که دارای جواز تاسیس صنعتی هستند با سرمایه گذاری پیش بینی شده ۴۱۸۲ میلیارد ریال و اشتغال پیش بینی شده ۱۴۵۱ نفر صادر شده است.
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهش تولید صنعت و معدن فارس رفع موانع تولید اشتغال پایدار استانداری فارس شهرستان لارستان رفع موانع تولید اشتغال پایدار سرمایه گذاری میلیارد ریال جهش تولید دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۲۶۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۱۱ هزار تن محصول کشاورزی در شهرستان دشتی تولید شده است

رضا کشاورز روز یکشنبه در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان دشتی اظهار داشت: ضرورت دارد در سال جاری که بنام جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های شهرستان حمایت‌های لازم را از طرح‌هایی که ضمن رونق تولید زمینه افزایش اشتغال را نیز فراهم می‌کنند صورت دهند.

وی افزود: ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان بومی شهرستان دشتی و بهبود فضای کسب و کار مورد توجه و تاکید قرار دارد و بویژه برای رونق تولید از تمام توان و ظرفیت موجود بهره ببریم.

معاون برنامه ریزی فرماندار دشتی با اشاره به جایگاه دشتی در حوزه کشاورزی خاطر نشان کرد: در بخش کشاورزی سطح زیر کشت محصولات زراعی شهرستان دشتی، ۵۵ هزار هکتار است که ۲۲ درصد سطح زیر کشت اراضی کشاورزی استان بوشهر را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه شهرستان دشتی رتبه دوم استان بوشهر در سطح زیر کشت محصولات کشاورزی را به خود اختصاص داده است گفت: در یکسال اخیر ۲۱۱ هزار تن محصول کشاورزی در دشتی تولید شد که ۲۳ درصد کل محصولات استان بوشهر و رتبه سوم استان بوشهر دارد.

کشاورز ادامه داد: همچنین شهرستان دشتی در بخش تولید مواد معدنی نیز رتبه نخست با ظرفیت ۸.۷ میلیون تن در سال معادل ۳۰ درصد محصولات مواد معدنی استان بوشهر را دارد.

وی از فعالیت ۴۱ واحد معدنی در شهرستان دشتی خبر داد و بیان کرد: در حوزه کشاورزی، صنعت و گردشگری این شهرستان از ظرفیت‌های مهمی برخوردار است.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • بازدید رئیس شبکه دامپزشکی فریمان از کارخانجات خوراک دام فریمان
  • بررسی مشکلات یک هزار و ۱۶۳ واحد تولیدی استان همدان
  • بررسی مشکلات چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی بوکان
  • راه‌اندازی صندوق «ضمانت» تسهیلات اشتغال مددجویان در سال جاری
  • صد و دهمین یکشنبه های حمایت از تولید در ارومیه
  • ۲۱۱ هزار تن محصول کشاورزی در شهرستان دشتی تولید شده است
  • رفع موانع در فرایند مشارکت راهی برای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
  • بررسی مشکلات ۱۱۹ واحد تولیدی در کمیته سرمایه گذاری
  • تشکیل ۱۲ کارگروه تخصصی برای شناسایی و رفع موانع واحدهای تولیدی