Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دفتر رییس جمهوری در پیامی نسبت به بیانیه سه کشور عضو برجام درباره فعالیت های هسته ای ایران واکنش نشان داد.

به گزارش ایرنا؛ "محمود واعظی" در واکنش به بیانیه سه کشور باقی مانده در برجام نسبت به فعالیت های هسته ای ایران در توییتر نوشت: تروئیکای اروپا به جای ابراز نگرانی بی‌اساس و تشویق آژانس بین‌المللی هسته‌ای به تن دادن به فشارهای آمریکا و ادامه رویکرد سیاسی و تبعیض‌آمیز علیه ایران، تعهدات روی کاغذ مانده خود در برجام را عملی نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و المان با صدور بیانیه ای در نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی خواستار تداوم راستی آزمایی فعالیت های هسته‌ای ایران شدند.

کشورهای اروپایی خاطرنشان کردند که این تصمیم به معنای قدم گذاشتن در مسیر خودکارِ منتهی به شورای امنیت سازمان ملل متحد نبود.

آنها بدون اشاره به تعلل در اجرای تعهدات در برجام عنوان کردند؛ ما ایران را به تعامل سازنده در این خصوص طی رایزنی‌های جدی با ما و طرف‌های باقی‌مانده در برجام ترغیب می‌کنیم.

تروئیکای اروپایی از «خروج آمریکا از برجام» ابراز تأسف و تصریح کردند؛ «ما در ابراز تأسف و نگرانی در خصوص خروج آمریکا از برجام و از جمله عدم تمدید معافیت‌های تحریمی مربوط به پروژه‌های منع اشاعه که از بخش‌های کلیدی برجام بوده و به تأیید قطعنامه شماره ۲۲۳۱ شورای امنیت رسیده همواره صراحت داشته‌ایم».

آنها ادعا کردند که در کسوت تروئیکای اروپاِ، رفع تحریم‌ها به نحو پیش‌بینی‌شده در برجام را ادامه داده و با عملیاتی کردن کامل ساز و کار مالی اینستکس تلاش‌هایی اضافه برای تسهیل تجارت مشروع با ایران انجام داده‌اند.

لینک کوتاه: asriran.com/0034sr

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: واعظی دفتر رئیس جمهوری هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۲۶۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیر کل آژانس اتمی: حمله به تاسیسات هسته ای کشورها یک اشتباه وحشتناک است که تبعات بسیار جدی دارد/ از طرف های درگیر ( ایران و اسرائیل) خواستیم که خویشتن داری نشان دهند

به گزارش جماران؛ رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در پاسخ به سوال خبرنگار سی ان ان درباره اینکه تا چه اندازه نگران حمله اسرائیل به تاسیسات هسته ای ایران هستید، گفت: نگرانی من در این باره یک نگرانی عمومی و کلی است. ما قبلا درباره این نگرانی درباره تاسیسات هسته ای اوکراین یا هرجای دیگری با یکدیگر گفت و گو کرده ایم. ما معتقدیم که در دوره هرگونه تنش، تخاصم یا جنگ، گر هدف قرار دادن تاسیسات هسته ای یکی از گزینه های روی میز  تصمیم گیران نظامی باشد، یک اشتباه وحشتناک خواهد بود که تبعات بسیار جدی دارد.

من خبر یا نشانه ای ندارم که آیا اسرائیل یا هر کشور دیگری به حمله به تاسیسات هسته ای کشورهای دیگر فکر می کند یا خیر. به هرحال ما در شرایط اضطراری قرار داریم. همانطور که در نشست نیویورک هم گفتم همه طرف ها باید خویشتن داری از خود نشان دهند.

دیگر خبرها

  • مدیر کل آژانس اتمی: حمله به تاسیسات هسته ای کشورها یک اشتباه وحشتناک است که تبعات بسیار جدی دارد/ از طرف های درگیر ( ایران و اسرائیل) خواستیم که خویشتن داری نشان دهند
  • نگرانی گروسی از احتمال حمله اسرائیل به تأسیسات هسته‌ای ایران
  • تحولات اوکراین| استفاده آمریکا از کی‌یف برای اهداف نظامی
  • اتحادیه اروپا نقض تحریم توسط کشورهای عضو را جرم‌انگاری کرد
  • اولیانوف: رویدادهای خاورمیانه یکی از نتایج امتناع غرب از احیای برجام است
  • اولیانوف: رویدادهای خاورمیانه از نتایج امتناع غرب برای جلوگیری از احیای برجام است
  • اولیانوف: رویدادهای خاورمیانه از نتایج تصمیم آمریکا و اروپا برای جلوگیری از احیای برجام است
  • نمایندگی ایران: اقدام نظامی بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل بود
  • مذاکرات هسته‌ای باید دقیق روایت شود
  • اقدام نظامی بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل بود