Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-16@05:51:59 GMT

جزییات ماموریت رئیس جمهور به معاون حقوقی

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۲۷۰۹۶

جزییات ماموریت رئیس جمهور به معاون حقوقی

به گزارش جماران؛ رئیس جمهور بر ضرورت تهیه لوایح ناظر به تغییر شکل حکمرانی به ویژه با توجه به مباحث مطرح شده در جلسه اخیر دولت الکترونیک و نقش موثر آن در تحقق جهش تولید و در عین حال اثرات شیوع کرونا و تغییرات احتمالی عملکرد این ویروس و ضرورت تطبیق روابط اقتصادی و اجتماعی با آن، تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی عصر چهارشنبه در گفت و گو با دکتر لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهور، ضمن بحث و گفت و گو درباره ابعاد مختلف این موضوع،  تهیه لوایح بنیادین و نیز مقررات جدید برای بهبود محیط کسب و کار با تاکید بر کسب و کارهای مجازی را که می تواند موتور حرکت اقتصاد و جهش تولید باشد، دارای اهمیت و اولویت دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‎رئیس جمهور همچنین بر ضرورت پیگیری لوایح مهم دولت به ویژه لوایح مدیریت تعارض منافع و شفاقیت، مسوولیت موسسات عمومی، نهاد ملی حقوق بشر و شهروندی و نیز لوایح ناظر به حقوق مردم با همکاری معاونت پارلمانی تاکید کرد.

‎معاون حقوقی رئیس جمهور نیز در این گفت و گو تاکید کرد که این معاونت تمام اهتمام خود را بر پیگیری لوایح مورد نظر رئیس جمهور و دولت و نیز تهیه لوایح جدید برای تسهیل اداره کشور با توجه به تغییرشکل حکمرانی متاثر از وضعیت شیوع کرونا و گسترش کسب و کارها و فعالیت های مجازی، بکار می گیرد.

‎دکتر جنیدی همچنین شماری از لوایح مهم اقتصادی را که بر رتبه ایران در بهبود محیط کسب و کار موثر است، دراولویت اقدامات این معاونت عنوان کرد.

‎در این گفت و گو، ملاحظات مربوط به برخی دعاوی بین المللی مورد بررسی قرار گرفت.

اخبار مرتبط معاونت حقوقی رییس جمهوری گزارش سانحه هواپیمای اوکراینی را ارائه کرد اطلاعیه معاونت حقوقی ریاست جمهوری پیرامون حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی معاونت حقوقی رئیس‌جمهور: ابعاد حقوقی ترور سردار سلیمانی را پیگیری می‌کنیم آشنا خبر داد: رایزنی‌های سنگین معاونت حقوقی رئیس جمهوری با شورای عالی امنیت ملی و قوه قضاییه برای اجرای منشور حقوق شهروندی اعتراض معاونت حقوقی رئیس جمهوری به ابطال مصوبه تعیین محل های اجتماع مردمی مدیرکل حوزه معاونت حقوقی ریاست جمهوری: قوانین موازی نیازمند بازنگری است

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا حسن روحانی معاونت حقوقی لعیا جنیدی سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی حقوقی رئیس جمهور معاونت حقوقی گفت و گو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۲۷۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان برتری زود‌هنگام ترامپ بر بایدن

آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس نظرسنجی جدید نیویورک‌تایمز و کالج سیه‌نا، جو بایدن تقریبا برتری زودهنگام دونالد جی. ترامپ را از بین برده است. درحالی‌که نشانه‌هایی مبنی بر اینکه پایگاه دموکرات‌ها تردید‌هایی درباره جهت‌گیری کشور، اقتصاد و سن او داشت، هم‌اینک به نظر می‌رسد که آن‌ها پشت سر رئیس‌جمهورشان جمع شده‌اند. به نوشته روزنامه نیویورک‌تایمز، بایدن و ترامپ اکنون تقریبا برابر هستند و ترامپ ۴۶درصدی نسبت به بایدن ۴۵درصدی، برتری اندک دارد.

این یک پیشرفت برای بایدن از اواخر فوریه است؛ زمانی که ترامپ درست قبل از اینکه نامزد احتمالی جمهوری‌خواه شود، برتری قابل توجهی داشت و درصد آرای ترامپ ۴۸درصد بود؛ درحالی‌که این رقم برای بایدن، ۴۳درصد بود. به نظر می‌رسد روند صعودی بایدن تا حد زیادی از وضعیت بهبود یافته او در میان رای‌دهندگان سنتی دموکرات نشات می‌گیرد. بایدن در این ماه توانست رای بیشتری از پایگاه سنتی سال۲۰۲۰ خود نسبت به ماه گذشته به‌دست آورد.

ماه پیش او شاهد یک سقوط بود؛ درحالی‌که ترامپ در این زمینه از رئیس‌جمهور فعلی بهتر عمل کرده بود. در آن ماه ترامپ حمایت بسیار بیشتری از رای‌دهندگان گذشته خود در مقایسه با رئیس‌جمهور به دست آورده بود؛ «۹۷ درصد به ۸۳ درصد».

اما حالا این حاشیه کمتر شده است. بایدن اکنون رای ۸۹درصد از حامیان خود در سال۲۰۲۰ را به دست آورده است؛ درحالی‌که این رقم برای ترامپ ۹۴درصد شد. نتایج نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که رقابت شدیدی در سال۲۰۲۴ بین این دو برقرار است و احتمالا باید شاهد یک بازی طاقت‌فرسا از سوی هر دو باشیم. دو انتخابات ریاست‌جمهوری گذشته به‌گونه‌ای پیش رفت که با اختلاف آرای چند ده هزاری در ایالت‌های خاکستری رقم خورد. به نظر می‌رسد رقابت در این ایالت‌ها نیز به همان اندازه طاقت‌فرسا و پایاپای باشد. به نظر می‌رسد آمریکا به دو قسمت مساوی تقسیم شده است و کوچک‌ترین تغییر در این تعادل می‌تواند برنده انتخابات را در سال۲۰۲۴ تعیین کند.

تحت لوای این رقابت نزدیک، بسیاری از اصول این مسابقه تا حد زیادی بدون تغییر به نظر می‌رسد. سهم رای‌دهندگانی که کشور را در مسیر اشتباهی می‌بینند، بالای ۶۴درصد است. تقریبا ۸۰درصد از رای‌دهندگان، از جمله اکثریت دموکرات‌ها، هنوز شرایط اقتصادی کشور را عادلانه یا ضعیف ارزیابی می‌کنند. همچنین و هم بایدن و هم ترامپ، به دلایلی آشنا محبوب نیستند.

اکثر رای‌دهندگان فکر می‌کنند که بایدن خیلی پیر است. اکثریت بر این باورند که ترامپ مرتکب جرایم جدی فدرالی شده است. بت پریوست، آرایشگر ۵۹ساله و رای‌دهنده مستقل در ویندزور لاکس گفت: «هر دو مزخرف، فقط بایدن شر کوچک‌تری نسبت به ترامپ است و برای همین در رای دادن به او تمایل دارد.» خانم پریوست گفت: «شما می‌توانید از سیاست‌های بد بهبود پیدا کنید، اما نمی‌توانید از یک قلب بد نجات پیدا کنید و دونالد ترامپ قلب بدی دارد.»

این نظرسنجی درست قبل از محاکمه کیفری تاریخ‌سازِ ترامپ در شهر نیویورک انجام شد که اولین پرونده برای یک رئیس‌جمهور سابق آمریکا بود. او با اتهامات مربوط به جعل سوابق مربوط به پرداخت پول به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن مواجه است. این پرونده یکی از چهار کیفرخواست اصلی علیه ترامپ است، اما تاکنون تنها پرونده‌ای است که محاکمه آن قبل از انتخابات آغاز شده است. با این حال، به‌رغم احتمال زندانی شدن نامزد جمهوری‌خواه، تنها از هر چهار رای‌دهنده، یک نفر می‌گوید که هنوز به مشکلات حقوقی رئیس‌جمهور سابق توجه زیادی دارد.

کارزار بایدن که تبلیغات خود را از قبل در ایالت‌های موسوم به میدان نبرد آغاز کرده است، امیدوار است واقعیت دور دوم ریاست‌جمهوری ترامپ، دموکرات‌های بی‌میل را به سمت موضع حزبی معمول خود بازگرداند. شواهد اولیه‌ای از این اتفاق وجود دارد. در ماه گذشته، حمایت بایدن در میان رای‌دهندگان سفیدپوست ثابت ماند؛ اما در میان رای‌دهندگان سیاه‌پوست و لاتین‌تبار افزایش یافته است، حتی اگر هنوز از سطح حمایت سنتی دموکرات‌ها عقب باشد. بایدن در حومه شهر‌ها و در میان زنان وضعیت بهتری نسبت به یک ماه پیش داشت؛ هرچند در بین مردان ضعیف‌تر بود. رای‌دهندگان جوان‌تر به‌عنوان یک ضعف دائمی باقی می‌مانند؛ درحالی‌که رای‌دهندگان مسن منبع قدرت نسبی برای رئیس‌جمهور دموکرات هستند.

منبع: دنیای اقتصاد

دیگر خبرها

  • سرعت‌بخشی انجام طرح‌های نیمه تمام برای دولت اهمیت زیادی دارد
  • سرعت‌بخشی انجام پروژه‌های نیمه تمام برای دولت اهمیت زیادی دارد
  • رئیسی سه لایحه به مجلس ارسال کرد
  • تحقق ۴۲۰۰ میلیار از مصوبات سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی
  • صدور ۱۶۳ ضمانت نامه اعتباری برای زنان سرپرست خانوار
  • پایان برتری زود‌هنگام ترامپ بر بایدن
  • توضیح معاون حقوقی استقلال درمورد خسارت نیم میلیون دلاری
  • نشست فوری و اضطراری کاخ سفید درباره پاسخ ایران به حمله اسرائیل
  • معاون حقوقی رئیس جمهور: کشور ما کارنامه خوبی در رعایت حقوق ملت دارد
  • تذکر قانونی معاون زنان رئیس‌جمهور در توییتر؛ وزیر ورزش درمورد دختران جیمی‌جامپ باید پاسخگو باشد! (+عکس)