Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر سرخوش بازیکن تیم ملی بیلیارد کشورمان در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با وضعیت خودش پس از شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: پیش از بازگشایی باشگاه‌های بیلیارد در خانه بر روی میز خودم تمرین می‌کردم. پس از بازگشایی باشگاه‌های بیلیارد تمریناتم را جدی‌تر دنبال کردم. در حال حاضر در حال رفع اشکال هستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او درباره مسابقات بیلیارد داخلی و بین المللی گفت: در حال حاضر هیچ مسابقه داخلی برگزار نمی‌شود. از نیمه مردادماه مسابقات انتخابی حرفه ای‌ها در کشور انگلیس برگزار خواهد شد. این مسابقات به صورت (اوپن) برگزار می‌شود و هر بازیکن داوطلبی می‌تواند در این مسابقات شرکت کند.

سرخوش ادامه داد: ۱۲ نفر از برترین‌های این مسابقات به تور حرفه ای‌های بیلیارد صعود خواهند کرد. سال گذشته حدود ۲۵۰ نفر در این مسابقات شرکت کرده بودند. این مسابقات به دلیل آن که جز مسابقات حرفه‌ای محسوب می‌شود، طبق قانون مجلس شورای اسلامی، وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون بیلیارد نمی‌توانند از اعزام بازیکنان به این مسابقات حمایت مالی کنند.

بازیکن تیم ملی بیلیارد کشورمان در رابطه با قانون منع حمایت مالی از اعزام ورزشکاران به مسابقات حرفه‌ای بیان کرد: به نظر من مسئولان کشور ما، چون از سطح کلان به این مسائل نگاه می‌کنند، حتما مصلحتی بوده که این قانون را تصویب کرده اند. تور حرفه ای‌ها جوایز زیادی دارد. اگر بازیکنان به تور حرفه ای‌ها راه پیدا کنند، درآمد زیادی نصیبشان می‌شود و دیگر نیازی به حمایت مالی ندارند.

بیشتر بخوانید:

مقصودلو: بدهی‌های فدراسیون بیلیارد پرداخت شده است

سرخوش در رابطه با سهولت صدور روادید برای حضور در تور حرفه‌ای انگلیس اظهار کرد: من به راحتی توانستم روادید حضور در مسابقات انگلیس را بگیرم و مشکل خاصی نداشتم. البته بعضی از بازیکنان برای اخذ روادید مشکل دارند.

مطالبه‌ای از فدراسیون بیلیارد ندارم

او درباره حمایت‌های مالی فدراسیون بیلیارد برای اعزام بازیکنان به مسابقات بین المللی گفت: در دوره هاشم اسکندری (رئیس سابق فدراسیون بیلیارد) هرگاه در حساب فدراسیون پولی بود از ورزشکاران دریغ نمی‌شد. گاهی فدراسیون با مشکلات مالی مواجه شده بود که به طبع مسئولان فدراسیون نمی‌توانستند از ما حمایت کنند. در حال حاضر مطالبه‌ای از فدراسیون بیلیارد ندارم.

بازیکن تیم ملی بیلیارد کشورمان درباره محمدرضا مقصودلو (سرپرست جدید فدراسیون بیلیارد) اظهار کرد: من تا به حال او را از نزدیک ندیدم. به دلیل شیوع ویروس کرونا فعالیت‌های مقصودلو محدود شده است. امیدوارم بتواند به این ورزش کمک کند.

سرخوش در رابطه با شروع مجدد لیگ برتر بیلیارد کشور، بیان کرد: در گذشته مسابقاتی در چارچوب لیگ برتر بیلیارد برگزار شد. مسابقات خوبی بود و درآمد زایی نسبتا خوبی داشت. از آنجا که مسابقات ما بیشتر به صورت انفرادی برگزار می‌شود و مسابقات لیگ‌های آسیایی برگزار نمی‌شود، مسابقات لیگ برتر بیلیارد در کشور ما کم رنگ شد.

او افزود: البته مسابقات تیمی آسیایی و جهانی برگزار می‌شود، اما هیچ کشوری مسابقاتی در قالب لیگ برتر بیلیارد برگزار نمی‌کند. به نظرم اگر انرژی که می‌خواهد صرف برگزاری لیگ شود در مسابقات انفرادی صرف شود، شاهد نتایج بهتری خواهیم بود.

سرخوش در پایان گفت: ورزش بیلیارد در سال‌های اخیر هواداران زیادی پیدا کرده است. برخی از افراد این ورزش، درآمد‌های هنگفتی را از آن خود می‌کنند. در گذشته حمایت باشگاه‌های بیلیارد از بازیکنان بیشتر بود و خانواده‌هایی با درآمد پایین راحت‌تر می‌توانستند در این ورزش فعالیت کنند. در حال حاضر اکثر بازیکنان تیم ملی از خانواده‌های متوسط جامعه هستند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فدراسیون بیلیارد ویروس کرونا فدراسیون بیلیارد لیگ برتر بیلیارد بیلیارد کشور حال حاضر تور حرفه ای حرفه ای ها تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۲۷۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی آیین افتتاحیه مسابقات ورزشی جام شهدای مهارت در البرز

آیین افتتاحیه مسابقات ورزشی جام شهدای مهارت کارکنان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به میزبانی استان البرز در مرکز تربیت مربی با حضور ۳۶۰ ورزشکار در ۵ رشته ورزشی برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، بهزاد غفاری در حاشیه برگزاری این برنامه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: 360 نفر از کارکنان سازمان فنی حرفه‌ای سراسر کشور در پنج رشته‌ فوتسال، والیبال، دارت، شطرنج و تنیس روی میز به میزبانی اداره کل آموزش و فنی حرفه‌ای استان البرز رقابت می‌کنند.

وی برگزاری جام شهدای مهارت در استان البرز با بیان اینکه یکی از الزامات ایجاد نشاط و انگیزه در بین کارکنان، ورزش است، عنوان کرد: این مسابقات از چهارم تا ششم اردیبهشت برای بانوان و سیزدهم تا شانزدهم اردیبهشت‌ماه در شهرستان کرج برگزار خواهد شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان البرز برگزاری این جام را در استان مثبت ارزیابی کرد و گفت: شناسایی و کشف استعدادهای برتر ورزشی از مزایای چنین مسابقاتی بوده و فرصتی مناسب برای توسعه ورزش و گسترش فرهنگ تعالی ورزش است.

وی با بیان اینکه دو نفر البرزی در رشته دارت ویژه آقایان در این رویداد ورزشی شرکت کرده‌اند، افزود: استان البرز برای اولین بار میزبان این مسابقات است.

غفاری با اشاره به هزینه‌های بالای باشگاه‌های ورزشی، از مسئولان درخواست کرد تا امکانات ورزشی بیشتری با هزینه کم یا رایگان در اختیار کارمندان این اداره‌کل قرار دهند تا بتوان هم سلامت کارکنان را ارتقا داد و هم در مسابقات کشوری به موفقیت‌های چشمگیرتری برسیم.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان البرز در ادامه به تعداد شرکت‌کنندگان در رشته‌های ورزشی بانوان اشاره کرد و افزود: در این مسابقات 12 نفر در رشته شنا، دارت، تنیس روی میز هر کدام 6 نفر به طور جداگانه و 7 تیم والیبال برای بانوان در این جام شرکت کرده‌اند که در مجموع 130 نفر در این مسابقات به رقابت می‌پردازند.

وی تعداد شرکت‌کنندگان آقا در این مسابقات را 230 نفر عنوان کرد و گفت: در رشته شنا 15 نفرف در رشته‌های دارت، تنیس روی میز هر کدام 6 نفر به طور جداگانه و 8 تیم والیبال و 8 تیم فوتسال آقایان در این جام شرکت کرده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جبلی: در آینده نزدیک تکلیف حق پخش ورزش مشخص خواهد شد +فیلم
  • رسولی: به اندازه فوتسالیست‌ها به ورزش‌های دیگر که پرچم ایران را بالا می‌برند توجه شود +فیلم
  • ای‌اف‌سی واگذاری استقلال و پرسپولیس را تأیید کرد
  • زارعی: دغدغه ما برای مالکیت استقلال و پرسپولیس برطرف شد
  • برپایی آیین افتتاحیه مسابقات ورزشی جام شهدای مهارت در البرز
  • فرهنگسازی گسترش ورزش در جامعه کارگری ضروری است
  • خیرخواه:اینچه درگاهی برای ژیمناستیک ایران کم نگذاشت
  • قدردانی حیدر فرمان از وزیر ورزش برای مسابقات کوراش پوریا ولی
  • اعزام دختران بیلیارد کشورمان به مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۴
  • اعزام دختران بیلیارد به مسابقات قهرمانی آسیا