Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد پور فلاح، رئیس اتاق بازرگانی ایران ایتالیا در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص وضعیت مبادلات تجاری اتاق بازرگانی ایران با ایتالیا، بیان کرد: وضعیت ارتباطی با ایتالیا تحت تاثیر تحریم ها و کرونا مانند سایر روابط تجاری نیست و آمار روند مطلوب تری را برای مبادلات این دو کشور نشان می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتاق بازرگانی ایران  بیان کرد: حجم مبادلات تجاری ایران با شریک تجاری خود( ایتالیا) بالغ بر یک میلیارد دلار است. خوشبختانه تراز تجاری مثبتی در تعاملات ما مشهود است، این تراز نه تنها در حال حاضر بلکه از گذشته ها نیز مثبت بوده است، به طوری که هم اکنون ایتالیا بیشتر از ما جنس می خرد تا بفروشد.

پورفلاح بیان کرد: هنوز اتاق مشترک در رُم داریم و سعی کرده ایم روابط حفظ شود. بیشترین تعاملی که با ایتالیا داریم در زمینه اخذ اطلاعاتی در زمینه  بهبود فرآیند تولیدی بنگاه های کوچک و متوسط است، ۹۰ درصد شرکت های ایتالیایی تجربه خوبی در زمینه SME دارند.

او ادامه داد: در زمینه اصلاح مقررات بازار شرکت‌های کوچک و متوسط در نظر داریم تا مواردی متعددی همچون فرآیند پذیرش این شرکت‌ها در بازار SME، سقف و کف‌های سرمایه‌ای شرکت‌ها برای ورود به بازار، نحوه ورود سرمایه‌گذاران اصلاح شود، ضمن آنکه در تلاشیم تا بتوانیم ارتباط قوی تر از گذشته نیز میان بخش‌ها و دستگاه‌های ذی‌نفع و تنظیم‌گر این نوع شرکت‌ها برقرار کنیم.

بیشتر بخوانید: ادامه روابط بانکی ایران و ایتالیا بدون دلار

این مقام مسئول ادامه داد: در زمینه جذب گردشگری و توریسم با ایتالیایی ها تعاملات مثبتی انجام شده است. این کشور زیرساخت تعالات بسیاری از صنایع مانند فولاد، لوازم خانگی، چرم، کفش و پتروشیمی را فراهم کرده است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران ایتالیا تشریح کرد: کماکان اتاق بازرگانی ایران با اتاق ایتالیا ارتباطات مثبتی در زمینه گرفتن ویزا دارد که این ارتباطات اقتصادی مثبت می تواند روی ارتباطات سیاسی نیز تاثیر گذار باشد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اتاق بازرگانی اتاق بازرگانی ایران اتاق بازرگانی ایران شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۲۷۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | دعای رئیس اتاق بازرگانی درباره تعطیلی پنج‌شنبه‌ها؛ بی‌توجهی مجلس به مخالفت‌ها؟

266 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896820

دیگر خبرها

  • ببینید | دعای رئیس اتاق بازرگانی درباره تعطیلی پنج‌شنبه‌ها؛ بی‌توجهی مجلس به مخالفت‌ها؟
  • مخالفت اتاق بازرگانی ایران و آلمان با تحریم های جدید علیه تهران
  • تردید ستاره آرسنال: خبری از تمدید نیست
  • مخالفت اتاق بازرگانی ایران و آلمان با تحریم‌های جدید علیه تهران
  • درخواست اتاق بازرگانی از رهبر انقلاب برای تعطیلی شنبه‌ها
  • درخواست اتاق بازرگانی از رئیسی و قالیباف برای تعطیلی شنبه‌ها
  • سلاح ورزی: بعد از عملیات روز یکشنبه شرایط اقتصادی کشور به سوی آرامش می‌رود
  • درخواست اتاق بازرگانی از رهبر انقلاب برای تعطیلی شنبه ها
  • انعقاد تفاهمنامه همکاری میان اتاق بازرگانی ایران و آلمان
  • افتتاح دفتر نمایندگی اتاق مشترک ایران و آلمان در خرمشهر