Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-16@19:16:41 GMT

چه کسانی باید از شیلد استفاده کنند؟

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۲۸۵۷۳

چه کسانی باید از شیلد استفاده کنند؟

شیلد محافظ صورت یکی از اقلام محافظ شخصی است که از کل صورت در برابر آلودگی‌ها و مواد شیمیایی محافظت می‌کند. به کارگیری این محصول به خصوص برای افرادی که جزو کادر درمانی هستند، ضروری محسوب می‌شود. زیرا مانع از برخورد ترشحات بدن بیمار به آن‌ها می‌شود.
در دوران شیوع کرونا و دیگر بیماری‌های ویروسی شیلد می‌تواند بسیار مفید باشد و از انتقال بیماری پیشگیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به منظور عدم انتقال کرونا و برخی دیگر از بیماری‌ها، لمس نکردن صورت توسط دست آلوده بسیار مهم است. زمانی که شیلد روی صورت قرار می‌گیرد، دیگر امکان لمس صورت توسط دست وجود نخواهد داشت و در نتیجه از انتقال بیماری‌ها پیشگیری می‌شود.

از دیگر مزیت‌های شیلد این است که این وسیله محافظتی را به دفعات مختلف می‌توان مورد استفاده قرار داد. فردی که از شیلد استفاده می‌کند دیگر به صورت ناخودآگاه صورت و بینی خود را توسط دست لمس نمی‌کند و به این ترتیب احتمال انتقال بیماری کاهش می‌یابد.

افرادی که لازم است در روزهای شیوع کرونا برای تردد در جامعه از شیلد استفاده کنند به شرح زیر هستند:

_ افرادی که به دلیل ناراحتی تنفسی و تنگی نفس نمی‌توانند ماسک بزنند.

_ افرادی که سخنرانی می‌کنند و باید صدای خود را به حضار برسانند.

_ کودکان

_ ارائه دهندگان خدمات سلامت

البته باید به این نکته توجه داشت که استفاده همزمان از شیلد و یک ماسک تنفسی مناسب، ترکیبی عالی و قابل اطمینان در برابر ویروس کرونا می‌سازد. همچنین شیلد برخلاف برخی از ماسک‌ها، یکبار مصرف نیست و قابل شستشو و استفاده متناوب است. از جمله نکات مهم برای استفاده از شیلد محافظ صورت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

_ شیلد به تنهایی محافظ کامل نیست، همزمان از ماسک هم استفاده کنید.

_ شیلد را هر روز بشویید.

_ استفاده از شیلد اکیدا در افراد مبتلا به کرونا یا دارای عطسه و سرفه توصیه نمی‌شود.

_ شیلد برای افرادی که ردیفی می‌نشینند مثل مسافران اتوبوس محافظت کننده نیست.

مؤثر بودن شیلد و ماسک منوط به رعایت اصول بهداشتی در زمان گذاشتن و برداشتن این وسایل محافظتی است، بنابراین نسبت به شستشو و ضدعفونی دستان خود زمان استفاده از وسایل حفاظتی اقدام کنید.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ویروس کرونا شیلد تنگی نفس کرونا سبک زندگی پارسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۲۸۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این بیماری در کمین کسانی که زبانشان تلخ می‌شود

به گزارش خبرآنلاین، محسن اسماعیلی با بیان اینکه علت تلخی دهان ممکن است مربوط به دلیل رفلاکس اسید و صفرا در معده باشد، گفت: گاهی به دلیل سوء هاضمه عملکردی در زمانی که معده عملکرد خوبی نداشته باشد صفرا به داخل معده برگشت می‌کند و کمی التهاب و تحریک ایجاد می‌شود که در این حالت فرد احساس تلخی دهان می‌کند.

او افزود: در برخی موارد به دنبال مصرف برخی از غذاها، تجربه استرس‌های روانی و مصرف برخی داروها ممکن است تلخی دهان ایجاد شود. تلخی دهان مربوط به سن خاصی نیست و در هر سنی ممکن است اتفاق افتد. البته معمولا در سنین میانسالی و ۴۰ تا ۵۰ سالگی تلخی دهان در افراد بروز می‌کند.

سرگرمی روزنوشت: اسماعیلی با اشاره به اینکه روش درمانی تلخی دهان عمدتا درمان رفلاکس معده و درمان سوء هاضمه عملکردی است، گفت: تلخی دهان در هر دو جنس اتفاق می‌افتد و تفاوت چندانی ندارد. تصور برخی این است که علت تلخی دهان را مربوط به کیسه صفرا و سنگ صفرا می‌دانند و این در حالی است که این دلیل مطرح نیست.

این فوق تخصص بیماری‌های دستگاه گوارش با بیان اینکه تلخی دهان به تنهایی نشانه بیماری خاصی نیست، افزود: تلخی دهان به ندرت مربوط به بیماری‌های دهان و دندان می‌شود، اما طعم بد و بوی بد دهان مربوط به بیماری‌های دندان، سیسنوس، لوزه‌ها و حتی عفونت‌های ریوی است.

اسماعیلی تاکید کرد: افراد حساسی که تلخی دهان را بسیار تجربه می‌کنند برای اینکه کمتر به تلخی دهان دچار شوند باید دقت کنند داروهایی که مصرف می‌کنند در صورتی که ضروری نیست قطع کنند. توصیه می‌شود معده این افراد خالی نباشد، چندان پرخوری نکنند و بعد از غذا نیز بلافاصله دراز نکشند. همچنین مصرف سیگار می‌تواند تلخی دهان را تشدید کند و پیاده‌روی نیز می‌تواند در بهبود تلخی دهان موثر واقع شود.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895941

دیگر خبرها

  • قارچ چاگا ؛ برای افرادی که به سیستم ایمنی خود اهمیت می دهند(+عکس)
  • این بیماری در کمین کسانی که زبانشان تلخ می‌شود
  • پیشنهاد غافلگیرکننده ایلان ماسک/ توییت زدن برای چه کسانی پولی می‌شود؟
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • (ویدیو) حمله با چاقو به کشیش کلیسای آشوری
  • کله پاچه برای چه کسانی مضر است؟
  • توصیه‌هایی برای پیشگیری از بیماری‌های شایع در فصل بهار/ از آلرژی فصلی تا ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا
  • چه افرادی بیشتر در معرض خطر سرخک هستند؟
  • چه افرادی به مراقبت بیشتر در برابر سرخک نیاز دارند؟