Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گناباد و بجستان در جنوب خراسان رضوی مهمترین دستاورد دولت تدبیر و امید در مناطق روستایی این شهرستان‌ها را ساخت و مقاوم سازی مسکن محرومان ذکر کرد.

به گزارش قدس آنلاین، ناصر چیتگر گفت: براساس تفاهمنامه احداث مسکن محرومان که بهمن ماه پارسال بین بنیاد مسکن و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی منقعد شد، تاکنون ۱۹۳ میلیارد ریال تسهیلات در گناباد و بجستان در این زمینه پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این تسهیلات شامل ۴۰۰ میلیون ریال وام با نرخ سود پنج درصد و بازپرداخت ۱۵ ساله و ۲۵۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض است که به ازای هر واحد مسکونی روستایی به متقاضیان پرداخت شد.

رییس بنیاد مسکن گناباد و بجستان ادامه داد: پرداخت تسهیلات در این زمینه برای ۷۵ واحد مسکن محرومان در این شهرستان‌ها نیز در دست اقدام است.

وی با انتقاد از همراهی نکردن برخی بانک‌های عامل و سخت‌گیری در ضمانت برای پرداخت تسهیلات گفت: این مشکل موجب نارضایتی متقاضیان شده است.

جیتگر افزود: امسال از محل اعتبارات بند الف و عواید حاصل از فروش زمین ۱۵ میلیارد ریال برای زیرسازی و احداث جدول معابر روستایی در ۱۰ روستای گناباد و بحستان اختصاص یافته که با پیشرفت فیزیکی ۱۰ تا ۶۰ درصدی در دست اقدام است.

وی ادامه داد: ۱۲ هزار و ۳۶ واحد مسکونی معادل ۵۴ درصد واحدهای مسکن روستایی در گناباد مقاوم سازی شده و ۶ هزار و ۵۱۵ واحد معادل ۴۶ درصد آنها نیاز به مقاوم سازی دارد.

رییس بنیاد مسکن گناباد و بجستان گفت: از مجموع چهار هزار و ۸۱۰ واحد مسکن روستایی بجستان نیز ۱۵۹ واحد معادل ۳۳ درصد آنها تاکنون مقاوم سازی شده و سه هزار و ۲۱۶ واحد معادل ۶۷ درصد آنها نیازمند مقاوم سازی است.

وی افزود: از مجموع ۱۲ میلیارد ریال اعتبار مصوب مقاوم سازی مسکن روستایی شهرستان‌های گناباد و بجستان در سال گذشته پنج میلیارد و  ۴۸۰ میلیون ریال تخصیص یافت که ۴۱۷ فقره تسهیلات مقاوم سازی در این شهرستان‌ها پرداخت شد.

چیتگر ادامه داد: در راستای سیاست‌های دولت تدبیر و امید برای عمران مناطق روستایی با توزیع بالغ بر ۱۲ هزار تن قیر رایگان طی چهار سال گذشته بیش از ۵۵۰ هزار تن آسفالت در معابر روستاهای گناباد و بجستان مصرف شد.

شهرستان‌های گناباد و بجستان با ۱۴۰ هزار نفر جمعیت به ترتیب در ۲۸۷ و ۲۷۸ کیلومتری جنوب و جنوب غربی مشهد قرار دارند.

منبع: ایرنا انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ساخت مسکن محرومان گناباد و بجستان مسکن محرومان بنیاد مسکن مقاوم سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۲۸۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاوم سازی ۷۵ درصد از واحد‌های مسکونی روستایی لرستان

پویا تابعی  با اشاره به ساخت مسکن برای مددجویان تحت پوشش، اظهار کرد: از سال ۱۴۰۱ تاکنون با همکاری بنیاد مستضعفان، بسیج سازندگی، کمیته امداد و فعالیت‌های بنیاد مسکن ۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد احداث شده است.
وی گفت: امسال هم در نظر داریم ۲۵۰ واحد مسکونی تا پایان سال برای مددجویان تحت پوشش احداث کنیم.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان با اشاره به اینکه ۱۵۳ هزار واحد مسکونی روستایی داریم، بیان کرد: از این تعداد تاکنون ۱۱۵ هزار واحد مسکونی مقاوم سازی شده است.
به گفته وی درصد مقاوم سازی واحد مسکونی در سطح استان ۷۵ درصد است و در این زمینه جزو استان‌های اول در کشور هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • مقاوم‌سازی ۶۴ درصدی مسکن روستایی در استان بوشهر
  • مقاوم سازی حدود ۷۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی البرز
  • اختصاص زمین به طرح جوانی جمعیت و تسهیلات مسکن روستایی در شهرستان اسکو
  • اختصاص قطعه زمین مسکونی به زوج های جوان در سهند
  • مقاوم‌سازی واحد‌های روستایی استان اردبیل
  • مقاوم سازی ۷۵ درصد از واحد‌های مسکونی روستایی لرستان
  • آغاز ساخت ۷هزار و ۵۴۲ واحد مسکونی در قم از سال ۱۴۰۰
  • تحویل ۴ هزار واحد مسکونی بنیاد مسکن قم تا پایان سال
  • میانگین مقاوم‌سازی واحد‌های روستایی استان اردبیل به ۶۴ درصد رسید
  • مقاوم سازی ۲۵۰۰ واحد مسکن روستایی در آذربایجان‌غربی