Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیبانی گفت: به منظور تسهیل در امر اطلاع‌رسانی و انتقال یافته‌های جدید فنی به بهره‌برداران، چهار هزار مددکار ترویجی و تسهیل‌گر زن روستایی در خراسان جنوبی انتخاب، آموزش و سازماندهی شدند.

«شراره شیبانی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با اشاره اینکه مدیریت هماهنگی و ترویج کشاورزی به عنوان متولی امر توانمندسازی و آموزش بهره برداران به منظور دستیابی به کشاورزی پایدار در حال خدمت رسانی به جامعه روستایی و عشایری است، گفت: مهمترین کار سازمان در این بخش آموزش بهره برداران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر هماهنگی ترویج جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه سال گذشته بر اساس برنامه ششم توسعه کشور برای حوزه آموزش این سازمان تعهد ۳۵ هزار نفر ساعت روز تعریف شده بود اما براساس تخصیص اعتبارات ۱۴ هزار و ۷۰۰ نفر ساعت روز آموزش برگزار شد.

 

شیبانی با اشاره به اینکه در سال جاری تعهد سازمان برگزاری ۴۰ هزار نفر ساعت روز کلاس آموزشی است، بیان کرد: با شیوع ویروس کرونا آموزش تعطیل نشده و از فضاهای مجازی برای آموزش به کشاورزان استفاده شده است.

 

وی به نهضت گلخانه ای در استان اشاره کرد و ادامه داد: در این راستا نیز امسال برگزاری هشت هزار نفر ساعت روز دوره آموزشی پیش بینی شده است که امیدواریم با تخصیص اعتبار این مهم عملیاتی شود.

 

مدیر هماهنگی ترویج جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از وجود ۱۲ سایت الگویی کشاورزی در استان خبر داد و گفت: این سایت ها در بخش زراعت و باغبانی در حوزه‌های گندم، پسته، زعفران، عناب، زیتون و زرشک و سایت الگوئی محصول سالم سبزیجات برگی (نعناع) است.

 

شیبانی تصریح کرد: سایت الگویی جامع تولیدی – ترویجی یک واحد تولیدی متعلق به یک مددکار ترویجی و یا تسهیل گر روستایی و تعدادی واحد متعلق به سایر بهره‌برداران یک روستا که در آنها تمامی توصیه‌های فنی و یافته های تحقیقاتی و طرح‌های مورد نظر جهاد کشاورزی با تجمیع منابع و امکانات، اجرا شده و تعمیم و توسعه می یابد.

 

مدیر هماهنگی ترویج جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه صندوق اعتبارات خرد زنان در خراسان جنوبی با حمایت وزارت جهاد کشاورزی در سال ۸۴ در استان تشکیل شد، افزود: در مجموع ۲۱۸ صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی در خراسان جنوبی فعالیت می‌کند که بالغ بر هشت هزار عضو دارد.

 

وی افزود: در حال حاضر چهار هزار مددکار ترویجی و تسهیل‌گر زن روستایی در بخش کشاورزی خراسان جنوبی فعالیت دارند که  این افراد پس از آموزش‌های لازم فنی (عمومی – تخصصی) به عنوان نیروهای مردمی در سطح روستا در جهت ارتقاء کمی و کیفی تولیدات بخش کشاورزی سازماندهی می‌شوند.

 

وی اظهار کرد: در سال زراعی جاری چهار طرح تحقیقی ترویجی در خراسان جنوبی در حال اجرا است که طرح ترویج، تولید و مصرف محصولات گواهی شده زنان روستایی از جمله این طرح ها است.

 

شیبانی با اشاره به وجود ۱۰ کانون یادگیری در استان، گفت: کانون‌های یادگیری یک واحد تولیدی متعلق به تولیدکننده نمونه و برگزیده همچنین تعدادی واحد تابعی متعلق به سایر بهره‌برداران یک روستا یا منطقه که در آنها انتقال دانش و تجربه فرد یا واحد تولیدی نمونه به بهره‌برداران برای بهبود رفتار حرفه ای ایشان به منظور افزایش تولید محصولات کشاورزی صورت می پذیرد.

 

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: آموزش کشاورزی خراسان جنوبی خراسان جنوبی بهره برداران جهاد کشاورزی نفر ساعت روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۲۹۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیچیدن عطر گل محمدی از گلستانهای خراسان جنوبی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،مدیر امورباغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: این روز‌ها برداشت گل محمدی از گلستان‌های خراسان جنوبی آغاز شده و قرار است این محصول معطر از سطح بیش از ۴۳۹ هکتار از اراضی استان برداشت شود.

شایسته با اشاره به اینکه  امسال پیش بینی می‌شود ۷۸۶ تن گل محمدی در استان برداشت شود  افزود: این میزان نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته است.  

وی گفت: بیشترین سطح زیرکشت گل محمدی در شهرستان سربیشه با ۲۱۵ هکتار، قاین ۵۳ هکتارو زیرکوه ۵۰ هکتار است.

مدیر امورباغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: ۵۰ درصد محصول تولیدی به صورت غنچه، گل‌تر و گل خشک به خارج استان صادر می شود.

شایسته گفت: ۳۵۲ بهره بردار گل محمدی از اوایل اردیبهشت آغاز و تا نیمه خرداد ادامه دارد.  

دیگر خبرها

  • بارش باران در خراسان جنوبی سیلاب به راه انداخت
  • بهره مندی ۶۵ درصدی جمعیت خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • افزایش ۹ میلیون تنی تولید گندم در دولت سیزدهم
  • خسارت ۱۴۵ میلیارد تومانی بارندگی به کشاورزی خراسان جنوبی
  • اثربخشی و بازگشت سرمایه دوره‌های ترویجی بهر‎ه‌برداران بخش کشاورزی ارزیابی شد
  • پهن شدن فرش صورتی رنگ در باغ‌های خراسان جنوبی
  • ارزیابی اثربخشی دوره‌های ترویجی بر افزایش عملکرد تولیدات کشاورزی
  • ۹۰ طرح تحقیقات کشاورزی در دست اجرا
  • پیچیدن عطر گل محمدی از گلستانهای خراسان جنوبی
  • اصفهک، روستایی کویری که در مسیر جهانی شدن است