Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار منطقه 12 از برپایی موقف جمعه بازار «پروانه» در پارک شهر از هفته آینده خبر داد.

علی محمد سعادتی در گفت و گو با ایسنا، در این باره گفت: براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته و همچنین بنا بر اعلام ستاد ملی کرونا جمعه بازار پروانه  از هفته آینده می‌تواند فعالیت خود را با تغییر مکان موقت برپا کند.

وی با بیان این که  ستاد ملی کرونا  موافقت کرده است که روز بازارها با رعایت پروتکل‌های خاص فعالیت خود را می‌توانند آغاز کنند ، گفت: همانطور که بارها تاکید کردیم پارکینگ پاساژ پروانه دارای مشکلات ایمنی گسترده‌ایست به گونه‌ای که در چند سال اخیر سازمان آتش نشانی 27 مورد اخطار در مورد عدم ایمنی پارکینگ پاساژ پروانه به شهرداری منطقه ابلاغ کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که بهمن ماه مدت اعتبار قرارداد پیمانکار جمعه بازار پروانه و شهرداری به اتمام رسید و با توجه به افزایش فرسودگی و عدم ایمنی پارکینگ، نسبت به عدم تمدید قرارداد با پیمانکار اقدام کردیم و حالا وارد فاز مقاوم سازی پارکینگ پروانه شده‌ایم، گفت: 27 مورد اخطار در مورد یک پارکینگ پنج طبقه که مراجعه کننده زیادی داشت- به گونه‌ای که تنها در روز جمعه بیش از 23 هزار نفر در این پارکینگ تردد می‌کنند - اخطار کمی نیست  و تصور کنید حتی اگر یک حادثه کوچک رخ  دهد چه اتفاقی بزرگتر و درد آور تر از پلاسکو و مسجد ارگ می توانست در این جمعه بازار رخ دهد.

شهردار منطقه 12 با بیان اینکه شهرداری جمعه بازار پروانه را یک برند معروف در قلب تهران قدیم می‌داند و نسبت به حفظ آن اقدام خواهد کرد، افزود: بر همین اساس با توجه به ابلاغیه و دستور العمل ستادملی کرونا به طور موقت جمعه بازار پروانه به ضلع غربی پارک شهر منتقل می‌شود و سعی داریم با نصب سازه‌های چادری و غیره فضای فاخر برای این پارک مهم شهر ایجاد کنیم.

سعادتی با تاکید بر اینکه این انتقال مکان جمعه بازار ، موقتی خواهد بود گفت:  براساس دستور العمل ستاد ملی باید میان هر غرفه سه و نیم تا چهار متر فاصله وجود داشته باشد که اجرای این پروتکل تنها در یک فضای گسترده باز همچون پارک شهر امکان پذیر بود.

وی در خاتمه گفت: از جمعه هفته آینده جمعه‌بازار پروانه در پارک شهر برپا خواهد شد و دستفروشان و کارآفرینان جمعه بازار می‌تواند برای دریافت غرف روزانه خود به آن جا مراجعه کنند و همچنین شهروندان نیز می‌تواند با استفاده راحت از مترو و اتوبوس به این مکان مراجعه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ستاد ملی کرونا پارکینگ پروانه جمعه بازار شهرداري تهران جمعه بازار پروانه هفته آینده پارک شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۲۹۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت برپایی هفته‌های گردشگری در استان کرمانشاه

استاندار کرمانشاه با اشاره به ضرورت تقویت شورای توسعه گردشگری استان گفت: لازم است سراغ رویکردهای جدید و خلاقانه در حوزه گردشگری برویم و از تکرار کارهای کهنه و کم ثمر پرهیز کنیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، محمد طیب صحرایی امروز در نشستی با مدیران تشکل‌های گردشگری استان اظهار داشت: مرز مشترک ما با کشور همسایه با ویژگی‌هایی که دارد که برای مردم استان می‌تواند بسیار اثرگذار و توسعه آفرین باشد. 

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه باید آرمانی بیاندشیم و واقعی عمل کنیم، افزود: ما در استان وارث وضعیتی هستیم که باید در کوتاهترین زمان ممکن از آن به سمت مطلوب عبور کنیم. 

وی با اشاره به مشکلات فرودگاه کرمانشاه که از گذشته به ارث رسیده است، گفت: در زمان مناسب با حداقل هزینه می‌توانستند این پروژه را به سامان برسانند ولی متأسفانه انجام نشده است.  پروژه بازسازی کامل باند فرودگاه دردست انجام است که امیدواریم در آینده نزدیک باند اصلی شروع به فعالیت کند. 

صحرایی با اشاره به مشکلات راه‌آهن کرمانشاه، افتتاح آن را در دولت قبل زودهنگام و پیش از تکمیل پروژه خواند و گفت: برای تکمیل پروژه قطار کرمانشاه و افزایش سرعت آن حداقل هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز هست. 

استاندار کرمانشاه به بهسازی راه‌های استان اشاره کرد و افزود: سال گذشته 280 کیلومتر از راه‌های استان به برکت اربعین بهسازی شد و بخش مهمی از نقاط حادثه خیز استان اصلاح شده است.  در حوزه تقویت مرزها نیز اتفاقات بسیار مناسبی در استان افتاده که سال گذشته مرز مسافری شوشمی نیز به عنوان یک مطالبه بازگشایی شده است. 

وی گفت: سال گذشته همچنین بیش از 700 سرویس بهداشتی در مسیرهای اصلی احداث و بازسازی کامل شده است که به گردشگران و زوار عتبات عالیات خدمات ارائه می‌کنند. 

صحرایی با بیان اینکه در حوزه معرفی استان با مشکلات متعددی مواجه هستیم که میراث‌فرهنگی باید برای آن چاره اندیشی کند افزود: از برگزاری رویدادهای شناسنامه دار حمایت می‌کنیم و با هیچ رویدادی که بانی آن مشخص و تعریف شده باشد مشکلی نداریم. 

استاندار کرمانشاه گفت: برنامه‌های گنگ و بی سند آسیب‌زا هستند و نقطه قوت گردشگری استان را به ضعف تبدیل می‌کنند، اما رویدادهای تعریف شده و مشخص مورد تأیید همه دستگاه‌ها خواهد بود. 

تقویت شورای توسعه گردشگری کرمانشاه

وی با تأکید بر برنامه‌ریزی برای تقویت شورای توسعه گردشگری استان، اظهار کرد: امسال ضمن توجه و تقویت سایر بخش‌ها، با تمرکز بیشتر به گردشگری توجه خواهیم کرد و با یک نگاه وسیع تقویت شورای توسعه گردشگری استان را در دستور کار قرار می‌دهیم. 

صحرایی با بیان اینکه میراث‌فرهنگی باید در فضای مردمی ما درست و پررنگ معرفی‌ شود افزود: یکی از مباحثی که باید به آن پرداخته شود، ورود به مجموعه فعالیت‌های فرهنگ گردشگری است.

وی گفت: در خود استان نیازمند ترویج سفرهای استانی هستیم تا خود مردم استان داشته‌های ما را ببینند و بشناسند و به عنوان بهترین مروجان کرمانشاه را معرفی کنند. 

صحرایی برپایی هفته‌های گردشگری در شهرستان‌ها با انواع مشوق‌ها برای تشویق مردم به سفر را یکی از راهکارهای پیشنهادی عنوان کرد و گفت: توجه به مباحث فرهنگ گردشگری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، برای مثال اقامتگاه‌های بوم‌گردی باید به گونه‌ای عمل کنند که به فرهنگ گردشگری روستاها آسیبی نزند و گردشگران باید متوجه شوند که وارد یک اقلیم فرهنگی می‌شوند که باید الزامات و بایسته‌های فرهنگی را پذیرفته و به آن احترام بگذارند.  

استاندار کرمانشاه دعوت ملی و بین‌المللی را مرحله بعد معرفی استان عنوان کرد و افزود: باید تلاش کنیم با معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان به زبان‌های بین‌المللی کرمانشاه را به خوبی به جهانیان بشناسانیم. 

صحرایی توسعه اقدامات گردشگری در مجموعه ادارات، رونق گردشگری کوهستان و گردشگری دفاع مقدس و نیز اربعین را قله گردشگری استان توصیف کرد و گفت: پرداختن به مرز خسروی در طول سال باید مورد توجه رسانه‌ها قرار گیرد و ما بتوانیم برای تردد بیش از 15 هزار کامیون دار از مرز پرویزخان برنامه‌ریزی کنیم که خانواده هایشان بیایند و از کرمانشاه دیدن کنند. 

وی با تأکید بر رویکردهای جدید و پرهیز از تکرار کارهای کهنه و کم ثمر در حوزه گردشگری عنوان کرد: گردشگری باید با تعریف درست و جذب همراهی‌های روز افزون تبدیل به سکه رایج مردم کرمانشاه شود.

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • ضرورت برپایی هفته‌های گردشگری در استان کرمانشاه
  • بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا پایان بهار ۱۴۰۳
  • برپایی ۵ میز خدمت در نماز جمعه ارومیه
  • شفافیت و حذف واسطه‌گری بازار طلا با حراج شمش
  • شفافیت و حذف واسطه‌گری بازار طلا با حراج شمش در دولت سیزدهم
  • برپایی هفت میز خدمت در نماز جمعه این هفته تهران
  • برپایی رویداد «مانوین» با نگاهی نوآورانه، آینده‌نگرانه و توجه به نیازهاى روز جامعه
  • هوای قم هفته آینده بارانی می‌شود
  • واحدهای فناور پارک علم و فناوری زنجان افزایش می‌یابد/ ضرورت افزایش بودجه در سال جدید
  • راه اندازی میدان بار جدید و هشت بازار میوه و تره‌بار