Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- در پی اوج‌گیری دوباره کرونا در استان گلستان وضعیت ۵ شهر قرمز شده و سه شهر دیگر نیز در آستانه قرمز شدن قرار گرفته است. ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، همه‌گیری کرونا از روزهای گذشته در استان آغاز شد و به‌رغم هشدارهایی که در رسانه‌ها اعلام شد، مردم با عادی‌انگاری شرایط کرونایی و نادیده گرفتن پروتکل‌های بهداشتی بار دیگر شاهد قرمز شدن وضعیت در برخی از شهرهای استان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوضاع در شهرهای قرمز اصلا خوب نیست کار به جایی رسیده که ظرفیت بیمارستان پیامبر اعظم(ص) شهرستان گنبدکاووس به‌عنوان سانتر شرق استان تکمیل شده است.

آن طور که دانشگاه علوم پزشکی استان اعلام کرده علاوه بر گنبدکاووس، شهرهای بندرترکمن، آق‌قلا، مراوه تپه و بندرگز نیز در وضعیت قرمز هستند. وضعیت در همه شهرهای استان به جز کردکوی و گمیشان که در شرایط شکننده سفید قرار دارند، زرد است.

درخواست علوم پزشکی مشهد: «بازگشت بحران کرونا» در تبلیغات شهری نمود پیدا کندخواب ناخوش کرونا برای ‌تاکسی‌داران ارومیه؛ صنفی که این روزها چشم به کمک مسئولان داردوقتی یک تلویزیون اینترنتی پرچم فرهنگ و هنر را بالا نگه می‌دارد/ "شرجی" گرما‌بخش خانه‌ هرمزگانی‌‌ها در ایام کرونایی‌

عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و حضور مردم در تجمعات و مراسمات عروسی و عزا سبب اوج‌گیری دوباره کرونا شده است.

عبدالرضا فاضل رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در این باره اظهار داشت: تا دو هفته قبل 8 شهر استان در وضعیت سفید بود و انتظار داشتیم با تداوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم تعداد این شهرها افزایش پیدا کند.

او گفت: مردم قبل از تعطیلات خردادماه مسائل بهداشتی و قرنطینه خانگی را خوب رعایت کرده بودند اما بعد از تعطیلات به این آرامش ذهنی رسیدند که کرونا دیگر تمام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان افزود: تقسیم‌بندی سفید، زرد و قرمز شکننده است و در زمان سفید بودن شهر، بیماران کرونایی همچنان هستند اما ملاک برای این تقسیم‌بندی تعداد بستری‌ها و فوتی‌ها است.

به گفته او بیش از 570 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که اگر این تعداد به 750 بیمار برسد، وضعیت کل استان قرمز خواهد شد.

فاضل بیان داشت: در صورت عدم رعایت پروتکل‌ها سه شهر رامیان، گالیکش و مینودشت نیز احتمالا در روزهای آینده به وضعیت قرمز می‌رسند.

وی از مردم خواست مسائل بهداشتی را رعایت کنند و در مراسمات عروسی و مذهبی شرکت نکنند. این هشدار را به مردم می‌دهیم اگر الان رعایت نکنیم شرایط بسیار بدی خواهیم داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: احتمال بازگشت محدودیت‌ها وجود دارد و در گنبدکاووس هم به دستور فرماندار محدودیت‌های خاصی ایجاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه برگزاری مراسمات در تالارها ممنوع بوده برخی از مردم مجالس عزا و عروسی را به خانه‌ها و باغ‌ها بردند که امکان کنترل آنها نبود و الان عوارض این سهل‌انگاری‌ها را می‌بینیم.

فاضل گفت: برخلاف تصور برخی از مردم، گرما تأثیری در نابودی یا ضعیف شدن ویروس ندارد و بهترین راه مقابله با این بیماری، مبتلا نشدن است.

انتهای پیام/582/ح

R41471/P/S6,70/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۳۰۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز بیمارستان صحرایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد درحاشیه بازدید رییس دانشگاه از بخش‌های مختلف بیمارستان صحرایی این دانشگاه گفت: این بیمارستان با ظرفیت ۴۵ تخت بستری، اتاق‌های عمل، آزمایشگاه، مرکز تصویربرداری، داروخانه و csr تجهیز شده است.

دکتر محمد دهقانی فیروزآبادی افزود: گروه‌های بهداشتی و درمانی مورد نیاز این بیمارستان نیز تعیین شده است که در صورت نیاز پس از فراخوان در محل خدمت خود حاضر می‌شوند.

وی افزود: بیمارستان صحرایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد سازه‌ای بسیار سنگین دارد که در صورت نیاز به مدت طولانی می‌تواند همانند یک بیمارستان به آسیب دیدگان در مناطق مختلف خراسان رضوی و یا دیگر مناطق کشور خدمات رسانی کند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: علاوه بر این پایگاه‌های اورژانس پیش بیمارستانی، اتوبوس آمبولانس‌ها و موتورلانس‌ها نیز از ظرفیت مناسبی برای امداد رسانی برخوردار است و در ایام مناسبتی و یا در صورت وقوع حوادث غیر مترقبه به گروه‌های هدف خدمت رسانی می‌کنند.

دکتر محمود شبستری رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با حضور در محل استقرار بیمارستان صحرایی و  بازدید از بخش‌های مختلف این بیمارستان در جریان اقدامات و آمادگی تیم‌های اورژانس پیش بیمارستانی و درمان دانشگاه قرار گرفت.

 

دیگر خبرها

  • خوابگاه دانشجویان بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مرحله تکمیل
  • اجرای طرح سلامت خانواده در هرمزگان+عکس وفیلم
  • اجرای طرح سلامت خانواده در هرمزگان
  • بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی رشت تا پایان امسال تجهیز می‌شود
  • دور دوم انتخابات در گنبدکاووس، پروژه همه استان است
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است / دوران کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • افزایش طول عمر بیماران تالاسمی با دریافت خدمات درمانی مطلوب در بیمارستان های استان
  • تکمیل بیش از ۸۰ درصد زیرساخت‌های بهداشتی در خوزستان
  • تجهیز بیمارستان صحرایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد